Frontysco
Nov 23 2011, 22:28
Helaas moet ik mij na een lange tijd ook weer melden.
Om het overzichtelijk te houden een korte opsomming:
auto loopt op 3 cilinders
injectie lampje brand constant
vermogensverlies
4x bougies vervangen
4x bougie kabels vervangen
cilinder 1 doet niet mee (bougie kabel eraf en de auto blijft hetzelfde lopen, cil 2/3/4 bougie kabel eraf en de auto loopt nog beroerder)
bougie van clinder 1 vonkt wel
Ik zit zelf richting injector te denken. Iemand betere ideeen?
Kan je de injector van cilinder 1 niet wisselen met cilinder 2?
Frontysco
Nov 23 2011, 22:49
heb daar echt een how to voor nodig. Geen idee waar die dingen zitten of hoe ze eruit zien

*edit: schijnt niet al te moeilijk te zijn. Vrijdag maar is proberen.*
Loop even de benzineleidingen na,die komen op een metalen buis uit,die je kunt demonteren,dan kom je makkelijk aan de injectoren,deze zitten met een rubberring in hun passing gedrukt,hoef je geen geweld bij te gebruiken,dus dan kun je ze wisselen.
Wat kan het verder nog zijn.......verbrande klep,meestal een uitlaatklep,dus compressie meten.
vastzittende zuigerveren,dan blaast er druk weg langs de cilinderwand in het carter en dan via je olievuldop als je die opent,of de peilstok kan ook omhoog gekomen zijn,maar dan zuipt hij ook behoorlijk wat olie,nioet te lang mee doorrijden want in die druk zit bij een werkende injector ook benzine....en benzine smeert nu eenmaal niet,zal zo'n vaart niet lopen,maar goed is het niet voor de draaiende delen en lagers.
De electrospoel van de betreffende injector kun je meten op zijn ohmse waarde,deze moet natuurlijk hetzelfde zijn als zijn wel werkende broertje,zou dat eerst controleren voor je veel gaat losgooien,dan de spanning op de injector,kan dus zijn dat een kabelbreuk de boosdoener is.
Als de bougies vonken kun je de disbobine en nokkenassensor uitsluiten.
Nu weet ik niet of elke injector vanuit de ECU elk appart of paarsgewijs worden aangestuurt,mocht dat paarsgewijs zijn dan kun je de ECU ook uitluiten,elk appart dan meten op de injector met een voltmeter en de draden van de betreffende injector op de connector van de ECU doormeten,maar had ik al genoemd bij de electrospoel.
ennuh succes....niet in paniek raken,even diep ademhalen en vooral goed nadenken voor je iets loshaalt.
Frontysco
Nov 24 2011, 08:53
thnx tei! Hier heb ik wat aan.
Als het allemaal wil lukken zal ik er een how to van maken!
Frontysco
Nov 25 2011, 17:36
vandaag even bezig geweest. helaas heb ik niet de juiste tools om het inlaatspruitstuk los te krijgen. ik gebruik torx t30 maar die schiet dus net door.
de problemen komen dus toch van Injector 1. deze doet niet helemaal mee. eergisteren had ik al 2 flesjes wynns er in gekiepert en dat lijkt achteraf toch aan te slaan.
ik ga Injector 1 op den duur alsnog vervangen maar voor nu ben ik n blij man!
*edit: Helaas ijdele hoop

injector weigerd weer*
Heeft iemand het nummer van Gemini? Hij reageerd nog niet op zn mail helaas.
Waarom doet hij niet mee,krijgt hij wel spanning? of is de spoel overleden?meten is weten
tamael^
Nov 26 2011, 14:25
QUOTE (thei @ Nov 25 2011, 22:11)

Waarom doet hij niet mee,krijgt hij wel spanning? of is de spoel overleden?meten is weten

Snoertje van injector 1 prikken met lamptester naar massa. als het alleen een hangende naald is komt die weer los zodat de reiniger iig zijn werk kan doen.
de injector die ik nu stuur is de oude set van de kabaalmaker. had ze gewisseld ivm zelfde probleem. maar dan met nr 3.
vandaag gepost en je hebt er 1 op reserve omdat ik toch op het punt stond het laatste wat ik nog heb liggen van bravo/a weg te gooien.
Tamael
Frontysco
Dec 5 2011, 12:38
Heb 2 injectoren van Tamael over genomen.
Morgen avond maar is aan de slag!
Frontysco
Dec 8 2011, 11:31
Injector 1 is inmiddels vervangen.
Op de terug weg (17km) niets aan de hand, ik rijd de straat in en het injectie lampje brand weer en loopt weer op 3 poten.
Net voor dat ik de auto wilde parkeren liep hij weer zoals het hoort.
Gisteren naar het werk gereden, 1 km voor ik aan kwam op het werk (rit van 10km) kwam ik in de file en begon het gezeik weer, echter na ik weer uit de file kwam en wat hoogtoeriger kon rijden was het weer weg.
Vandaag weer naar t werk toe, alles goed tot na diezelfde file, ook hoogtoerig bleef hij op 3 poten lopen.
Daarbij is er nog iets anders gekomen wat er misschien mee te maken heeft:
De temp meter op het dashboard staat na ff stationair draaien of file rijden meteen helemaal op zijn maximale stand.
Zodra dit gebeurd word ook de kachel koud(er). Als ik weer normaal ga rijden zakt de temp meter en de kachel word ook weer warm.
Ik heb nog een reserve injector gekregen van Tamael dus die gaan we ook maar eens proberen.
Temperatuur zou aan de thermostaat kunnen liggen......maar dit in combinatie met op 3 poten lopen,zou het ook een lekke koppaking kunnen zijn.
Dure grap

mjah maybe kan je dinand lief aankijken