Helaas heb ik vorige week een schuiver gemaakt met mn Brava (1.6) en met zo'n 20 km/h een lantaarnpaal geraakt. Het linker spatbord is flink gedeukt en de bumper is gebroken.

Aangezien alle herstel laten doen meer kost dan de auto waard is wil ik zelf maar een poging doen, ook omdat mn budget als student zijnde niet erg ruim is. Hierbij zit ik echter met een paar vragen.
Ik ben momenteel een poging aan het doen een vervangend paneel te vinden in de juiste kleur bij een sloper maar heb nog weinig succes. Mijn kleur (387A Blu Veniziano metallic) is schijnbaar zeldzaam. (Zie ook de Gevraagd sectie) Daarom moet ik sowieso een deel gaan spuiten. Hier heb ik echter geen ervaring mee.
Wat is handiger/makkelijker? Een slooppaneel van een andere kleur schuren en overspuiten of een nieuw (Equiparts) paneel spuiten? Nieuwe delen zijn wel goedkoper lijkt het.
Het liefst zou ik de delen spuiten in een goede profi spuitcabine. Ik heb al verschillende advertenties zien staan op marktplaats ed van verschillende Doehetzelf garages met een spuitbox. Iemand toevallig ervaring met Doe het zelf garage KhoenKhoen aan de Keileweg in Rotterdam (Of een andere Doehetzelf garage in de omgeving van Gouda/Rotterdam)? Ik kan momenteel ff niet bellen (Zit op mn werk en mn telefoon is weer eens leeg)
Het plastic deel achter de bumper waar normaal de mistlampen in zitten (die ik niet heb) is ook gebroken. Is dit belangrijk voor de ophanging van de bumper of kan ik die ook gewoon weg laten? Ik heb helaas de bumper er nog niet af kunnen halen omdat de schuur waar ik normaal knutsel volstond of onbereikbaar was (Dichtgevroren slot
Iemand nog andere tips?