Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Is dit een gangbare prijs voor reparaties??
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Rotharian
Mede Fiat-rijders,

Ik ben in het trotse bezit van een Fiat Bravo HGT uit eind '96. Heerlijke bak! Nu breng ik vandaag mijn auto naar de garage voor een kleine beurt plus APK en krijg ik tot mijn schrik het volgende te horen:

- de draagarm moet vervangen worden (anders komt 'ie niet door de APK)
- de remblokken + schijven moeten vervangen worden
- de radiateur moet vervangen worden
- de slang naar de stuurbekrachtiging (??) moet vervangen worden.

Totale prijs: 1500 euro!!!!! Ik zie m'n vakantiegeld al weer helemaal opgaan aan deze reparaties. Nu ben ik niet te beroerd om geld te betalen voor mijn auto maar ik vind dit wel een heel erg hoog bedrag.

Mijn vraag: heeft iemand wellicht soortgelijke reparaties laten uitvoeren? Voor mij is het vooral belangrijk om te weten wat het vervangen van een draagarm kost.......

Alvast enorm bedankt!
Slider
Ik denk dat je nu achter het enige nadeel van een HGT bent gekomen, namelijk het onderhoud ervan. De prijzen liggen waarschijnlijk zo hoog omdat ze er slecht bij kunnen, dus veel arbeidsloon. Verder zijn de onderdelen vaak ook niet goedkoop. Er is een topic op het forum waar de onderhoud wordt beschreven, met prijzen: :arrow: Onderhoud Topic.
Een draagarm heb ik wel al voorbij zien komen...
Waarschijnlijk scheelt het wel iets bij een niet Fiat garage, maar het blijft duur.
Rotharian
Dank je vast voor de info Slider. Ik realiseer me dat het onderhoud aan een HGT natuurlijk duurder is dan een 'gewone' :wink: auto maar ik heb het gevoel dat ik bij mijn garage altijd 'genaaid' wordt (is overigens van Asselt te Amersfoort).

Ik zal is rondbellen naar andere garages...wellicht dat het wat scheelt.....
marcelv8
die draagarm kan kloppen, die moest bij mij ook anders was het een afkeur geweest :?

draagarm koste mij 91,07 euro voor de 1.4 12v en dan nog het arbeidsloon erbij..
The Master
Nou Rotharian, ik weet wat t is... T rijdt heerlijk, maar de reparaties zijn echt kut altijd frown.gif Maar, weet iig wat prijzen voor je:

(officiele Fiat prijzen, OOK HGT OOK eind '96)

Stuurbekrachtiging slang vanaf pomp: €165 (1 uur werk)
Radiateur € 287 (1 uur werk)
Draagarmrubbers (alleen)(rechts voor) €115 (1 uur werk)
Rondom schijven+blokken: €529 (4 uur werk)

Onderdelen: 1096
Uurloon (7*58) 406

Totaal kom je op een prijs van 1502 euro uit. De uren zijn indicaties. Lees wel dat de draagarmrubbers van ALLEEN rechts voor zijn...

Dis was bij mij maar een 'klein' gedeelte van de rekening... Hoe is t met je distributieriem...? Als die vervangen mag worden, heb je een reparatie van €2000,-- :roll:
Rotharian
The Master, gelukkig heb ik m'n distibutieriem vorig jaar laten vervangen (1000 euro)....die hoeft voorlopig niet meer. En de prijzen die jij noemt komen inderdaad aardig overeen met de prijzen die mijn garage mij voorschotelde.

Ik heb inmiddels eens wat rondgebeld en heb besloten om die draagarm + de slang naar de stuurbekrachtiging door 'mijn' garage te laten doen (zodat ie door de APK komt). De remschijven + blokken kunnen worden vervangen door een bekende die in een garage werkt (rekent een net prijsje van 550 euro). Scheelt toch weer een aantal centen!
pieter
Weet je hoe ik het doe???

Ik ga nr een fiat afbraak en koop stukken die in goede staat zijn. Stukken die ik nt kan vinden koop ik van een goed namaak merk en niet van fiat.

Remschijven vervangen bv is echt kinderspel, je moet daar geen schrik van hebben. Heb ik zelf ook gedaan (dan wel 2 lol.gif ) en ik ben een toekomstige accountant zonder enige opleiding qua auto's.

Draagarm is ook nt moeilijk als je van knutselen houd.. lol.gif

De radiator = belachelijk gemakkelijk

Beste manier om er aan te beginnen is je auto op vier steunen te zetten, een bakje bier ernaast en dan maar lekker veel vloeken (Wat ik overigens plezant vind). Je leert ook enorm veel bij als je het zelf doet.
dick.20
heb distributie laten vervangen + spanrollen + kleppen stellen bij een marea 125 TD, voor € 540,- bij Fiat lennaerts in Panningen, vond dit best duur, maar bij het horen van jullie nota`s een koopje
p.s en de auto daar niet eens gekocht !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.