Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Remmen weg gevallen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
ReneP
Hallo forummers,

Gistermiddag gekeken naar de remleiding rechts achter.
Toen ik op de rempedaal trapte spoot er remvloeistof uit een leiding, het is niet dat kleine stukje leiding die van de rem af komt maar deze zit ergens achter, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

De leiding die ik bedoel zit, als ik onder de auto lig, achter de veerpoot en dan iets omhoog in een smalle soort van gleuf waar je net met je hand in kan. Ik kon hem voelen maar niet zien.

Wie kan mij vertellen waar deze remleiding precies zit aangesloten en hoe ik daar bij kan komen. Moet ik iets uitbouwen om deze leiding zichtbaar te krijgen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zit even met mijn handen in het haar hoe ik dit oplos want de remmen zijn totaal weg. Ik kan beschikken over een smeerkelder maar de auto is niet te rijden omdat de remmen volledig zijn weg gevallen.

Wie kan mij duidelijkheid geven en precies uitleggen wat ik moet doen, liefst in stappen eventueel indien mogelijk met foto's.

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Brooklyn
Naar verhaal en een Fiat kwaal. Kwestie van alle remleidingen vervangen voor nieuw, zijn gewoon dermate rot dat je nu door de druk er een gat in getrapt hebt. Succes!
tamael^
QUOTE (Brooklyn @ Jan 6 2011, 13:23) *
Naar verhaal en een Fiat kwaal. Kwestie van alle remleidingen vervangen voor nieuw, zijn gewoon dermate rot dat je nu door de druk er een gat in getrapt hebt. Succes!

Niets meer aan toete voegen behalve dit,

Als je de tank en evt de uitlaat laat zakken kan je de koppelingen zien. zou alles vervangen. anders gebeurt dit je een keer als je echt moet stoppen voor bijvoorbeeld overstekende kinderen. gevolgen laten zich dan raden.

is wel een redelijk werkje maar niet erg moeilijk en als het klaar is is het ook jaren weer goed.

Tamael
ReneP
QUOTE (tamael^ @ Jan 6 2011, 15:52) *
Niets meer aan toete voegen behalve dit,

Als je de tank en evt de uitlaat laat zakken kan je de koppelingen zien. zou alles vervangen. anders gebeurt dit je een keer als je echt moet stoppen voor bijvoorbeeld overstekende kinderen. gevolgen laten zich dan raden.

is wel een redelijk werkje maar niet erg moeilijk en als het klaar is is het ook jaren weer goed.

Tamael

De benzinetank kan gewoon vanaf onderen worden losgekoppeld/geschroefd? Of gebeurd dit via de kofferbak? BEdankt voor je info, kan ik wel wat mee. Morgen gaat het gebeuren, de leidingen en het laswerk.....
tamael^
QUOTE (ReneP @ Jan 7 2011, 09:23) *
De benzinetank kan gewoon vanaf onderen worden losgekoppeld/geschroefd? Of gebeurd dit via de kofferbak? BEdankt voor je info, kan ik wel wat mee. Morgen gaat het gebeuren, de leidingen en het laswerk.....

als je rechts achter moet lassen zou ik de hele tank weghalen. vanuit de kofferbak kan je alle verbindingen los maken. dan vanaf onderen tank en vulhals demonteren en dan kan die zakken. pas wel op voor de buis die vanaf het pomphuis naar voren gaat. evt de slang demonteren. als die gezakt is kan je de blauwe tankbeluchtings slang demonteren. (banjonet)

en voor de rest mooi koperen leidingen gebruiken. buig je zo op de plek en als je het goed kan kan je de oude koppelingen weer gebruiken. scheelt al met al zo 10 tot 15 euro. velsrand aan de koppelingen is een dubbele, evt moet je daar gereedschap voor lenen of bij een remmenboer die leidingen laten maken. om de koppelingen heel te houden heb je een speciale sleutel 11, 13 voor de koppelingen. gewone steeksleutel draai je ze dol mee.

Tamael
ReneP
UPDATE

Hallo allemaal,
Het lassen van de bodem is gelukt, een deze dagen nog even netjes afwerken en in de tectiel zetten.
Wat de remleidingen betreft, dit is niet gelukt, we zagen ons geen kans om de achterste remleidingen van de marea weekend te vervangen. Dus daar zou ik professioneel hulp voor moeten zoeken, hetzij een goede beunhaas die het wil doen voor me of bij een garage, vraag me af wat dan de kosten worden.

Ik zoek iemand of een bedrijf in een gebied van Emmen - Stadskanaal - Winschoten - Veendam, woon zelf in Nieuw-Buinen.

Groet,
Rene
tamael^
QUOTE (ReneP @ Jan 8 2011, 16:06) *
UPDATE

Hallo allemaal,
Het lassen van de bodem is gelukt, een deze dagen nog even netjes afwerken en in de tectiel zetten.
Wat de remleidingen betreft, dit is niet gelukt, we zagen ons geen kans om de achterste remleidingen van de marea weekend te vervangen. Dus daar zou ik professioneel hulp voor moeten zoeken, hetzij een goede beunhaas die het wil doen voor me of bij een garage, vraag me af wat dan de kosten worden.

Ik zoek iemand of een bedrijf in een gebied van Emmen - Stadskanaal - Winschoten - Veendam, woon zelf in Nieuw-Buinen.

Groet,
Rene

wat is dan het probleem. heb dit werk vaak genoeg gedaan en nooit een probleem gezien. enige vervelende is het velsgereedschap. als je dat kan lenen heb je de hele auto voor rond de 80 euro helemaal gedaan. (is wel 12 meter leiding en dacht rond de 16 of 20 koppelingen.)

gewoon tank omlaag en dan over de as van remkracht verdeler naar slang.

Tamael
ReneP
QUOTE (tamael^ @ Jan 9 2011, 00:06) *
wat is dan het probleem. heb dit werk vaak genoeg gedaan en nooit een probleem gezien. enige vervelende is het velsgereedschap. als je dat kan lenen heb je de hele auto voor rond de 80 euro helemaal gedaan. (is wel 12 meter leiding en dacht rond de 16 of 20 koppelingen.)

gewoon tank omlaag en dan over de as van remkracht verdeler naar slang.

Tamael

@tameal
Het probleem was, toen we de 3 bouten los schroefden van de tank dat hij maar een klein stukje zakte. Hebben in de kofferruimte gekeken van de Marea Weekend maar daar zagen we niets om los te halen. De leidingen en vulhals die we los moeten halen konden we niet bij komen op onze manier. Het is een gebrek aan ervaring van ons denk ik en m'n stiefpa en ik durfden alle 2 niet verder te gaan. Dat is het probleem denk ik..... Deze klus is die ook te doen zonder brug of smeerkelder?
tamael^
QUOTE (ReneP @ Jan 9 2011, 11:30) *
@tameal
Het probleem was, toen we de 3 bouten los schroefden van de tank dat hij maar een klein stukje zakte. Hebben in de kofferruimte gekeken van de Marea Weekend maar daar zagen we niets om los te halen. De leidingen en vulhals die we los moeten halen konden we niet bij komen op onze manier. Het is een gebrek aan ervaring van ons denk ik en m'n stiefpa en ik durfden alle 2 niet verder te gaan. Dat is het probleem denk ik..... Deze klus is die ook te doen zonder brug of smeerkelder?

even helpen met een bandenligtertje. ding hangt in een soort doppen. als de tank 10 cm zakt en je de kap rechts voor de tank weg haalt kan je er goed bij.

Tamael
ReneP
QUOTE (tamael^ @ Jan 9 2011, 14:03) *
even helpen met een bandenligtertje. ding hangt in een soort doppen. als de tank 10 cm zakt en je de kap rechts voor de tank weg haalt kan je er goed bij.

Tamael

Dus als ik je goed begrijp kan ik de bouten los draaien, vervolgens de paar dopjes (heb ze zien zitten gisteren) en dan vervolgens de tank 10cm laten zakken zonder dat ik dingen beschadig en dat er geen leidingen of e.d. los schieten?
tamael^
QUOTE (ReneP @ Jan 9 2011, 15:13) *
Dus als ik je goed begrijp kan ik de bouten los draaien, vervolgens de paar dopjes (heb ze zien zitten gisteren) en dan vervolgens de tank 10cm laten zakken zonder dat ik dingen beschadig en dat er geen leidingen of e.d. los schieten?

inderdaad, eventueel de tank leeg pompen voor dat je dat doet. als die erg vol is is die te zwaar. maar vanaf een kwart gaat dat al super.

Tameal
ReneP
QUOTE (tamael^ @ Jan 9 2011, 23:50) *
inderdaad, eventueel de tank leeg pompen voor dat je dat doet. als die erg vol is is die te zwaar. maar vanaf een kwart gaat dat al super.

Tameal

En dat verhaal over iets los maken via de koffer ruimte, dat gaat niet op bij een Marea Weekend?
Dus.... garagekrik eronder... hoog opkrikken, vervolgens assteunen plaatsen aan de achterkant en sleutelen maar..
Ik word heel wat wijzer van jou, dank je daarvoor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.