QUOTE (ReneP @ Dec 1 2010, 22:35)

Hallo allemaal, poosje geleden alweer maar heb vandaag een nieuwe draagarm gekocht voor mijn Marea van 1999 (1.8 Elx).
Voordat ik aan deze klus ga beginnen wil ik jullie graag vragen of er nuttige tips of handigheidjes zijn voor het loshalen en het monteren omdat deze klus voor mij compleet nieuw is.
Bij montage, is het dan een kwestie van gewoon alles vast zetten of met een momentsleutel te werk gaan...... en wat zijn dan de aanhaalmomenten?
Trouwens ook gelijk 2 nieuwe voorbandjes laten monteren, 60 euro p/stuk in Musselkanaal en rijd prima voor mijn eerste indruk!
Ben benieuwd naar jullie reacties
Groeten Rene
Zorg den eerste voor goed passend gereedschap (Het kan nogal vast zitten) en sleutels of doppen met een zeskant geen twaalfkant aangezien die wel eens over de bouten willen schieten waardoor de bout kapot gaat.
Over het algemeen is het gewoon schroeven en niets moeilijk, puntje van aandacht is wel de fusee kogel pen, die kan zeer vastzitten en hiervoor heb je eigenlijk een fusee kogel splitter (wig) voor nodig. Ik zelf heb het het geheel onder spanning gezet en dan met een hamer en een beitel de fusee kogel een klap verkocht waardoor deze los kwam.
Let wel of je beschermhoes

Wat ook handig kan zijn is een veer trekker om je veerpoot wat korter te maken, deze duwt anders je draagarm naar beneden en dat is wat lastig met het terugzetten van de nieuwe arm.
Gebruik bij het terugzetten van het stabilisatiestangverbindingsstangetje een grote stang waarmee je de de stabilisatie stang naar beneden kunt drukken, deze zit namelijk onder spanning vast.
In iedergeval vast succes en denk aan de vingertjes !