Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Abs En Handrem Controlelampjes Branden ...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
hansh
Ik was vandaag met de Brava (1.6 ELX uit 1999, 343000 km) onderweg en zag dat de controlelampjes van ABS en handrem brandden. De auto remt wel, maar ABS werkt niet (ik heb wat noodstoppen geprobeerd biggrin.gif). Thuisgekomen heb ik de accu los gehad (dat lost het probleem niet op) en de remvloeistof gecontroleerd (was prima in orde).

Het ABS lampje brandt continu, vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai. Het handremlampje gaat uit als ik de handrem los maak, maar gaat daarna weer snel aan (na 100 meter, of zo) en blijft dan branden.

Morgen gaat de auto naar de garage. Heeft iemand al zoiets meegemaakt, of weet iemand waar ik aan moet denken in dit geval?

Vriendelijke groeten,

Hans
Rayman19876
Ligt me iets van bij dat er een indicator is, als bij de voorste schijfremmen de blokjes versleten zijn. Dacht alleen dat dat weer een ander lampje was.
hansh
QUOTE (Rayman19876 @ Jul 10 2011, 18:44) *
Ligt me iets van bij dat er een indicator is, als bij de voorste schijfremmen de blokjes versleten zijn. Dacht alleen dat dat weer een ander lampje was.

Bedankt voor je reactie! Voor zo ver ik kan nagaan zou bij versleten voorremmen inderdaad een ander rood lampje moeten gaan branden. Op grond van wat zoeken op internet zou het bij mij misschien kunnen gaan om een van de zekeringen van het ABS systeem ... maar de beschrijvingen zijn niet echt duidelijk, helaas.
Peter1988
Nouja een zekering kost je ook de kop niet, zou mooi wezen als je daarmee klaar bent smile.gif
hansh
QUOTE (Peter1988 @ Jul 11 2011, 20:03) *
Nouja een zekering kost je ook de kop niet, zou mooi wezen als je daarmee klaar bent smile.gif

Ik heb van de garage gehoord dat er een draadbreuk was opgetreden bij de ABS unit - de auto is klaar en we kunnen weer de weg op cheer.gif Bedankt voor jullie reactie!

Hans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.