Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Knikkende vooras
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bokser1984
Hallo allemaal,

Wellicht is hier eerder een topic over verschenen. Maar goed, het word te algemeen omschreven.

Sinds enige tijd valt op onder het rijden van drempels en verkeersheuvels dat ik een soort knikkend geluid hoor bij de vooras. Tijdens het normaal rijden of over de snelweg (deinen) hoor ik helemaal niets.

Heeft dat te maken met de rubbers van de ashoesen of met de stabilisatorstang te maken.

Over ongeveer 4000 km moet de auto voor een 260.000 km beurt naar de garage toe. Is het dan nog zinvol om te laten herstellen?

Martijn
Danny
hoe doen je schokbrekers het?
vinkkie
ik heb het ook gehad met stabilisatorstang rubber een keer in gespoten en het was een hele tijd weg.
misschien een ideetje
WORP3
Als het je voornamelijk opvalt tijdens dat je over drempels rijd en niet tijdens rijden over een vrij gladde weg, dan zou ik zeggen een of beide draag armen versleten.
Hoor je het continue als een soort bonkende rammel dan idd denken aan stabilisatie stang rubbers of verbindings stukjes.
Bonkt het tijdens het rijden dan zou er ook speling kunnen zitten in je veerpootlagers.
Bravo-niels
QUOTE (WORP3 @ Feb 9 2011, 09:23) *
Als het je voornamelijk opvalt tijdens dat je over drempels rijd en niet tijdens rijden over een vrij gladde weg, dan zou ik zeggen een of beide draag armen versleten.
Hoor je het continue als een soort bonkende rammel dan idd denken aan stabilisatie stang rubbers of verbindings stukjes.
Bonkt het tijdens het rijden dan zou er ook speling kunnen zitten in je veerpootlagers.

Idd, draagarmen en rubbers van de stabilisatorstang vervangen.
Bokser1984
De schokbrekers zijn gelukkig wel in orde en deinen ook niet na. Zoals wanneer je instapt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.