Triple B
Oct 27 2003, 16:36
hey monique
dat pest ventje kan eigen site maken is dat nix voor ons?
voor een bravo site?
MZZL BRaVo GT
Slider
Oct 27 2003, 18:40
:?: :?: :?:
Pestventje
Oct 27 2003, 20:26
dat pest ventje kan eigen site maken
Ja, ik had 'm verteld dat ik voor m'n studie veel achter het beeldscherm zit en dat ik wel wat verstand heb om een website in elkaar te flansen.
Alleen heb ik niet veel tijd om zoiets alleen te maken, dus misschien zijn er meer mensen die ervaring hebben in website-tje bouwen...
Watvoor zite wou je gaan maken ?
Pestventje
Oct 27 2003, 20:57
Watvoor zite wou je gaan maken ?
Nou, had er nog niet echt over naged8. Voorlopig hebben we genoeg aan het forum, maar misschien voor in de toekomst ofzo.
Siteje d'r omheen bouwen...
Groot fotoalbum, Nieuws berichtjes, Kalendertje met events... etc etc..
heb 'r al wel aan zitten denken ..
maar denk dat het nog te klein allemaal is om genoeg vulling te vinden daarvoor....
Oxygen
Oct 27 2003, 21:15
Misschien zijn we nu nog te klein maar aan de andere kant trek je zo wel weer meer mensen.
Zelf heb ik niet zo veel ervaring. Misschien kunnen we het er een keer over hebben tijdens een meeting. Beetje ideeen opdoen van wat de andere mensen willen enzo?
Triple B
Oct 27 2003, 22:22
maar als je flyers gaat maken zou een site wel aantrekkelijk zijn voor degene die nog van niks weten
maar heeft er iemand ideeen voor een flyer?
als je ideeen heb zet ze dan ook even op het forum zo dat iedereen zijn mening daar over kan uiten of advies geven
mzzl peer
Slider
Oct 27 2003, 22:29
Tja het lijkt me een leuk idee, tis alleen de vraag of je er genoeg vulling voor kunt vinden. Ik heb die engelse site altijd heel erg handig gevonden, maar aan de andere kant ziet ie er niet uit. Dus daar moet het iig beter.
Ik denk dat we maar eens rond moeten kijken over wat we er kunnen plaatsen en op welke manier.
Sportsound
Oct 28 2003, 11:25
Over die site geproken, wij van Puntosportivo zijn begonnen met een 8-tal leden.. en toen hadden we al een website. Inmiddels 1,5 maand verder zitten we op 35. Ik denk persoonlijk dat het juist wel meer mensen trekt.
En opvulling heb je genoeg denk ik.
Foto-album bravo/brava, leden, links, forum, evenementen/meetings, how-to's uitgewerkt incl foto's en noem maar op.
Ik heb zelf met fotosoep een flyertje in elkaar geknutseld en die gewoon een aantal keer gekopieerd. Als je een Bravo/Brava tegenkomt die je nog niet kent, maar wel kandidaat lid is, stop je gewoon zo'n flyer onder de ruitenwisser.. wie weet reageert hij of zij..
Dan is het maar eens tijd om er over na te gaan denken wat we allemaal erbij willen hebben etc.
Pestventje
Oct 28 2003, 12:06
mee eens... zal 's een x gaan brainstormen wat we allemaal op de site kunnen plaatsen. Kunnen we de site dan op dezelfde server laat draaien als het forum?
Alles kan ...
en was het ook wel van plan
TheLizard
Oct 28 2003, 12:27
beter hoor....
En wie zijn er behalve het pestventje

dan nog meer handig genoeg om iets leuks in elkaar te zetten?
ikke helaas niet :cry:
Padlarf
Oct 28 2003, 12:28
Joepie Bravo/a site!
Mooie linkjes naar tuners, beetje money vragen voor advertenties, lachuh
Kan je meteen betere flyers laen printen, denk groot!
Voor je het weet een officiele Fiat Bravo/a Club met voorzitters, penningmeesters en ALV's!
:wink:
QUOTE (TheLizard)
beter hoor....

jup hiero!
Ik doe het al 5 jaar voor m'n werk. websites bouwen.
keine probleme
Padlarf
Oct 28 2003, 12:32
QUOTE (graaf)
QUOTE (TheLizard)
beter hoor....

jup hiero!
Ik doe het al 5 jaar voor m'n werk. websites bouwen.
keine probleme
Lijkt me genoeg ervaring om en site-tje te brouwen toch?
En mocht de nood nu erg hoog zijn:
http://www.flashfocus.nl/ShowDetail.asp?NewsId=5911
Jamaar websites bouw je niet met dreamweaver
dat doe je gewoon direct op de linux server met een simpele text editor!
hmm... of klink ik nu als een nerd?
TheLizard
Oct 28 2003, 12:37
mwaaa valt wel mee hoor :mrgreen: :mrgreen:
Padlarf
Oct 28 2003, 12:42
QUOTE (graaf)
Jamaar websites bouw je niet met dreamweaver
dat doe je gewoon direct op de linux server met een simpele text editor!
Ehm, beetje wel.....
:shock:
[size=7]je vroeg er zelf om...

:wink:
agja... 't is me werk eh
LaTiNa
Oct 28 2003, 12:52
QUOTE (graaf)
nogal
TheLizard
Oct 28 2003, 12:52
opeens is iedereen er weer
Slider
Oct 28 2003, 12:59
Ultra Edit gebruikte ik op school altijd. Maar 't was niet mijn sterkste punt... Een dynamische (php) website lijkt mij het meest handige. Als die een beetje makkelijk te onderhouden is wil ik me ook nog wel opgeven als admin.
TheLizard
Oct 28 2003, 13:06
waar hebben jullie het over :?: :?: :?: :?: :?:
Slider
Oct 28 2003, 13:15
Onze nieuw te maken website over Bravo's. Dat bij dit forum hoort.
Moeten we alleen wel de naam veranderen. Je kunt een website moeilijk www.fiatbravoFORUM.nl meegeven, nietwaar :?:
Kunnen we denk ik ook beter even wachten met het maken van die stickers voor op het raam. Eerst een naam verzinnen. (of niet???)
Jups...
Naampje verzinnen.... domein registreren en dan beginnen met bouwen van het beestje.
Totdat ie af is kun je domein laten verwijzen naar het forum.
Ik ben alleen geen kei in grafisch opzetten van websiteje.
Dus de layout & logo etc
TheLizard
Oct 28 2003, 13:24
QUOTE (Slider)
Onze nieuw te maken website over Bravo's. Dat bij dit forum hoort.
dat begrijp ik ja......ik bedoelde het meer inhoudelijk, dynamische website??? dreamweaver???? ultra edit????
:?
weet best wel wat van computers maar op dit onderdeel ben ik een leek
Padlarf
Oct 28 2003, 13:25
QUOTE (graaf)
Jups...
Naampje verzinnen.... domein registreren en dan beginnen met bouwen van het beestje.
Totdat ie af is kun je domein laten verwijzen naar het forum.
Ik ben alleen geen kei in grafisch opzetten van websiteje.
Dus de layout & logo etc
Persoonlijk vind ik de grafische dinges (Jaja kéb er verstand van) van het forum er wel mooi uitzien. Volgens mij niet moeilijk om de site dezelfde lay-out te geven toch?
Pestventje
Oct 28 2003, 13:43
Ik kan aardig ASP-en. Beetje lay-out bewerking kan ik ook nog wel.
De vormgeving van het forum is alleen niet door mij gemaakt ... maar ene Vjacheslav Trushkin heeft dit gemaakt.
Ik heb het bij opzetten van dit forum begin augustus maar even snel erin gezet om niet de standaard layout van het phpBB forum te hebben.
Ik ben nogsteeds bezig zelf een layout te maken voor het forum, zit alleen nogal veel werk in, en de afgelopen paar weken heb ik er niet echt veel tijd voor gehad.
Ik wil uiteindelijk toch wel iets dat door ons zelf gemaakt is hebben.
Maakt het toch weer wat leuker en mooier ook denk ik.
@TheLizard
Dreamweaver is een webpaginabouwprogramma om het maar eens zo te noemen.... en UltraEdit is een vrij uitgebreide text editor... uitgebouwde notepad/kladblok zegmaar.
Dynamische websites zijn websites waar qua inhoud een database achter hangt enzovoorts.... tegenwoordig zijn eigenlijk alle websites wel dynamisch.
Triple B
Oct 28 2003, 17:03
hey luitjes
nou ik ben ook weer thuis
maar wat ben ik lang bezig om weer op de hoogte te zijn van al wat er gaande is op het forum
heeft iedereen pc op het werk/school of zo waar ze de hele dag achter zitten
ik heb dat dus niet dus mijn berichten zallen altijd later zijn of een reactie achter af
ik werk nu eenmaal op de bouw en daar hebben ze dat helaas niet
mzzl peer
TheLizard
Oct 28 2003, 17:11
overdag is het meestal drukker dan s'avonds
Oxygen
Oct 28 2003, 17:24
Is het misschien een idee om een keer met de mensen die interesse hebben om mee te brainstormen bij elkaar te komen een middagje. Gewoon bij iemand thuis ofzo (kan altijd bij ons) Lijkt me wat makkelijker en vruchtbaarder voor de uiteindelijke plannen. Iederen heeft zoveel ideeen. Ik zal idd ff wachten met de stickers totdat deze plannen wat meer vorm krijgen.
Grtz Monique
Triple B
Oct 28 2003, 17:35
QUOTE (Monique)
Is het misschien een idee om een keer met de mensen die interesse hebben om mee te brainstormen bij elkaar te komen een middagje. Gewoon bij iemand thuis ofzo (kan altijd bij ons) Lijkt me wat makkelijker en vruchtbaarder voor de uiteindelijke plannen. Iederen heeft zoveel ideeen. Ik zal idd ff wachten met de stickers totdat deze plannen wat meer vorm krijgen.
Grtz Monique
ja dat lijkl mij wel wat maar dat is voor sommige een heel eindje rijden
kan je zo iets niet combineren met een meating of de tour-rit
dat iedereen dan zijn menig kan geven of ideeen in de groep gooit?
mzzl peer
Oxygen
Oct 28 2003, 17:38
desnoods zoeken we ergens (op een makkelijk te bereiken locatie) een rustig restaurantje of kroegje op waar we ff kunnen kletsen. Het kan idd altijd gecombineerd worden met een meeting maar ik weet niet of we dan genoeg tijd over houden om echt met concrete plannen te komen.
Padlarf
Oct 28 2003, 18:25
QUOTE (graaf)
Dynamische websites zijn websites waar qua inhoud een database achter hangt enzovoorts.... tegenwoordig zijn eigenlijk alle websites wel dynamisch.
Een active server page dus?
Of zijn die uitgebreider?
TheLizard
Oct 28 2003, 19:28
misschien is het handig om alvast een url voor de site vast te leggen en effe snel een simpele site in elkaar te bouwen.
voorlopig van mijn part alleen met een link naar het forum
dan kunnen we iig ook alvast de stickers laten maken
Pestventje
Oct 28 2003, 19:33
ASP dus... kan ik wel wat mee bakken...
QUOTE (Padlarf)
QUOTE (graaf)
Of zijn die uitgebreider?
kan...
active server page == ASP ... da's Microsoft rommel ...
ik doe liever php op linux ... stukken beter
QUOTE (TheLizard)
misschien is het handig om alvast een url voor de site vast te leggen en effe snel een simpele site in elkaar te bouwen.
voorlopig van mijn part alleen met een link naar het forum
dan kunnen we iig ook alvast de stickers laten maken
Voorstel voor een naam + url ?!
Dan kan ik het zo ongeveer per direct regelen.
madbull
Oct 28 2003, 19:57
Hierzo: flinke ervaring met html, creatief met layout/paint, redelijk met java (scripting/applets), leek op php gebied maar lerende.. Iemand met flash-kennis?
Ben student bedrijfscommunicatie en digitale media te UvT; maar heb alleen theoretische kennis wat wel/niet mag/kan... Maar hoe ik het zelf moet maken? :oops:
Webmaster van...
www.aardbeiboden.nl
maar in de tussentijd gegroeid met onder andere inframes en layout[/img]
TheLizard
Oct 28 2003, 20:19
QUOTE (graaf)
Voorstel voor een naam + url ?!
Dan kan ik het zo ongeveer per direct regelen.
we moeten effe brainstormen en als er wat ideeën zijn starten we gewoon weer een poll
ik zal starten met:
www.bravo/a-tuningclub.nl
of zonder /a-
erg simpel maar da's misschien alleen maar goed
Triple B
Oct 28 2003, 20:19
hey luitjes
het lijkt me ook leuk als we op die site een foto van van de nick name en je bravo er bij of zo
TheLizard
Oct 28 2003, 20:23
gewoon een hele uitgebreide profile van ieder lid
madbull
Oct 29 2003, 09:28
Even een kanttekening:
Wordt het een TUNING - club of gewoon als informatiebron voor bravo-eigenaren over allerhande zaken? Er rijden op ons forum véél 1.4 12v's rond die helemaal niets getuned hebben aan hun auto (waaronder ik). Mij zou het afschrikken om naar een meeting te komen van de TUNINGclub.
Wanneer je een informatiesite aanhoudt met een bijvoorbeeld een grote tuning-sectie lijkt het mij logischer om een url te nemen als www.bravoclub.nl
LaTiNo
Oct 29 2003, 10:05
Ben het met Madbull eens. 'Tuningclub' schrikt veel potentiele leden af en ik neem aan dat je niet alleen maar extreem getuned bravo-leden in je cluppie wil hebben?
Waarom niet gewoon www.fiatbravo.nl?
Er is voldoende om de site te vullen lijkt me.
[list]
[list]
[list]
[list]
[list]
Wat de stickers etc betreft. Is het niet handig om een soort eenmalige donatie van 10 euro per lid te vragen om die stickers en foldertjes te laten maken? Tenslotte zal dat nogal wat gaan kosten en wie gaat dat betalen? Als er 25 leden dokken strijk je 250 euro op. Daar kun je de stickers van betalen EN (kleuren)foldertjes van laten drukken wat nog meer (betalende) leden zal trekken.
Je kunt dan net als bij het Alfa-forum betalende leden toegang geven tot bepaalde delen van het forum en de toekomstige website. Ideaal hiervoor zijn de fotohandleidingen. Die hebben nl een hoge toegevoegde waarde. En bijv. de mogelijkheid om een eigen 'personal page' te beheren.
Wie weet kunnen we de software van de Alfa-club overnemen. Scheelt denk ik heel wat ontwikkelkosten. Deze hoeft dan alleen nog maar qua uiterlijk te worden aangepast.
Hoe zit het trouwens met het dataverkeer op de host? Waar wordt de site gehost en wie betaald het dataverkeer?
Slider
Oct 29 2003, 10:53
Madbull, LatinA -> zinnige dingen.
Daar zit zeker wat in. Misschien kunnen we het dan maar het beste houden op www.fiatbravoclub.nl want fiatbravo.nl of bravoclub.nl is zo kort. Al moet ik wel zeggen, dat club een beetje oudbollig klinkt. Maar das misschien omdat ik dat asocieer met de VW Beetle Club (ofsow). Tuning club klinkt moderner, maar zal misschien inderdaad wel mensen afschrikken. En wat die kosten betreft, ik denk dat je op een gegeven moment niet anders kan, dingen kosten nu eenmaal geld. En dat heb ik er iig best voor over.
QUOTE (LaTiNo)
......
....
Hoe zit het trouwens met het dataverkeer op de host? Waar wordt de site gehost en wie betaald het dataverkeer?
Hoge kosten zitten er nog lang niet in... 10 euro per maand ben ik kwijt voor de hosting.. maar dat gaat als ik het goed begrepen heb binnenkort omlaag.
Ik host de site bij m'n leidingevende.
Ontwikkelkosten zitten er niet in... het is allemaal vrije tijd van mij.. dat ik er maar al te graag in steek met veel liefde.
De waardering dat er een forum is gekomen .. en dat er uberhaupt mensen komen en blijven betaald al genoeg.
Iets als fiatbravoclub lijkt mij ook beter...
Ik zie voorlopig nog lang geen getunede bravo onder m'n ass, en om nou als forum admind met de minst getunede bravo bij een tuning club te zitten .. krijg ik zo raar gevoel bij
Ik wil de komende wintermaanden sowieso gaan gebruiken om het een en ander anders inelkaar te gaan zetten op site/forum.
Hieraan ga ik beginnen zodra ik weer in m'n eigen appartementje woon.
TheLizard
Oct 29 2003, 12:33
QUOTE (madbull)
Er rijden op ons forum véél 1.4 12v's rond
leuke zin Madbull
denk alleen dat ze op straat rijden LOL
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.