Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Knipperlicht Stoort Op Remlicht En Normaal Licht Rechts Achter
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
boreal Bravo
zoals de titel zegt heb ik onlangs een storing op me rechter achterknipperlicht , zodra ik mijn normale lichten aan zet en mijn knipperlichten aan begint deze rechts achter te storen alleen bij de rechter achterlicht unit.
wanneer ik geen verlichting aan hebt stoort deze dus niet.

-zodra ik mijn verlichting aan heb en mijn knipperlicht aan zet beginnen mijn remlicht , en rechter achterlicht in de rechter unit aan de achterkant van de auto te knipperen omstebeurt te knipperen in plaats avn mijn knipperlicht die nu uit blijft.

onlangs heb ik wel een versterker aangesloten, ik d8t dus dat er een massa storing was , vervolgens heb ik de versterker los gekoppeld en nog steeds is het probleem aanwezig, een massa storing door mijn versterker zal dus niet t geval zijn?

iemand nog mogelijkheden?

ps, als ik op mijn rem druk doet de unit rechts achter ook niet knipperen.

problemen doen zich dus alleen voor,

-met rijlichten aan ,
- wanneer ik rem

alleen rechts achter dus, overige units werken wel.

cheer.gif cheer.gif
Bravo-niels
Slechte massa.

Even contactjes controleren en massapunten nakijken.
Moniquepeeters
Dat probleem heb ik ook.
Ik moet er nog eens mee naar de garage, maar ik wacht totdat ik hem keur en toch een grote beurt moet over 2 weken.
boreal Bravo
mijn apk is dus over 10 dagen en wil dit voor me apk liefste zelf fixxen ivm kosten,
echter heb ik mijn unit open gemaakt en is de gehele rechterachterunit met 1 dikke stekker verbonden. dus niet per lampje?

is het misschien een optie om de massadraad uit die stekker draad te knippen en deze misschien rechtstgreeks op mijn chassis te monteren?/

iemand met oplossingen?
Moniquepeeters
QUOTE (boreal Bravo @ Jun 23 2011, 16:10) *
mijn apk is dus over 10 dagen en wil dit voor me apk liefste zelf fixxen ivm kosten,
echter heb ik mijn unit open gemaakt en is de gehele rechterachterunit met 1 dikke stekker verbonden. dus niet per lampje?

is het misschien een optie om de massadraad uit die stekker draad te knippen en deze misschien rechtstgreeks op mijn chassis te monteren?/

iemand met oplossingen?

Kan je die grote stekker niet beter eerst oppoetsen ofzo voor het geval dat het alleen wat roest is.

In ieder geval: ik heb dat het de halve tijd wel gewoon werkt, dus ik denk gewoon iets dat slecht contact maakt en hopelijk geen kabelbreukje
johan6671
QUOTE(Moniquepeeters @ Jun 23 2011, 16:22) *
Kan je die grote stekker niet beter eerst oppoetsen ofzo voor het geval dat het alleen wat roest is.

In ieder geval: ik heb dat het de halve tijd wel gewoon werkt, dus ik denk gewoon iets dat slecht contact maakt en hopelijk geen kabelbreukje

volgens mij is het een bekent probleem bij de bravo. ik heb het ook gehad. je moet je achterlicht er gewoon even uithalen(3 moertjes meen ik) en dan de stekker zelf even los maken. dan kan je de stekker even schoonmaken door de oxidatie eraf te krabben en hetzelfde met de stekker aansluiting op het achterlicht te doen.eventueel zou het kunnen dat je in de stekker de pinnetjes weer wat strakker naar elkaar kan buigen voor betere druk verbinding.

succes ermee,
groeten johan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.