Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vraagje over lakschade en spuiten
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Wilfred
Hallo,

Ik heb eerst geprobeerd via de search mijn probleem op te lossen, maar ik kon de juiste antwoorden niet vinden. Of ik snap geen klote ervan, dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen.

Nu lees ik op dit forum dat veel mensen dingen uit hun interieur zelf spuiten. Aangezien ik absoluut geen verstand van auto's heb (ik was natuurlijk wel zo slim om een Fiat Bravo te kopen...) zou ik graag willen weten met welke spullen jullie dat doen.
En is het ook mogelijk om wat kleine krasjes in m'n voorbumper zelf te herstellen?? Welke spullen zijn daar voor nodig?
evill bravo
voor het interieur:

- behendig demonteren
- afschuren met heel licht schuurpapier of beter is nog een soort scotch brite dus iets met een hele lichte schuurkorrel
- schoon blazen
- met wasbenzine afnemen
- primerlaagen aanbrengen en goed laten doorharden voor de hechting
- daarna in de gewenste kleur spuiten

bumper:

de krasjes kun je proberen met m3 of commadant 4 heel erg licht weg te poetsen
lukt dit niet, haal dan een kleurstifje van wasco en licht inmasseren maar blijft slechts enkele weken zitten, of heeeel licht aanstippen met lakstiftje
maar dat wil vaak alleen bij donkere auto's

sucses!!
Dutch Dimension
niks aan toe tevoegen.
behalve dan dat je speciale grondlak voor je kunststof delen nodig hebt.
Gewoon te krijgen bij de lakboer :wink:
evill bravo
QUOTE (Remco Mathijssen)
niks aan toe tevoegen.
behalve dan dat je speciale grondlak voor je kunststof delen nodig hebt.
Gewoon te krijgen bij de lakboer :wink:

dat bedoel ik met grondlak oftewel ene plastick primer(spuitbus!!)
Wilfred
OK, bedankt voor jullie reacties!

Zijn die spullen bij een autozaak te koop of bij Halfords ofzo??
En zijn voor die krassen ook spuitbussen te krijgen, want die lakstiften zijn kloten...
marcelv8
voor het interieur kun je misschien deze How Too (in aanbouw puh2.gif ) effe checken smile.gif

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=1698
Dutch Dimension
Halford zal de juiste spullen niet hebben.
Als je naar een echte lakboer (autolakken) gaaten je vertelt hen wat je wilt doen dan geven zij de juiste spullen mee :wink:
Bravaabarth
ik heb reeds geprobeerd om de speakers naast de hoedeplank, die kapjes eraf te halen, maar het lukt me niet, die zitten vast met metalen dingetjes en ben bang om iets kapot te trekken :cry:

by the way, nadat je die dingen gespoten hebt in kleur, moet je dat dan volledig laten drogen die verf, eerdat je er vernis over zet ?

Ik heb me zo'n spuitbus met de exacte kleur vd wagen laten maken bij de locale verfboer hier...
Dutch Dimension
Ik laat het meestal niet helemaal drogen
gewoon effe laten drogen en dan gelijk vernis
Bravaabarth
zou ik echt durven doortrekken met die speaker kapjes ?

Ik stop er ee nschroevendraaier onder en trek dan naar boven, maar ik moet echt vrij veel kracht zetten en hoe groot is da kans dat ik het stuk doe ? :?

oh ja, als iemand een how to zou kunnen maken hoe je die kleine onderdeeltjes van de verwarming enzo er kunt uithalen, en die dingen waar de knopjes voor de ruiten inzitten, zou je die ook kunnen spuiten ?

Tips met foto's altijd welkom...
pieter
heb die kapjes er vandaag uitgehaald. gewoon vanonder met je hand de zwarte klemmetjes nr binnen duwen. Is er zo uit... no problemo lol.gif Ast mislukt heb ik r hier nog reserve... coool.gif
evill bravo
idem dito
enne alles wat te demonteren is van plstick is te spuiten waar de knopjes vd ramen in zitten ook gewoon beetje kracht zetten en omhoog beuren
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.