Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ruitenwissers
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Hyper
Mensen, hypertjuh is weer terug van zijn lekkere vakantie in Denemarken (pics volgen nog voor de liefhebbers) biggrin.gif

Wat ik al eerder had gemerkt, maar vooral op deze lange Autobahn rit weer tegenkwam, was dat me ruitenwissers gingen "klapperen" rond de 160 kmh.. of al bij de 120 kmh met volle tegenwind.

Hebben jullie dat ook? en kun je eventueel ook je ruitenwissers verzwaren? (bij sommige auto's zit er een soort van windvanger op.
Slider
Als ze gaan klapperen, kan het ook zijn dat je rubbers aan het uitdrogen zijn. Tegenwoordig vervangen ze bij de dealer gelijk je hele arm, maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Je hebt ook van die rubberen stripjes die je op maat moet knippen. Die plaats je tussen de klemmetjes van de arm. Tis ff pielen, maar wel goedkoper en net zo goed. Gebruik ook nooit spiritus in je ruitenwisservloeistof, daar drogen je rubbers ook van uit.
The Master
Ik reed in de punto van me vader, en en die had t bij de 160 ook toen ik ze wel aan had... Zo irritant is t niet... Bij zodra t niet regend heb ik er geen last van...

Ook in me bravo geen last mee gehad.. smile.gif
LaTiNa
nope geen last van :wink:
stifler_gt
Ik ken het probleem, hangt wel van de wind af maar doet zich voor tussen de 140 en 180 km/h. bij 190 begint ie ook wel eens omhoog te kruipen. Bij mij zit er zo'n windding op, maar dat helpt niet echt. Heb ook net nieuwe ruitenwissers dus daar ligt het niet aan.

gr. Roy
Triple B
ik heb er nu van die windveren op zitten en ik merk wel dat mijn ruitenwissers vaster op mijn ramen blijven zitten

maar wat ook een probleem waardoor de ruitenwissers gaan klapperen
is dat je veer die je ruitenwisser op je ruit drukt lam kan zij dat was bij mijn vorige auto wel het probleem

windveren helpen dus wel
maar controleer toch even die veer van je ruitenwisser

mzzl peer
Oxygen
Ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar dat verhaal over de rubbers klinkt er aannemelijk.

Het is ook geen overbodige luxe om tijdens de wintermaanden de rubbers in je deur wat vetter te houden. Zo voorkom je ook scheuren in je rubber en het idee dat je "ramen kraken".
TheLizard
mwaa monique
soms als we lekker doortuffen begint ie wel een beetje moeilijk te doen
wordt ie een beetje springerig en zo
stifler_gt
QUOTE (Monique)
Ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar dat verhaal over de rubbers klinkt er aannemelijk.

Het is ook geen overbodige luxe om tijdens de wintermaanden de rubbers in je deur wat vetter te houden. Zo voorkom je ook scheuren in je rubber en het idee dat je "ramen kraken".

ff tussendoor

Monique, het was idd mijn collega die jullie wisselaar heeft gekocht voor zijn nieuwe Marea 105 pk jtd. Nu kan ik mooi zijn koplampen ff "lenen"
abarthje
ik had in mijn vorige bravo ook last van het geklapper
maar wat bleek het was de ruitenwisser niet maar de watergoot
(zwarte gedeelte onderaan de ruit) die een beetje was los komen te zitten
mss is dit ook wat jullie horen

groetjes
Padlarf
Mischien een beetje flauw maar als ut regend zie je mij geen 160 rijden.... :?
Slider
QUOTE (stifler_gt)
bij 190 begint ie ook wel eens omhoog te kruipen...
Dat haalt de mijne niet eens... frown.gif
The Master
QUOTE (Padlarf)
Mischien een beetje flauw maar als ut regend zie je mij geen 160 rijden....  :?

Nou, bij een paar spatjes heb je op de snelweg echt nog wel grip genoeg, plus om 02:00 's nachts is er toch niemand op de weg... smile.gif
marcelv8
weet niet wat julie precies bedoelen met klapperen,
maar bij 120 schuiven mijn wisser over de raam heen, dus over de druppels :shock: en rij je lekker zonder goed zich op de snelweg, zodra je weer rustig 80 rijd..no problem :roll:
Bobi
QUOTE (Padlarf)
Mischien een beetje flauw maar als ut regend zie je mij geen 160 rijden....  :?

volgens mij zijn auto's juist gemaakt voor in de regen te rijden, vandaar dat er ook ruitenwissers en een dak op zitten, en ohja die groeven in je banden hebben ook vast nog enig nut ! :wink:

greets Bob
Dutch Dimension
Zelfs bij e 180 in de regen blijven mijn wissertjes aangedrukt lol.gif lol.gif
langleve de halfords wissers met spoiler lol.gif lol.gif
marcelv8
QUOTE (Remco Mathijssen)
halfords wissers met spoiler lol.gif  :lol:

:roll: :roll: :roll:

bedoel je daar soms zoiets mee??
of anders: weet iemand wat voor wissers dit zijn:

Dutch Dimension
Nee niet van die lelijke dingen.

Dat zijn gewoon opzet stukjes voor op de ruitenwissers
Bis
ff een heel ander wisser vraagje. Als ik mijn ruitenwissers voor uitzet (totaal of via de interval) dan stoppen ze niet precies onderin, maar beginnen ze alvast een stukje aan een nieuwe wis slag. Gevolg, denk ik, komt de ruitenwisser iets boven de motorkap uit en kruipt bij idd de 140, 150 km/uur omhoog. Zwaar irritant! Heeft een van jullie daar ook last van?

Een ander probleem die ik had: de wissers flapperde over de ruit heen bij de retourslag. Oplossing: de dealer heeft de wisserarm getordeerd (met een waterpomptang) en weg probleem! Doe het wel de goede richting op anders vererger je het juist. De dealer zei dat het flapperen komt doordat het wisserblad niet "omklapte"
stifler_gt
QUOTE (Bis)
ff een heel ander wisser vraagje. Als ik mijn ruitenwissers voor uitzet (totaal of via de interval) dan stoppen ze niet precies onderin, maar beginnen ze alvast een stukje aan een nieuwe wis slag. Gevolg, denk ik, komt de ruitenwisser iets boven de motorkap uit en kruipt bij idd de 140, 150 km/uur omhoog. Zwaar irritant! Heeft een van jullie daar ook last van?

Een ander probleem die ik had: de wissers flapperde over de ruit heen bij de retourslag. Oplossing: de dealer heeft de wisserarm getordeerd (met een waterpomptang) en weg probleem! Doe het wel de goede richting op anders vererger je het juist. De dealer zei dat het flapperen komt doordat het wisserblad niet "omklapte"

Mijn wissers lopen ook omhoog boven de 140 km/h. mijn interval is ook stuk. ik moet ze zelf stil zetten zodra ze beneden zijn. dit komt doordat het koperen sprietje in de regelautomaat is afgebroken. Nieuwe ruitenwissermotor is het me niet waard.
Bis
Ligt het aan de wissermotor zelf? Ik heb namelijk nog garantie coool.gif!!!
stifler_gt
QUOTE (Bis)
Ligt het aan de wissermotor zelf? Ik heb namelijk nog garantie  8)!!!

Durf ik niet te zeggen, zal bij die van mij wel ouderdom/slijtage zijn.
Bis
Ouderdom, ik hoop het niet. Die van mij is pas 3 1/2 jaar oud.
Monstra16v
ik heb van die teflon wissers van 25 euro per stuk die plakken als de jesus en maken geen geluid echt heerlijke dingen daarvoor werd ik gek van et geluid
marcelv8
QUOTE (Monstra16v)
ik heb van die teflon wissers van 25 euro per stuk die plakken als de jesus en maken geen geluid echt heerlijke dingen daarvoor werd ik gek van et geluid

waar koop je die??
word ook gek van dat vegende geluid :?
Slider
Deze schiet me net te binnen: ( I know, oud maar toch...)

Wat is de overeenkomst tussen een vrouw en een ruitenwisser???

---> Als ze nat zijn piepen ze niet. coool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.