Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eric (Gerby) en zijn Fiat Marea 1.9 JTD Weekend uit 2000
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
Pages: 1, 2
gerby77
Ik ben Eric, 32 jaar jong en kom uit het zuiden van het land (Vaals om precies te zijn)

Ik was op zoek naar een "zuinigere" en "goedkopere" auto en het moest snel zijn.
Kwam toevallig, nu, mijn Marea tegen en voor 3000 euro is ie van eigenaar gewisseld.

Vandaar dat ik nu hier op dit forum ben gekomen. Een forum is altijd handig wink.gif

Even een paar details:

11-2000 afgifte deel 1
Tellerstand bij aankoop: 188670
Voorste stoelen zijn aan de zijkanten een beetje afgesleten (maar met een paar stoelhoezen of andere stoelen
wordt dat wel weer beter ;-))

Nu willen jullie vast en zeker een paar fotootjes zien, ook al is ie totaal standaard en voor jullie wel bekend

Foto's
Danny
zeer nette marea thumbsup.gif
welkom op het forum
gerby77
QUOTE (Danny @ Sep 5 2010, 22:21) *
zeer nette marea thumbsup.gif
welkom op het forum

Dankje!
Heb even wat tijd om te kijken ;-) Leuk dit forum.
Ben nu ook eens bezig het instructieboekje te lezen ;-) Nog geen tijd voor gehad, en met valt me de AD185H2 in het oog... een CD-wisselaar voor mijn Marea ;-)
RARARA
Welkom thumbsup.gif
Danny
QUOTE (gerby77 @ Sep 26 2010, 16:35) *
Dankje!
Heb even wat tijd om te kijken ;-) Leuk dit forum.
Ben nu ook eens bezig het instructieboekje te lezen ;-) Nog geen tijd voor gehad, en met valt me de AD185H2 in het oog... een CD-wisselaar voor mijn Marea ;-)

ik heb er 1tje te koop, compleet met kabel, wisselaar en leder stuur met stuurbediening... shiny.gif
Bravo-niels
Nog n Zuiderling, Yess!
Welkom op t forum smile.gif
Bravo 2.0I 20v HGT
Welkom hier op het forum shiny.gif
Brooklyn
Wellkom op het forum, nette Marea! Vaals is dan ook gelijk wel heel zuidelijk...
gerby77
QUOTE (Danny @ Sep 26 2010, 22:41) *
ik heb er 1tje te koop, compleet met kabel, wisselaar en leder stuur met stuurbediening... shiny.gif

haha ;-) Nou dat begint goed... ;-) Heb er nog eens over nagedacht, ik heb op dit moment een JVC DVD-radio erin met mogelijkheid tot aansturing van een wisselaar, geloof die zet ik erin ;-)

maar moet zeggen, de eerste paar kilometertjes waren echt plezierig (180 top tot nu toe ;-))

Vaals is inderdaad heel er zuidelijk, maar als alles goed gaat (spreek werk en woning), zit ik binnenkort in midden-limburg
gerby77
QUOTE (gerby77 @ Sep 28 2010, 13:37) *
haha ;-) Nou dat begint goed... ;-) Heb er nog eens over nagedacht, ik heb op dit moment een JVC DVD-radio erin met mogelijkheid tot aansturing van een wisselaar, geloof die zet ik erin ;-)

maar moet zeggen, de eerste paar kilometertjes waren echt plezierig (180 top tot nu toe ;-))

Vaals is inderdaad heel er zuidelijk, maar als alles goed gaat (spreek werk en woning), zit ik binnenkort in midden-limburg

Ff een reply op mezelf ;-)

Heb sinds vorige week een K&N wisselfilter ingebouwd, je merkt toch wel dat de Marea beter ademt, maar zoals bekend, geen extra PK's ;-)
Ben nu aan het wachten op een afstandsbediening voor de CV van Cargoods, DPD heeft het blijkbaar op 17 februari al bij mij afgeleverd, maar helaas was ik
er toen niet (werken moet ik ;-))
Heb maar eens een mailtje aan beide partijen gestuurd.
gerby77
Vreemde zaak.
Van Cargoods alleen een mailtje terug gehad vorige week dat DPD het geheel aan het onderzoeken was.
Tot op vandaag geen reactie terug gehad noch van DPD noch van Cargoods.

Geen goede zaak vind ik!
Moniquepeeters
QUOTE (gerby77 @ Mar 2 2011, 16:39) *
Vreemde zaak.
Van Cargoods alleen een mailtje terug gehad vorige week dat DPD het geheel aan het onderzoeken was.
Tot op vandaag geen reactie terug gehad noch van DPD noch van Cargoods.

Geen goede zaak vind ik!

Veel sterkte ermee! Dat vind ik wel op zn zachts gezegd onbeschoft van DPD en Cargoods om niks te laten horen!
gerby77
QUOTE (Moniquepeeters @ Mar 2 2011, 17:32) *
Veel sterkte ermee! Dat vind ik wel op zn zachts gezegd onbeschoft van DPD en Cargoods om niks te laten horen!

Inmiddels wel weer wat van Cargoods gehoord, wachten nog steeds op DPD.

UPDATE: Cargoods heeft contact gehad met DPD, pakketje is blijkbaar verloren gegaan.
Krijg nu een nieuw pakketje toegestuurd, kan ik eindelijk mijn CV op afstand gaan besturen binnenkort ;-)
gerby77
Zo, kentekenplaatverlichting omgezet naar witte LED-verlichting en de zijdelingse knippers voorzien van LED-knippers.
Een beetje veredelen noemen ze dat wink.gif

Krijg nu snel ook adapterringen voor mijn 16,5 cm luidsprekers (Hifonics Zeus ZXi62.c)
Dus dat wordt klussen in het weekend.
gerby77
Zo nadat ik dus gisteren toch het pakje van Cargoods had binnen gekregen,
vandaag maar eens aan de gang gegaan met de inbouw.

Deze dus!

Door middel van een handleiding hier bij fiatbravoclub.nl en een gedeelte vanaf een duits forum
was ik (nadat ik de passende verbindingsonderdelen bij Heuts had gehaald) binnen 30 minuten klaar.

De aansturingsmodule van de deurvergrendeling zit namelijk onder de achterbank.
En van daar uit kun je ook heel makkelijk de knipperlichten aansturen, onder de zijdelingse afdekking van de achterbank
gaat namelijk aan beide kanten een kabelboom, met allebei een dunne (let op dunne) kabel naar achteren toe.
Dit is de knipperlicht kabel.

(zal morgen ff wat foto's met de mobiel maken, zodat dit ook goed te zien is)

En zo was het dus snel gepiept.
Marea 100 16v
Even ter aanvulling: het kastje onder de achterbank heeft 3 stekkers, 1 kleine en 2 grote. Van de voorste grote stekker (richting voorzijde v/d auto) heb je de volgende kabels nodig: 1 lichtblauw kabeltje, een 1 wit kabeltje en een rode kabel. Het is een massa geschakeld systeem dus je moet zorgen dat je een afstandsbedieningkastje hebt die een korte min puls geeft. Bij de stekker zul je zien dat er 2 lichtblauwe kabeltjes zitten met daartussen het witte kabeltje. Je moet de achterste lichtblauwe hebben, deze zorgt ervoor dat de sloten dicht gaan. De witte zorgt ervoor dat de sloten openen. De rode is een constante plus, nodig voor de voeding van je afstandsbedieningkastje.
Nu voor de knipperlichten: links en rechts van de achterbank zie je een kabelboom lopen, de linker kabelboom heeft een lichtblauw/zwart kabeltje erin, die is voor het linker knipperlicht. De rechter kabelboom heeft een lichblauw kabeltje erin, deze is voor het rechterknipperlicht.

Mvgr, Mark
Fiat Marea Weekend 1.6 100 16v bj. 2000

QUOTE (gerby77 @ Mar 12 2011, 18:22) *
Zo nadat ik dus gisteren toch het pakje van Cargoods had binnen gekregen,
vandaag maar eens aan de gang gegaan met de inbouw.

Deze dus!

Door middel van een handleiding hier bij fiatbravoclub.nl en een gedeelte vanaf een duits forum
was ik (nadat ik de passende verbindingsonderdelen bij Heuts had gehaald) binnen 30 minuten klaar.

De aansturingsmodule van de deurvergrendeling zit namelijk onder de achterbank.
En van daar uit kun je ook heel makkelijk de knipperlichten aansturen, onder de zijdelingse afdekking van de achterbank
gaat namelijk aan beide kanten een kabelboom, met allebei een dunne (let op dunne) kabel naar achteren toe.
Dit is de knipperlicht kabel.

(zal morgen ff wat foto's met de mobiel maken, zodat dit ook goed te zien is)

En zo was het dus snel gepiept.
Provocatione
Hoe duidelijk wil je het hebben thumbsup.gif
johan6671
weet iemand of de kabelkleuren hetzelfde zijn bij een bravo toevallig?iemand misschien ervaring met een bravo met een carcoods setje misschien?
gr johan
gerby77
Even een kleine update:
Via duitsland het volgende binnen gekregen ;-)

Moet wel een van de driehoeken van de spiegels uitwisselen en er zit een klein krasje op een van de spiegels, maar dat mag de pret niet drukken ;-)

Bravo-niels
Goed bezig, nu nog erop pratsje he wink.gif
gerby77
QUOTE (Bravo-niels @ Apr 29 2011, 11:59) *
Goed bezig, nu nog erop pratsje he wink.gif

Dat pratsje zal niet het probleem worden denk ik -) Alleen het vinden van een garage die me even de lichten instelt (buiten werktijd)
Bravo-niels
QUOTE (gerby77 @ Apr 29 2011, 12:01) *
Dat pratsje zal niet het probleem worden denk ik -) Alleen het vinden van een garage die me even de lichten instelt (buiten werktijd)

Valt wel mee dat afstellen, in mijn geval stonden ze gewoon goed. smile.gif
gerby77
QUOTE (Bravo-niels @ Apr 29 2011, 12:02) *
Valt wel mee dat afstellen, in mijn geval stonden ze gewoon goed. smile.gif

Oh ok ;-) Nou, dan zie ik het wel ;-)
gerby77
Zoooo, nog een kleine update! ;-)
Gisteren nogmaals een pakje uit duitsland gekregen en daar zat een Novitec Powerrail 2 in.
Voor 105 euro incl. verzendkosten via Ebay bemachtigd.
een kort videotje van 110 km/h - 150 km/h (http://www.youtube.com/watch?v=RLKPSbK2C18)

Zostraks binnen 10 minuten ingebouwd en uitgetest op de duitse Autobahn.
20-25 pk merk je toch wel een beetje wink.gif
Bravo-niels
Foto's,Foto's,Foto's,Foto's!

QUOTE (gerby77 @ May 23 2011, 22:20) *
Zoooo, nog een kleine update! ;-)
Gisteren nogmaals een pakje uit duitsland gekregen en daar zat een Novitec Powerrail 2 in.
Voor 105 euro incl. verzendkosten via Ebay bemachtigd.

Zostraks binnen 10 minuten ingebouwd en uitgetest op de duitse Autobahn.
20-25 pk merk je toch wel een beetje wink.gif

gerby77
QUOTE (Bravo-niels @ May 24 2011, 16:10) *
Foto's,Foto's,Foto's,Foto's!

OK OK OK! Zal morgen eens een bewijsfoto maken ;-)
gerby77
QUOTE (gerby77 @ May 25 2011, 22:50) *
OK OK OK! Zal morgen eens een bewijsfoto maken ;-)

De foto!
Powerrail is wel goed verpakt (net zoals in de handleiding stond ;-))

Bravo-niels
Okee... Hoe werkt een power rail?!?!
Frieso
QUOTE (Bravo-niels @ May 27 2011, 09:33) *
Okee... Hoe werkt een power rail?!?!

Als ik me niet vergis, is het gewoon een "chip in een doosje". Dus in plaats van dat je de originele chip gaat vervangen/herprogrammeren, wordt deze powerrail tussen je bekabeling geplaatst en wordt op die manier de motormanagementsoftware bijgestuurd..

normaal: motormanagement --- motor
power rail: motormanagement --- power rail --- motor

Als ik er compleet naast zit, corrigeer me, maar zo heb ik het ooit eens begrepen smile.gif
gerby77
QUOTE (Frieso @ May 27 2011, 12:04) *
Als ik me niet vergis, is het gewoon een "chip in een doosje". Dus in plaats van dat je de originele chip gaat vervangen/herprogrammeren, wordt deze powerrail tussen je bekabeling geplaatst en wordt op die manier de motormanagementsoftware bijgestuurd..

normaal: motormanagement --- motor
power rail: motormanagement --- power rail --- motor

Als ik er compleet naast zit, corrigeer me, maar zo heb ik het ooit eens begrepen smile.gif

Dat klopt helemaal ;-) Volgens mij zijn er hier op het forum ook genoeg discussies al te vinden over de Powerrail ;-)
gerby77
Zoooo, weer een kleine update:

Heb nu ook andere koplampen, Xenon komt binnenkort ook.
Foto's zijn gemaakt kort voordat ik naar de Nuerburgring ging, poetsen had geen zin en nut ;-)

gerby77
Zo, vorige week vrijdag de jaarlijkse APK laten doen.

Het resultaat:
- 2 nieuwe banden voor (incl. uitlijnen etc)
- linksvoor stabilisatorstang uitgewisseld

En heb weer APK voor 1 jaar.

Verder nog geen echte nieuwtjes... ;-)
gerby77
Een nieuwtje nog.
Vanaf 1 september woon ik niet meer in Vaals, maar iets noordelijker in Echt.
Ben met mijn vriendin bezig om te gaan samenwonen, een volle aanhanger trekken
is geen probleem voor de Marea wink.gif, vandaag uitgeprobeerd.
Danny
QUOTE (gerby77 @ Aug 27 2011, 17:07) *
Een nieuwtje nog.

ooh, dan ben je binnen 25 minuten bij mij....
ik zal je even mijn tel nr pm'en
gerby77
QUOTE (Danny @ Aug 28 2011, 19:12) *
ooh, dan ben je binnen 25 minuten bij mij....
ik zal je even mijn tel nr pm'en

Gisteren even bij Danny langs geweest voor het interieur,
denk wel dat ik er weer wat moois van kan maken.

Maar moet nu eerst eens op zoek naar een waterstofzuiger (eentje die dus water op het schoon te maken oppervlak spuit en er dan weer afzuigt) dus als iemand weet waar ik er zo een kan huren? of misschien lenen?
In de buurt van Echt, let me hear! wink.gif

gerby77
Kort videootje....
http://www.youtube.com/watch?v=RLKPSbK2C18
Bravo-niels
thumbsup.gif
gerby77
QUOTE (Bravo-niels @ Sep 6 2011, 09:40) *
thumbsup.gif

lach, vond hem zelf niet echt indrukwekkend, maar ala, blijkbaar wel een beetje ;-)
Moniquepeeters
QUOTE (gerby77 @ Aug 27 2011, 17:07) *
Een nieuwtje nog.

Dan woon je bij mij in de buurt, ik woon in Maria-Hoop smile.gif
gerby77
QUOTE (Moniquepeeters @ Sep 6 2011, 18:58) *
Dan woon je bij mij in de buurt, ik woon in Maria-Hoop smile.gif

Haha, ja daar woont familie van mijn vriendin ook wink.gif Is maar een kattesprongetje
gerby77
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Marea

iets wat ik zelf nog niet wist, als ik een optelsommetje maak en geloof wat Novitec me voorrekent,
zou mijn Marea nu net zoveel PK hebben als de 2.4L Diesel variant.
Lekker toch ;-)
Sven
goeie dag ik ben sven en heet je van harte welkom
gerby77
QUOTE (Sven @ Sep 13 2011, 20:56) *
goeie dag ik ben sven en heet je van harte welkom

Thx Sven|
Jij ook welkom!
gerby77
Zo, zonet 2 Xenonlampen H1 (6000K) besteld en Xenonlook H1 voor het grootlicht... (Bij www.xenonlamp.nl , kan ik alles bij mij in de buurt afhalen)
Ga dus toch de H4 balasten ombouwen. Dit moet gewoon kunnen. ;-)

Heb ze net gehaald in Sittard bij bovenstaand bedrijf. Aardige vent, dus kan ik alleen aanbevelen.
En de volgende dingen gekocht:

Voor het grootlicht: 5800 K Grootlicht

En de H1 "ombouwlampen": Xenon 6000 K

Verder nog wat leuks binnen gekregen van BravoUser ;-)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/pGsWV...feat=directlink
gerby77
Updatje ;-)
Ferry
Ik ben benieuwd of je die ballasten "omgebouwd" krijgt, aangezien de bedrading anders is als in non-H4 bedrading, vanwege de schakeling van het groot licht.

Die website die je noemt is overigens een zeer slechte website, info die er staat klopt van geen kant confused.gif

- Lichtopbrengst (kleurtemperatuur) van 5800k lichtopbrengst is de hoeveelheid licht in lumen, niet de kleurtemperatuur
- 8000-10000k is het blauwe licht, dit geeft optimaal licht rond de 6000k geeft juist optimaal licht, dit benaderd daglicht het meest
- 100watt H1 xenon-look lampjes mooi als je je koplampen wilt laten smelten ja

ik geef dan zelf toch echt de voorkeur aan mensen met verstand ervan, ipv. mensen die dingen verkondigen waar niet echt veel van klopt ...

iig succes met het ombouwen van je ballasten wink.gif
gerby77
Bedrading verschillend? Alleen bij de Bi-Xenon H4.
Bij de normale H4 is er een halogeenlampje dat buiten de balast omgeschakeld wordt.
We zullen zien. Een beetje knutselen vind ik altijd wel leuk en zal jullie op de hoogte houden.

Als het goed is staat er ergens op de website dat 6000K juist het beste lichtbeeld en meeste ilchtopbrengst geeft.
Daarom heb ik ook die 6000K genomen (en past het beste bij mijn Marea)

Voor die enkele keer dat ik eens het grootlicht opzet, zal ik zeker niet direct mijn koplampen verbranden.

Ik heb anders per mail goede informatie gekregen en heb me ook over het algemeen goed geïnformeerd (ga nooit uit van alleen dat wat op de website staat ;-))

QUOTE (Ferry @ Sep 17 2011, 18:13) *
Ik ben benieuwd of je die ballasten "omgebouwd" krijgt, aangezien de bedrading anders is als in non-H4 bedrading, vanwege de schakeling van het groot licht.

Die website die je noemt is overigens een zeer slechte website, info die er staat klopt van geen kant confused.gif

- Lichtopbrengst (kleurtemperatuur) van 5800k lichtopbrengst is de hoeveelheid licht in lumen, niet de kleurtemperatuur
- 8000-10000k is het blauwe licht, dit geeft optimaal licht rond de 6000k geeft juist optimaal licht, dit benaderd daglicht het meest
- 100watt H1 xenon-look lampjes mooi als je je koplampen wilt laten smelten ja

ik geef dan zelf toch echt de voorkeur aan mensen met verstand ervan, ipv. mensen die dingen verkondigen waar niet echt veel van klopt ...

iig succes met het ombouwen van je ballasten wink.gif

gerby77
Even een informele update:

Balasten voor H4 (niet de Bi) passen ook voor de H1.
Vandaag de balasten vanuit mijn oude Celica uitgebouwd en geprobeerd
de H1 lampen erop aan te sluiten. CHECK..

Dus dit kan.

Danny
Het interieur erin zitten?
gerby77
QUOTE (Danny @ Sep 24 2011, 21:36) *
Het interieur erin zitten?

Danny, nee nog niet ;-) Staat nog in de berging.
Heb helaas nog steeds last van mijn rug en moet het daarom nog rustig aan doen,
het gevecht met de balasten was al heftig genoeg ;-)

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.