Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Remblokken en schijven
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
sjaak
Ben momenteel aan het kijken voor het vervangen van de remschijven en blokken voor.
Een aantal offertes aangevraagd en een klein beetje bijgelezen, voor mij is het uitsluitend voor sportief straatgebruik.

Bijvoorbeeld:
Brembo schijf met Ferodo blokken
Tarox schijf en blokken
Bosch schijf en blokken

Bij de Fiat dealer betaal je ongeveer €460,- inc montage (krijg je Bosch volgens mij)
Hebben jullie ervaring met soortgelijke combinaties of een ander voorstel?
BravoUser
Schijven: Brembo Max
Blokken: EBC RedStuff Ceramic

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
sjaak
QUOTE (BravoUser @ Sep 2 2010, 15:56) *
Schijven: Brembo Max
Blokken: EBC RedStuff Ceramic

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Kan je misschien nog iets vertellen over de maat van de schijven, want de diameter onder mijn Bravo is 284 mm. Als ik op internet een beetje zoek op bravo type en schijven geven ze regelmatig voor de 1.4 T-jet schijven met maat 257 mm aan.

Past dat dan ook of moet ik de 284 mm aanhouden?
Weet niet of het van toepassing is maar de velgen zijn 17''
Flymo
QUOTE (sjaak @ Sep 2 2010, 11:50) *
Ben momenteel aan het kijken voor het vervangen van de remschijven en blokken voor.
Een aantal offertes aangevraagd en een klein beetje bijgelezen, voor mij is het uitsluitend voor sportief straatgebruik.

Bijvoorbeeld:
Brembo schijf met Ferodo blokken
Tarox schijf en blokken
Bosch schijf en blokken

Bij de Fiat dealer betaal je ongeveer €460,- inc montage (krijg je Bosch volgens mij)
Hebben jullie ervaring met soortgelijke combinaties of een ander voorstel?

Ik heb zelf slechte ervaring met Brembo Max (maken veel herrie bij remmen door de groeven).
Waarom deze set? lijkt mij behoorlijk prijzig allemaal. Kan veel goedkoper met imitatie materiaal (is gewoon hetzelfde, maar is goedkoper), heb goede ervaring met TWR blokken en remt net zo goed als jou genoemde setje.
Rayman19876
Kan ook geperforeerde schijven nemen, heb je geloof ik minder last van geluiden, maar remt verder erg goed. Zitten bij mij af fabriek al aan de voorkant.

Mvg raymond
sjaak
Bedankt voor de adviezen,
Het zijn geperforeerde schijven icm remblokken van Brakemax geworden.
Hoop dat ik er een tijdje plezier van heb.
THUNDERBOX
QUOTE (sjaak @ Sep 30 2010, 00:37) *
Bedankt voor de adviezen,
Het zijn geperforeerde schijven icm remblokken van Brakemax geworden.
Hoop dat ik er een tijdje plezier van heb.

kosten?
Bravo-niels
Als je je originele schijven vervangt door geventileerde schijven met dezelfde diameter kun je dan je zelfde remklauwen gebruiken? of zijn die schijven dikker waardoor de klauwen te smal zijn?
sjaak
Volgens mij zijn de geperforeerde schijven wel mogelijk en zijn ze een slag smaller dan voor de 150 PK sport, want daar passen ze zeker onder.
Volgende week gaan ze eronder, laat ik het wel effe weten. De prijzen voor het setje zijn ongeveer 280 euro.
BravoUser
Beste Sjaak,

Zoals ik het lees...heb je Schijven en Blokken besteld van/voor een 1.4 T-Jet 150PK.
Deze zullen niet gaan passen op jouw..1.4 T-Jet 120PK.
De maat in omtrek en dikte komen niet overeen.

Dit had je zelf ook kunnen constateren bij de diverse onderdelen site's.

Succes ermee iig.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Hopelijk kun je je bestelling nog annuleren..
sjaak
Heb je zo gelezen, maar is niet het geval.
De blokken en schijven zijn wel voor een 120 PK en niet voor de 150 PK, maar ik ga ze er maandag onderzetten en kom ik er snel genoeg achter.
sjaak
Schijven en blokken zitten eronder, ziet er prima uit. Als het goed bevalt ga ik ze achter ook plaatsen.
Voor Bravo User nog een fotootje, wel met een telefoon genomen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.