Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Achter ruitewisser werkt niet
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
BravoJTD2000
Mn achter ruitewisser doet het niet.
Zekering 10 onder het dashbord is niet kapot maar heb m voor de zekerheid wel vervangen.
Kan ik er van uitgaan dat de ruitewissermotor stuk is of zijn er nog dingetjes die ik eerst nog moet checken?
thei
Draadbreuk in de kabelboom van de carrosserie of achterklep,maar ook zijn verbrande contacten tussen de carrosserie en achterklep de boosdoener,is zo niets aan te zien,moet je ze eerst loshalen en wat je dan soms ziet aan de achterkant schrik je dan wel van.

Zou iedereen met dit systeem preventief moeten controleren bij een onderhoudsbeurt,is nog geen 5 minuten werk maar je bespaard je wel een hoop ellende van een stuk bedrading vervangen.
marea_weekend
check HIER

Zo heb ik het opgelost.
Zie mijn post.

Succes.

Groeten Geert
henkc
QUOTE (BravoJTD2000 @ Feb 26 2011, 18:27) *
Mn achter ruitewisser doet het niet.
Zekering 10 onder het dashbord is niet kapot maar heb m voor de zekerheid wel vervangen.
Kan ik er van uitgaan dat de ruitewissermotor stuk is of zijn er nog dingetjes die ik eerst nog moet checken?

Hallo,
ik heb hetzelfde gehad en heb het achter paneel los geschroefd en de stekker los gemaakt van de motor zet de schaklaar aan en test of je stroom hebt,is dit het geval dan zit de as vast in de motor door roest vorming. Ik heb de as ingespoten met kruipolie en je verwijderd de rubber o ring en de seegerring je houdt de motor in de hand en geeft er een zachte tik op met een kunststof hamer. Je draait de motor om en geeft een tik op het huis en herhaalt dit een paar keer en de delen van het huis gaan uit elkaar en je ziet dan dat de as over de gehele lengte geroest is. Je maakt de as vrij van roest en vet deze in en zet alles in elkaar steek de stekker erin en test vooraleer in te bouwen.
pullie
Bij mij ging de wisser niet vanzelf terug naar de begin positie.
Bleek het relais in de motor defect. nieuwe van nog geen Euro erin gezet en werkt weer.
Ik zou eerst controleren of er wel 12V op de stekker van de motor komt voordat je een nieuwe koopt.

Mvg,

Paul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.