Help - Search - Members - Calendar
Full Version: KM. stand
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
janm
Hallo allemaal,

Natuurlijk eerst de beste wensen voor 2011 voor iedereen.

Ik heb een vraagje, waarvan ik het antwoord niet in het boekje kan vinden.

Mijn Fiat verleden : Tipo, Marea(SW), en nu de kids de deur uit zijn een Bravo. (sinds 1 jaartje).

Ondertussen is de Fiat garage niet meer in ons dorp en van een andere dealer krijg ik eigenaardige antwoorden. (Volgens mij moet ik bij hem eerst een andere auto kopen, voor ik een normaal antwoord krijg).

De Bravo is van 2008 en is een 1.4 edizione prima (schrijf ik dat zo goed ??)

Mijn vraag :
Vandaag begon de km. stand te knipperen. Soms stopt hij met knipperen, ik kan echter geen exact patroon vast stellen. Iemand een idee waarom??

Als a-technisch figuur heb ik nog een vraagje : Mijn auto's zijn altijd, braaf, naar de dealer garage gegaan voor onderhoud. Nu de situatie veranderd is, heb ik bij de "dichts bijzijnde dealer garage" geen goed gevoel.

Is het verantwoord de auto bij een andere garage in onderhoud te doen (deze heeft geen dealerschap, van geen enkel merk). Ik hoor wel alleen goede dingen van die garage.

Waarom de vraag? In de auto zitten allemaal die computer gestuurde "dingengs". Kan zo'n man het onderhoud van de Bravo doen? Of kan ik toch beter naar "die" fiat dealer garage gaan?

Bedankt voor de info,

Jan.
Danny
Hallo Jan,
welkom op het forum en ook de beste wensen voor 2011
ik heb je topic even verplaatst naar vragen en problemen.
Brooklyn
Welkom op het forum.

Wat betreft de km-teller zou ik de massapunten eens even nakijken. Desnoods eerst laten uitlezen bij een "erkende" garage.

Mbt onderhoud zou ik gewoon op een erkende garage vertrouwen, één die bij de Bovag is aangesloten dan hoeft het niet persé een merkgarage te zijn!
Gwboes
Een knipperende kilometer stand duidt er op dat er een fout is gemeten in een systeem anders dan het motormanagement systeem. Dit zou dus het blue en me systeem (9 van de 10 keer het geval), kachel, tellerklok, radio, bodycomputer, enz. kunnen zijn.
Om er echt achter te komen wat het probleem is zou hij toch uitgelezen moeten worden en dan het liefst op het moment dat hij knippert. Hiervoor kom je waarschijnlijk toch bij de dealer uit omdat deze systemen meestal niet uit te lezen zijn met universele testers.

Voor het onderhoud kun je best naar een universeel, de meeste hebben tegenwoordig wel een universele tester om beurten ed. te resetten.
janm
Mensen, hartelijk dank voor jullie reacties.

Sinds mijn vraag heeft de auto niet meer gelopen. Net nog even gestart en een stukje gereden.....Alles weer normaal. Mocht het weer gebeuren zal ik jullie raad zeker opvolgen en naar de dealer gaan.

Voor het onderhoud ga ik dan toch eens kijken hoe het zit met de garage in het dorp. De auto moet natuurlijk wel goed onderhouden worden.

Nogmaals bedankt,

Jan.
Dutchy123
De mijne heeft het ook wel eens gehad,na opnieuw starten was het weer weg
Even als het rode lampje boven bij de spiegel wat wel eens gaat branden
Krijg ook wel eens een melding(linksonderin de display) van de parkeersensoren aan de voorkant
Wel grappig,want de mijne heeft ze alleen aan de achterkant shiny.gif
Zijn allemaal van die kleine eigenaardigheden waar ik al aan gewend ben en me niet meer druk om maak
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.