Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Winterswijkposse stelt zich voor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
Armand van de Schuur
Goedenavond,

Hoe kom ik hier terecht?? Eigenlijk bij een ongeluk. Maandag 16 augustus heeft onze buurvrouw met haar auto tijdens het inparkeren onze Citroen Xantia 1.8i Break Total Loss gereden. Aangezien onze Xantia op leeftijd was, maar wel goed onderhouden (hele onderhoudshistorie en onderhoudsboekjes waren erbij en hij had net voor de zomer een grondige beurt gehad). De bedoeling was dat we de Xantia nog een paar jaar zouden houden. Hij is van 1997 en had de 220.000 km gepasserd. We hebben er zelf sinds oktober 2005 60.000 km mee gereden.

Helaas zijn wij dus op zoek naar een vervangende betaalbare auto. Aangezien mijn vrouw iets anders wilde dan een Citroen, dan kom je al snel bij Ford Mondeo of Opel Astra/Vecta uit. Totdat we foto's zagen van een Fiat Marea..... Best een coole station.....

Dus snel zoeken op Marktplaats en Autotrack. Al snel kom je een paar leuke betaalbare autootjes tegen. We zoeken een Marea vanaf bj 1997 met maximaal 170/180 dkm op te teller. Liefst met een bekende onderhoudshistorie.

Al snel kom je ook wat aandachtspuntjes tegen:

Heeft iemand een soort checklist of aankoop tips??? idea.gif

Trouwens de termijn van distributiewissel, daar schrik ik wel van: ik lees hier en daar 60.000 of 3 jaar shutup.gif

Verder lijkt mij een 20 liter 5 cylinder ook wel wat thumbsup.gif , maar ik ben dan weer bang voor grote onderhoudskosten.

Hopenlijk horen we deze week wat van de verzekering wat de dagwaarde is van onze Xantia en dan kunnen we op zoek naar een mooie Marea.

Trouwens als tweede auto rijden we al een paar jaar Fiat Punto en de auto daarvoor was een Fiat Tipo, dus het merk Fiat is ons niet onbekend.
Rayman19876
Hallo welkom hier,

Hopelijk kunnen we je overtuigen voor het kopen van een marea hypocrite.gif .

Bekende aandachtspunten:

Roest bij de dorpels, hoeft niet altijd, maar is wel een bekend probleem.
In geval van de 5 cilinder, zal je er 1 moeten hebben die altijd goed is verzorgt. Distributiewissel is inderdaad 60.000 km of 3 jaar, en waarschuw je alvast, dat is bij zo'n 5 cilinder een behoorlijke klus. Er is laat maar zeggen tussen de distributieriem en de carrosserie zo'n 0,5 - 1,0 cm ruimte, niet echt genoeg om een rateltje tussen te zetten dus.

1.6 is een goede motor, wellicht voor zo'n station iets te licht als je wat meer gewend bent, maar daar zal ik niet echt over kunnen oordelen.
Ik vind de marea verder bij 1 van de mooiere stations horen.

Verdere info ongetwijfeld van de mareabezitters zelf.

MVG Raymond
Brooklyn
Welkom op het forum en succes naar de zoektocht van een geschikte auto. Een 1.6 is voor een Weekend denk ik te licht, je zou wel eens kunnen kijken naar een 1.8. Een 5 cilinder is ook een perfect blok alleen zou je voor onderhoud (bijv. distributie) wat dieper in de buidel moeten tasten...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.