De Belg
Aug 29 2011, 14:11
waarde bravo-rijders,
hierbij meld ik het overlijden van de Fiat Bravo van de Belg
zij gaf het leven op 28/08/2011. tijdens het rijden naar een rotonde
moest ik een noodstop uitvoeren voor een vrouwtje dat de weg overstak
toen is er ergens in de motor iets misgegaan waardoor ze heel zwaar
draaide en niet meer optrok, ze stinkt ook heel erg en ze valt iedere stil
als ze stationair draait. omdat er de laatste tijd veel kosten aan
waren en ik geen extra kosten kan betalen heb ik besloten om haar
te verkopen. ik koop ook geen nieuwe bravo maar ga terug peugeot
rijden. de opvolger is een peugeot 207 1.6HDi. ik kom af en toe nog's
kijken op het forum, de bravo blijft een zeer leuke auto en ik ga haar niet
vergeten.
grts De Belg
Zonde! Wel erg vreemd dat er zoiets gebeurd door een noodstop! Had je de koppeling wel ingetrapt? Heb je de auto al verkocht, want misschien is het redelijk simpel op te lossen..
Moniquepeeters
Aug 29 2011, 15:47
Klinkt bij mij als een kapotte sensor maar ik weet niet of zoiets los geraakt kan zijn door de noodstop.
Ik heb namelijk ook ns een sensor kapot gehad en toen meende ik ook dat er iets heel erg aan de hand was, maar met een 100euro ofzo was het euvel verholpen

Misschien, als je hem nog niet verkocht hebt, kan je hem laten uitlezen.
Gecondoleerd Belg met het overlijden van je vriendin.....maar meet even,kan best een sensor zijn die de geest heeft gegeven en zo de hartslag van je vriendin beinvloed heeft.
De Belg
Aug 30 2011, 13:19
ik ga der geen moeite of geld meer insteken, iedere keer is er iets mis mee. ik heb de afgelopen maand vier keer in de garage gestaan. een keer voor kapotte remmentrommels achter, een keer voor stabilisatorstangen, een keer voor nieuwe remmen voor en nog een keer voor nieuwe wiellagers. m'n ouders vonden dat het tijd werd voor een nieuwe. ik vind het wel jammer. op de meetings die ik meegemaakt had was het altijd gezellig.
grts nick
Lil' Blue
Aug 30 2011, 13:28
Lijkt me wel zonde als je zoals je zegt al aardig wat vervangen hebt, maar het blijft je eigen keuze uiteraard ! Wel jammer !
Succes met wat je met de bravo doet en uiteraard met je nieuwe ride..
grtz.
QUOTE(De Belg @ Aug 30 2011, 14:19)

ik ga der geen moeite of geld meer insteken, iedere keer is er iets mis mee. ik heb de afgelopen maand vier keer in de garage gestaan. een keer voor kapotte remmentrommels achter, een keer voor stabilisatorstangen, een keer voor nieuwe remmen voor en nog een keer voor nieuwe wiellagers. m'n ouders vonden dat het tijd werd voor een nieuwe. ik vind het wel jammer. op de meetings die ik meegemaakt had was het altijd gezellig.
grts nick
Bravo-niels
Aug 30 2011, 14:43
Jammer zeg....
Succes met je Peug iig
alles wat je vervangen hebt gaat voorlopig niet meer kapot,dus de volgende eigenaar wordt een bofkont.
Bravo_Joe
Aug 31 2011, 00:36
Maar hoe wou Nick de sensors vervangen ??
kan me nog herinneren van Venlo, dat we met man en macht de motorkap probeerden open te krijgen .....
Maar in ieder geval jammer dat je nieuwe vriendin ook geen bravo word ....
anders had je der kunnen zeggen dat het een foutje was, je zag der aan voor d'r tweelingzus

nee man, sterkte met alles en succes met je peug
Lil' Blue
Aug 31 2011, 02:00
Was dat van debelg met die kap op venlo..? ik dacht dat dat om een ander ging, maar word idd lastig dan

....Overigens had ik paar dagen geleden het zelfde probleem...maar ben er inmiddels goed achter hoe die open gaat met een schroevendraaier !!

dus mocht het nodig zijn hoor ik het wel

hahaha.
s6 met de francoise
De Belg
Aug 31 2011, 08:00
bedankt allemaal voor het medeleven,
dat met de motorkap was heel eenvoudig opgelost in de garage, we hadden haar op de brug gezet zodat we er goed bijkonden zonder te bukken, toen heeft de garagist met een lange schroevendraaier een haakje losgewipt en ging de motorkap vanzelf open. verder bleek dat het draadje van de haak waarmee de motorkap loswipt weg was, dat hebben we teruggevonden bij de uitgang van de beschermhuls. terug vastgemaakt en toen werkte het weer prima. kostte toen niks.
de nieuwe peugeot 207 is maandag al besteld, die komt normaaal gezien deze week bij de garage binnen aangezien het een stockwagen is. zodra ik kan post ik hier de foto's en kunnen jullie de nieuwe ride keuren.
grts Nick
Het klinkt alsof alle zaken die je hebt laten vervangen gewoon slijtage onderdelen waren, dan is het inderdaad jammer als dat allemaal tegelijk valt maar wil niet zeggen dat je een slechte auto hebt oid. Ik kan het verder wel begrijpen hoor, vooral als je dan de keuze krijgt tussen een gloednieuwe auto en een toch al wat oudere Bravo. Ik denk dat de volgende eigenaar er wel weer een tijdje mee vooruit kan iig

Veel succes met de peus!
Moniquepeeters
Aug 31 2011, 23:11
Misschien dat iemand interesse heeft in een nieuwe project hier op het forum
Maar ik niet, ik heb ook met mijn Bravo in de eerste anderhalf jaar ontzettend veel slijtage gehad.
De Belg
Sep 2 2011, 22:42
de fiat bravo zijn ze vandaag komen halen, de nieuwe auto ben ik gaan halen
Peugeot 207 X-line 1.6HDi 92pk 98grcoČ/km

Moniquepeeters
Sep 3 2011, 09:43
QUOTE (De Belg @ Sep 2 2011, 23:42)

de fiat bravo zijn ze vandaag komen halen, de nieuwe auto ben ik gaan halen
Peugeot 207 X-line 1.6HDi 92pk 98grcoČ/km

Mooie wagen, veel veilige kilometers toegewenst

Is dat hetzelfde nummerbord als op de Bravo? (ik vond de combi BDX toen al lijken op n lachende piraat) Ik dacht dat jullie Belgen nu allemaal n nieuwe plaat moesten aanvragen met zo'n 1 ervoor
Bravatijn
Sep 3 2011, 10:03
Vette bak, ff dikke velgen eronder en klaar
De Belg
Sep 4 2011, 21:10
ja, dat met die nummerplaten is ook zo maar de mijne moet nog geleverd worden, die zouden morgen binnen moeten komen. en dan ga ik weer nieuwe foto's maken. vandaag ook het geluid aangepast, m'n woofertje uit m'n bravo derin samen met de versterker. dan de achterste speakers in de zijpanelen gestoken (want daar zaten er geen) alles op de originele HU (met stuurbediening, heel fijn). je ziet nergens een draadje lopen, alles weggewerkt. een dezer dagen eens luisteren in de garage wat een usb en aux box kost en dan is de muziek af.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.