Aanstaande woensdag ben ik (en mijn vrouw) in het bezit van een Fiat Bravo 110KW Sport uit 2008. Dit wordt mijn eerste eigen auto na jarenlang een leaseauto te hebben gereden. Heb voornamelijk gereden in een vw polo station, vw golf (2x) en als laatste een Scirocco 1.4TSI 160pk. Persoonlijk vind ik de Scirocco een mooie auto maar we wilden terug naar een sportieve 4-deurs auto.
Ik wilde geen Volkswagen meer omdat mijn laatste twee Scirocco's (lang verhaal) meer bij de dealer in de garage stonden als bij mij thuis voor de deur. (beide keer op keer cilinderoverslag en wegvallen vermogen)
Na even zoeken kwam ik al snel uit op de Fiat Bravo. Mijn vader reed vroeger altijd Alfa Romeo en toen vond ik Italiaanse auto's ook al erg mooi. Heb ook de Seat Leon, Opel Astra en Renault Megane de revue laten passeren maar daar werd ik niet vrolijk van.
Vandaag een proefrit gemaakt in de door ons gekochte Fiat Bravo. De lichte besturing was en is even wennen maar wat een prachtige auto. De kleur is maranello rood met het zwart en rood getinte sportinterieur. Verder de bekende zwart met grijze lichtmetalen velgen.
Kan niet wachten tot woensdag