Help - Search - Members - Calendar
Full Version: zekeringkast onder motorkap
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
stilowim
ik was vandaag even mijn auto aan het nakijken omdat ik hem soms wat vreemd vind remmen , nou zag ik onder de motorkap een soort van doosje zitten met een kapje waar abs op stond deze heb ik los geschroeft en nu zag ik dat in een relaisvoet helemaal geen relais zit , kan iemand mij vertellen waar dit relais voor dient en eventueel wat voor relais dit is

Bravo-niels
QUOTE (stilowim @ Nov 5 2010, 13:37) *
ik was vandaag even mijn auto aan het nakijken omdat ik hem soms wat vreemd vind remmen , nou zag ik onder de motorkap een soort van doosje zitten met een kapje waar abs op stond deze heb ik los geschroeft en nu zag ik dat in een relaisvoet helemaal geen relais zit , kan iemand mij vertellen waar dit relais voor dient en eventueel wat voor relais dit is

Over wat voor n auto gaat hier? en is je auto uitgerust met abs? zo niet dan is dat waarschijnlijk ook de reden waarom er geen relais in de houder zit.
stilowim
QUOTE (Bravo-niels @ Nov 5 2010, 13:46) *
Over wat voor n auto gaat hier? en is je auto uitgerust met abs? zo niet dan is dat waarschijnlijk ook de reden waarom er geen relais in de houder zit.

het gaat hier om een fiat bravo1,2 16v trofeo van 2000 , volgens mij zit er wel abs op maar ik vind dus een beetje vreemd dat er geen relais inzit , hoe zou ik te weten kunnen komen of dit erop zit
BravoUser
Om te weten te komen of je wagen ABS heeft...kun je een noodstop maken...Als je ABS hebt dan zou je rempedaal moeten gaan trillen.
Je kunt het ook zien onder de motorkap..aan of vlakbij je remkrachtverdeler..zou een ABS-Unit moeten zitten met 4 stalen buizen eraan.

Zoals deze foto..is wel van een andere wagen..maar is goed te gebruiken als voorbeeld.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
GeMiNi
Er zou ook een lampje moeten gaan branden en ook weer uitgaan op het moment dat je de contactsleutel omdraait.(Tenzij het lampje eruit is zoals bij mijn airbaglampje die ook continue brandde.)
stilowim
oke even bedankt voor de tips ga morgen direct eens even kijken , en me remblokken vervangen wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.