Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 12 volt sigaretten aansluiting werkt niet
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Wiske80
Hoi,

in bezit van een fiat bravo 2007 1.4 en ik merk dat mijn sigaretten aansluiting het niet doet... Dus kan mijn tomtom niet opladen.
Heb de zekeringen bekeken en die is nog gewoon in tact. Als ik de sigaretten aansteker zelf indruk dan springt ie direct eruit. En ook enige tijd ingedrukt houden maakt hem niet warm..
Voordat ik naar de dealer ga vroeg ik me af als ik nog andere dingen kan proberen...

Auto vorige maand bij een occasion dealer gekocht. En is me eigenlijk nu pas opgevallen. Dus niet eerder gebruikt ook.

alvast dank!
Gwboes
Lijkt me ten eerste dat je na 1 maand ook nog garantie hebt bij de garage waar je hem hebt gekocht?

Maar als de zekering nog goed is en je de auto op contact hebt staan (aansteker zit niet op constante +) dan zal waarschijnlijk gewoon de stekker vervangen moeten worden. deze sneuvelen wel vaker, ook zonder overbelasting.

maar controleer voor de zekerheid even met het boekje of er nog de juiste zekering in zit.
Wiske80
ik zal voor de zekerheid nog even controleren... en de garantie geldt alleen voor het motorisch + versnellingsbak gedeelte... ... dus dat is wel minder....

Mocht ik toch langs de dealer moeten, hoop ik niet dat het een hele duit zal kosten.. :-(
Wiske80
ik heb niet goed gekeken.. en blijkt toch een zekering te zijn doorgeslagen.. Nu de vraag hoe deze zekeringen heten.. want het formaat is een kleinere dan dat ik gewend ben...

Is deze de MINI-zekering? Op foto's online lijken ze allemaal even groot, vandaar dat ik het even vraag.. iemand die me kan helpen met de juiste naam..
thanks
Gwboes
mini steek worden ze in het algemeen genoemd ja. maar neem hem gewoon mee naar een auto materialen zaak en die pakken dan zo de goede.
Wiske80
QUOTE (Gwboes @ Sep 9 2010, 18:29) *
mini steek worden ze in het algemeen genoemd ja. maar neem hem gewoon mee naar een auto materialen zaak en die pakken dan zo de goede.

thanks Gwboes , ik ben vandaag langs zo een zaak gegaan en direkt 2 van die zekeringen gekocht..

Toen ik de wagen kocht was er ook zo een parrot bluetooth systeem geinstalleerd.. En die maak blijkbaar gebruik van dezelfde stroom voorziening.. Die deed het ook nooit.
Had nog niet veel tijd daaraan besteed. Vandaag de zekering vervangen en het lampje van de parrot gaat branden.. Dus ik blij.. Voor de zekerheid effe de sigaretten aansteker laten opwarmen.. en na een paar seconden, brand de zekering weer door als ik dat doe..

Gelukkig had ik een reserve en die maar geplaatst... De vraag nu, want betekent dat.. moet ik een grotere dan 15 ampere zekering(blauwe) erin plaatsen of is dat weer gevaarlijk (brandgevaar).. iemand die een uitspraak hierover kan doen...

P.S ik ben geen roker, dus ik zal de sigarettenaansteker nooit gebruiken..Alleen om mijn tomtom op te laden.. maar ik neem aan dat dat minder zal trekken dan het opwarmen van de aansteker toch??
Ruudje
Nee je zal tegen hetzelfde probleem op lopen al klinkt het meer als een foutieve aansluiting volgens mij. Zo'n zekering moet makkelijk een parrot plus randapparatuur trekken. Weet ik alleen niet 100% zeker, probeer het is met een zwaardere zekering.
Wiske80
QUOTE (Ruudje @ Sep 10 2010, 12:59) *
Nee je zal tegen hetzelfde probleem op lopen al klinkt het meer als een foutieve aansluiting volgens mij. Zo'n zekering moet makkelijk een parrot plus randapparatuur trekken. Weet ik alleen niet 100% zeker, probeer het is met een zwaardere zekering.

ik zal eerst controleren, als de combinatie van tomtom en parrot problemen oplevert met de 15A zekering... indien zo dan zal ik een zwaardere plaatsen. Maar ik ben van mening dat een tomtom sowieso minder ampères trekt dan als je de aansteker wilt opwarmen..
dekooi
QUOTE (Wiske80 @ Sep 10 2010, 13:50) *
ik zal eerst controleren, als de combinatie van tomtom en parrot problemen oplevert met de 15A zekering... indien zo dan zal ik een zwaardere plaatsen. Maar ik ben van mening dat een tomtom sowieso minder ampères trekt dan als je de aansteker wilt opwarmen..

Ik heb hem onlangs ook moeten vervangen. Zonder foute aansluitingen of zwaar gebruik oid. Kan dus gewoon gebeuren volgens mij, voor 2 euro heb je een setje zekeringen. Ik zou dus even kijken hoe het gaat, zoveel kosten/moeite gaan er nu ook weer niet gepaard met het vervangen van een zekering.
Wiske80
QUOTE (dekooi @ Sep 12 2010, 23:30) *
Ik heb hem onlangs ook moeten vervangen. Zonder foute aansluitingen of zwaar gebruik oid. Kan dus gewoon gebeuren volgens mij, voor 2 euro heb je een setje zekeringen. Ik zou dus even kijken hoe het gaat, zoveel kosten/moeite gaan er nu ook weer niet gepaard met het vervangen van een zekering.

iK heb inderdaad geen problemen als ik tomtom en parrrot naast elkaar draai op een 15A... maar zodra ik die sigarettenaansteker wil opwarmen slaat ie door.. Maar goed.. ik ben geen roker, dus die word nooit gebruikt..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.