Makaveli
Jun 11 2004, 20:14
Ik was testrak rustig aan het rijden tot mijn wagen plotseling stilviel en ik kreeg hem niet meer aan de praat :cry: :cry: :cry: :cry:
Weet iemand misschien de oorzaak ofzo :?: :?:
marcelv8
Jun 11 2004, 20:50
misschien heb je hier wat aan, een quote vanuit een ander topic:
QUOTE (BRaVo GT)
http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=1426
kijk hier eens mijn bravo deed het toen ook niet meer
bij mij was het een knop van de pompdruk regelaar
kijk maar even in dit topic
miss heb je er iets aan
mzzl BRaVo GT
dit is die link dus:
http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=1426
Heb met mijn Peugeot 309 gehad dat tijdens het rijden eerst de radio uitging (en waarschijnlijk de verlichting maar het was in de middag

), en daarna de motor. Deed niets meer.
Bleek dat de dynamo erg vies was en de accu niet meer laadde.
alx355gt
Jun 12 2004, 17:06
QUOTE (Makaveli)
Ik was testrak rustig aan het rijden tot mijn wagen plotseling stilviel en ik kreeg hem niet meer aan de praat :cry: :cry: :cry: :cry:
Weet iemand misschien de oorzaak ofzo :?: :?:
Heb ik ook gehad een tijdje geleden, bij mijn JTD was de injektiepomp de oorzaak.
bravoke
Jun 14 2004, 17:23
is er geen zekering gesprongen?
bij mij sprong de zekering van de starter steeds als ik wou starten
de oorzaak hiervan was dat de fiche op mijn starter er nie goe in stak en een ander vijske raakte (een massa dus), daarmee altijd kortsluiting en nie starten. dus als het da is gewoon de fiche er goe induwen
SNEEKY
Jun 14 2004, 18:48
hoeveel KM?
kan ook distributieriem zijn,ik gok op benzinepomp.
Hoor je ze draaien als je je contact opzet?
is de veiligheidsschakelaar onder de zetel niet afgewipt?
Makaveli
Jun 15 2004, 07:11
Ik heb goed gezien en onder de zetel is het niet afgesprongen en de zekering is ook niet kapot
Jan de Lang
Jun 25 2004, 08:28
Als de auto plotseling stilviel, zoals je zegt, en je hoorde geen bijzondere geluiden, dan is het een van de twee:
1. een plotselinge onderbreking van de brandstoeftoevoer (zie eerdere antwoorden). Toch toevallig geen diesel getankt bij vrijwel lege bezinetank?;
2. een onderbreking in het ontstekingscircuit, zoals accukabel (maar dan valt er nog veel meer uit) , pulsgever/bobine, pulsverdeler, contactonderbreking.
Als er geen zekeringen zijn doorgebrand is kortsluiting onwaarschijnlijk. Je moet dan eerder denken aan een los contact, hangend relais of vocht in het ontstekingssysteem. Dus doormeten tot je de boosdoener vindt of bij de dealer aan het diagnoseapparaat hangen als je dat zelf niet kunt.
Als de dynamo niet meer laadt (vuil, slechte elco, V-snaar) dan daait de auto nog wel even op de accu alleen en geeft er dan langzaam de brui aan.
Bij een kapotte distriburieriem hoor je dat beslist, de auto zal dan nog heel even doorrijden en je vragen de flappen te trekken voor een complete motorblokrevisie.
Wilmor
Jun 25 2004, 11:46
QUOTE (Jan de Lang)
Als de auto plotseling stilviel, zoals je zegt, en je hoorde geen bijzondere geluiden, dan is het een van de twee:
1. een plotselinge onderbreking van de brandstoeftoevoer (zie eerdere antwoorden). Toch toevallig geen diesel getankt bij vrijwel lege bezinetank?
Zit er uberhaupt nog benzine in ? :wink:
actionmanroog
Jun 27 2004, 14:00
Hallo,
Nou ik stond laatst ook stil.
Bij mij was het de accu die een celkortsluiting had.
Maar je moet wel weten , vielen er eerts functies uit? radio, verlichting e.d.?
want dan is het zoals eerder werd genoemd je dynamo.
niet meer starten, betekent dat? geen dashboard lampjes?
branden die? dan is het niet je accu of dynamo.
maar moet je zoeken in de trant van evt. startmotor of brandstofpomp.
suc6
Actionmanroog
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.