Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo 2007 Koplamp Unit Vervangen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Ruudje
Heeft iemand ervaring of kennis hoe een hele koplamp unit te vervangen van een Fiat Bravo.
Hoe het er nu uitziet lijkt het alsof de voorbumper deraf moet heeft iemand daar misschien ervaring mee en/of informatie over.

Ik heb even gekeken maar ik krijg tot nu de unit niet van zijn plek. Alle 3 de bouten zijn los.
bravomaarssen
Mag ik vragen waarom?

heb je wat nieuws??

Ik vermoed dat inderdaad de voorbumper eraf moet. Dat moest met mijn vorige auto's ook allemaal.
tegenwoordig goed beveiligd..zeg maar...wink.gif

Succes.
DaniR
Hij heeft toch een setje sexy xenonheadlights
Ruudje
Haha ik wil inderdaad de Xenon headlights monteren. Heb de koplamp wel los zitten maar hij blijft hangen achter de bumper en kan hem tot nu toe op geen enkele manier deruit wippen.
bravomaarssen
Hoe zien deze eruit dan?
ik heb deze erin zitten...

Zjn het deze?
Psycho
ik denk idd wel dat je bumper eraf moet ruudje.
dat heb ik ook als ik bij de alfa wat wil doen dus bij de bravo zal dat ook wel die kant op zijn gegaan dan...
DaniR
ford fiesta ( of was het toch focus ) is toch een fiat bravo alleen andere plak plaatje?

want in dat geval zal idd je hele bumper eraf moeten
BravoUser
@bravomaarssen.. Ik denk dat ruudje het nieuwe 2010 model koplamp op de kop heeft getikt..die die wil plaatsen..ipv.de standaard.
Deze dus..

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Ruudje
@BravoUser en Bravomaarsen

Het zijn gewoon 2007+ model koplampen. Maar dan orgineel Bi-Xenon ipv Halogeen. Het voordeel hiervan is dat er automatische hoogteverstelling in zit.

Als ik 2010 model koplampen had kunnen krijgen was dat mooi geweest maar zo'n Bi-Xenon unit kost voor een enkele unit al zo'n 900 euro en ik heb er 2 voor een fractie van die prijs.

Vanmiddag heb ik ze allebij getest en het werkte moest alleen wel nieuwe zekeringen halen (Bi-Xenon heeft 15a en Halogeen 7,5a) Dus 2 nieuwe 7,5a gehaald en ook alvast 2 nieuwe 15a voor de Xenon units.

Oja het verschil zit hem uiteraard in de lamp maar ook in de lens zie hier:

HALOGEEN

Bi-Xenon

Weet iemand trouwens waarom er bij een Bi-Xenon koplamp ook een grootlicht H1 lamp zit? Aangezien het Bi-Xenon is doet het Dimlicht nu beide.

Gwboes
Is het wel Bi-Xenon ruud? M'n vaders croma heeft ook het grootlicht via de halogeen.

En zijn dit ook geen Croma lampen? het plastic lijkt namelijk donkerder.
Ruudje
Hey boes ik heb het misschien wat lullig uitgelegd maar de lens doet dimlicht en grootlicht (getest). Maar wat bij halogeen het grootlicht is zit bij bi-xenon ook een h1 lamp.

Wat ik me dus afvraag is waarvoor dient die h1 lamp bij bi-xenon want ik heb geseint en wat andere lichtstanden geprobeerd maar daarvan ging hij niet aan.

Het zouden overigens ook croma's kunnen zijn maar ze doen het prima op mijn wagen.
Psycho
hey ruud,

is dat geen mistlamp?
bij mijn alfa zitten de mistlampen namelijk in de koplamp.
dus dat zou ook nog kunnen. probeer dat eens.

Grtz
OP13
@Ruudje

Ik heb zelf ook bi-xenon, en bij mij werkt het als volgt:
Dimlicht = xenon
Grootlicht = xenon + halogeen (h1).
Seinen bij stadslicht = halogeen.
Seinen bij verlichting uit = halogeen.
Follow me home = xenon.
Met mistlampen erbij aan maakt geen verschil.

@Psycho

Nee, het zijn geen mistlampen die zitten gewoon onder in de bumper.
bravomaarssen
Even voor de duidelijkheid..

ik wil ook Xenon erin hebben... is het dan de bedoeling dat ik een set H1 koop?
Ik heb namelijk de koplampen die ik hiervoor als afbeelding gebruikte.

@ Ruudje,
ziet er nice uit... welke koplampen heb jij nu dan? Bestaan er andere dan ook?
Ruudje
Hey OP13! Super bedankt voor dit lijstje.

Bij mij gaat het niet zoals bij jou beschreven en als ik 2 Xenon lampen erin heb zitten dan doen de lampen allemaal rare dingen.
Zo gaat me stadslicht knipperen als ik met verlichting aan mijn knipperlicht aanzet en grootlicht is tot nu toe alleen maar Xenon.

Wanneer ik 1 Xenon lamp en 1 Halogeen lamp aansluit werkt alles prima :?

Ik heb wel gezien dat de Xenon lamp veel meer actieve pinnetjes heeft.. Dat word morgen weer naar de garage gaan en knutselen.
Ruudje
@bravomaarsen Ik heb nu Bravo Bi-Xenon koplampen hierin zit automatische hoogteverstelling en uiteraard volledige orginele xenon installatie.

Het geeft helaas alleen wat meer werk aangezien het niet plug en play is (er moeten wat draadjes bijgeplaatst worden) want met 2 Bi-Xenon koplampen doen ze allemaal rare dingen puh2.gif

H1 plus hoogteverstelling en koplampsproeiers kosten je onge 220 euro dan moet je het wel zelf inbouwen.
Maar loopt je niet te k**ten met politie en APK. Maar je hebt nu idd H1
BravoUser
@Ruudje Moest je hele bumper er nu af of niet.?? Overigens denk ik dat je bedrading niet (geheel) is voorbereid op Xenon. Is het niet uit te lezen via canbus.??

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Ruudje

De bumper verwijderen is echt een fluitje van een cent puh2.gif

Binnenkort als ik wat tijd heb maak ik even wat Howto's voor de 2007+ Ben op dit moment erg druk helaas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.