Help - Search - Members - Calendar
Full Version: antenne
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MainMan
hey,

Mijn antenne is om wat voor reden dan ook slap geworden, bijna gebroken zeg maar.
Dus ik wil het gaan vervangen. Maar heeft iemand die eerder gedaan?
kan je gewoon naar de dealer gaan en andere antenne kopen en erop zetten? want het ziet er naar uit dat de onderkant van de antenne echt hard vast is gelijmd is aan de dak van de auto?

weet iemand het?

ik zat ook eraan te denken om de plaats van de antenne te veranderen dus deze aan de voorkant weg te halen (alleen weet ik nog niet hoe) en dan deze aan de achterkant laten monteren.

weet iemand hoe of wat?

Let me know,

MainMan.
Dutch Dimension
is het spritje slap??
Kan je namelijk gewoon vervangen.
Zit namelijk draad op ( m6)
Heb dat ook vervangen maar dan voor een shortstick antenne coool.gif
BravoHGT20v
Hallo.

Als het goed is is de antenne met een schroef en bout in het dak gemonteerd en daarbij is kit tussen dak en antenne gebruikt. Je zult dus de hemelbekleding er (gedeeltelijk) uit moeten halen of misschien via de binnen verlichting. (zie hiervoor handleiding fiat)

Dichtmaken kan met een dop en anders zul je er een plaatje in moeten lassen???

Groeten mark
Dutch Dimension
Kan je bij via je binnenverlichting.
Heb hem zien zitten toen ik daar aan het rommelen was :wink:
MainMan
hey remco,

jij noemt het spritje, maar ja oke dat is het probleem,

het spritje is slap geworden, want het onderste deel is nog stevig alleen het spritje is slap daarom wou ik de antenne vervangen.

jij hebt het dus ook al gedaan en die vervangen door een short stick.

hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen?

MainMan
Dutch Dimension
Gewoon eraf gedraait.
Zit M6 schroefdraad op :wink:
Bobi
idd, dat ding komt gewoon los hoor als je er aan draait, kan wel wat vast zitten maar mag geen problemen geven, hij moet er immers ook afkunnen als je de auto bijvoorbeeld door de car-wash heen haalt

en de antenne verplaatsen naar achteren (GTi antenne heet dat) zal een heel lastig karweitje zijn, als je de antenne niet mooi vind kun je beter zoals Remco zo'n shortstick ding eropdraaien, is ongeveer 30 seconden werk
Dutch Dimension
Ja en het gaat nog geen jaar mee :?
Chroom is er helemaal af. :cry:
Dus heb nu voorlopig de originele teruggezet
Vincent
Ik weet niet of je de antenne al vervangen heb??? Ik heb toevallig mijn antenne gister vervangen. 2 schroefjes losmaken bij de leeslampjes.
Dat kan je de unit eraf halen. De antenne zit met 1 schroef vast.

Een originele antenne kost 12 euro bij de fiat. zo gedaan

succes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.