Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Afterbuild mistlampen en Aircoslang vraagje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
bravomartijn
Dag allemaal,

Ik open toch maar even een topic voor deze vragen. Ik ben van plan om een paar dingetjes te laten maken/in te bouwen in mijn Bravo. Sowieso komt er straks groot onderhoud aan (Distri+rol,waterpomp en multiriem, slang boven inlaatspruitstuk vervangen, aircoslang fixen, etc etc) Dus dan word mijn auto weer helemaal 100%

Nu had ik vandaag op de sloop een Bravo gevonden (1.6 16V) met mistlampen. Mij leek het wel gaaf om een setje mistlampen te hebben, dus ik nam alvast die schakelaarbank mee. Allemaal direct aangesloten enzo, nog zonder mistlampen. Het lampje gaat, bij drukken op de schakelaar, niet aan. Dus nou komt de vraag: Tot hoever is alles voorbereid voor de lampen? Ik heb al gezocht verder op het forum, maar dat zijn allemaal posts uit 2005 (dus zonder valid linkjes naar sites etc) Iemand had het erover dat er nog een aparte draad moet worden getrokken vanaf de zekeringkast naar het relais? Is dat zelf te doen? Wie heeft een PDFje/foto's/walkthrough voor deze installatie?

Ik ben van plan om een ander setje mistlampen in te bouwen, want ik heb wel gezien en gelezen op het forum dat het niet makkelijk is om in de bestaande bumper gaten te zagen voor de mistlampen. Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/370239713 . Deze zouden kunnen passen in die ruimte in het midden van de bumper. 't Is een idee thumbsup.gif

Dan nog de airco: Ik ben laatst naar een bedrijfje in Zwolle geweest die voor 65 euro je airco cleant, vacumeert, smeert EN vult! Is zeker de moeite waard!
Maar helaas kwamen we daar er achter dat er 1 van mijn slangen lek is. Als het goed is, de slang vanuit de filter/droger, naar de condenser (als je voor de motor staat, rechts ) Deze wil ik dus gaan laten vervangen. Maar wie weet wat zo'n slang moet kosten?

Nu ik toch nog bezig ben: Vanmiddag geprobeerd achter mijn tellerset te komen. Gelukt. Lampje van de ( ! ) vervangen (deed het niet...) stekkers er weer aan. Handrem aantrekken, contactslot om: Lampje deed het nog niet! Vervolgens ander lampje geprobeert (die 100% wel werkt!) Wederom: Niks. Wie weet wat er loos is? Zekering? Ik heb even in het boekje gekeken, staat niks over een zekering voor dat lampje...

Kloten dus.

Nou, nu heb ik wel weer genoeg gelult. Hopelijk dat jullie kunnen helpen!

Alvast bedankt!

<edit> Ik zat net op MP te sneupen en vond dit: http://link.marktplaats.nl/369567439 . Dit is net wat ik zocht, omdat die roostertjes in mijn auto afgebroken zijn frown.gif Maar kan deze in een 1.4 12v uit 98? alleen de aanjager is net iets anders.
BravoUser
1. Je had van die Bravo 1.6 16v op de sloop met mistlampen..Gewoon de hele bumper ook mee moeten nemen.!! en niet alleen de bedieningsbalk voor in je interieur...
De schakelaar kun je zelf bedraden..met een relais ertussen..en 12v op beide mistlampen.
2. Aircoslang tussen filter/droger naar condenser...wat rekent die aircoboer daarvoor..?? Teveel..?? Dan ff Op de sloop zoeken.!!
3. Rood Lampje van (!) brand alleen tijdens het rijden als je remblokken versleten/aan vervanging toe zijn.!!
4. Je Marktplaats zoektocht...naar een "druppel"...kan wel passen op een 1.4 12v..Maar dan moet je wel zoals afgebeeld..een Automatische airco hebben.!! (Met in't midden dus een rooster en daarachter een sensor en propellor om de temp. te meten in de wagen.) Jij hebt daar nu volgens mij een schuif/beweeg knop zitten.!!

Succes iig ermee...

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
bravomartijn
QUOTE (BravoUser @ Aug 21 2010, 01:19) *
1. Je had van die Bravo 1.6 16v op de sloop met mistlampen..Gewoon de hele bumper ook mee moeten nemen.!! en niet alleen de bedieningsbalk voor in je interieur...
De schakelaar kun je zelf bedraden..met een relais ertussen..en 12v op beide mistlampen.
2. Aircoslang tussen filter/droger naar condenser...wat rekent die aircoboer daarvoor..?? Teveel..?? Dan ff Op de sloop zoeken.!!
3. Rood Lampje van (!) brand alleen tijdens het rijden als je remblokken versleten/aan vervanging toe zijn.!!
4. Je Marktplaats zoektocht...naar een "druppel"...kan wel passen op een 1.4 12v..Maar dan moet je wel zoals afgebeeld..een Automatische airco hebben.!! (Met in't midden dus een rooster en daarachter een sensor en propellor om de temp. te meten in de wagen.) Jij hebt daar nu volgens mij een schuif/beweeg knop zitten.!!

Succes iig ermee...

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

1: Helaas kon dat niet, want de bumper was volledig in tweeën cry.gif Tot aan het raam was de auto verkreukeld, waarschijnlijk een hoek van een pand ofzo geraakt.
2: Ik kan wel even op de sloop kijken, of rechtstreeks naar de fiat dealer bellen.
3: Je kunt je rode lampje testen door onder de motorkap op het dopje van het reservoir van de remvloeistof te drukken, daar zit, volgens het boekje een schakelaar die in verbinding met het lampje staat
4: Ik heb zelf in mijn 1.4 12v wel airco (anders vroeg ik niet naar een a/c slang bonk.gif ) Dus geen schuifhendel. Geen automatische, maar die knoppen zitten op dezelfde plek, dus misschien dat het kan.

Bedankt voor je reactie!
Dutch Dimension
Wat is er anders dan wat jij hebt?

Alleen die ringen met cijfers neem ik aan?
Die kan je namelijk gemakkelijk overzetten

Rest zou ie gewoon moeten passen wink.gif
bravomartijn
Ik heb wel gezien dat die druppel niet gaat passen. Ik heb gewoon handbediende airco. Dus dat word m niet..

Maarrrr vandaag heb ik iets moois gekocht via MP: Een bumper met mistlampen in mijn kleur! Hastikke blij natuurlijk!
Bij thuiskomst heb ik eerst even gekeken of alles werkte qua mistlampen. Dus de mistlampen gelijk maar even aangesloten op de voorbereide stekker die tegen mijn oude bumper vast getiwrapped zit. Maar ze gingen niet aan. Ook het lampje in de schakelaar van de mistlampen ging niet branden.
Wie weet wat er nog moet worden afbedraad worden, en van waar naar waar? Want ik heb het idee dat er geen 12v loopt...
bravomartijn
Niemand?? (A)
bravomartijn
Mensen, ik heb toch nog even hulp nodig met de mistlampen.. Er ligt dus al een draad klaar (in de oude bumper geklikt) en ik heb de knoppenbalk al geinstalleerd..
Vanaf waar naar waar moet dan nog een extra draad getrokken worden/relais aangesloten worden/zekering??
GeMiNi
prijs van de aircoslang varieert. Denk aan 40 - 80 euro. Weet zo 1,2,3 niet welke slang je bedoeld. De mistlampen hebben een aparte zekering in de zekeringkast. Kijk of deze er zit en of je in de zekeringskast wel 12volt hebt.
bravomartijn
QUOTE (GeMiNi @ Aug 28 2010, 12:21) *
prijs van de aircoslang varieert. Denk aan 40 - 80 euro. Weet zo 1,2,3 niet welke slang je bedoeld. De mistlampen hebben een aparte zekering in de zekeringkast. Kijk of deze er zit en of je in de zekeringskast wel 12volt hebt.

Ik heb even gekeken in de manual, daar stond dat er inderdaad een zekering moet zitten in het gedeelte links van het stuur, onderin. Daar staan, op de foto, 5 zekeringen in een geel kastje. Ik heb er maar 4, maar er staat ook bij dat 1 van deze zekeringen voor de stoelverwarming is. Ik heb die optie niet, dus dan zou ik die zekering ook niet moeten hebben. Dus misschien is de 4e zekering wel voor de mistlampen.

Het is ook zo typisch... Tot aan de bumper is het voorbereid.. Maar verder niet..
Moeten er nog draden getrokken worden? Van waar naar waar?
bravomartijn
Okee, vandaag heb ik even gekeken op de sloop in die sloopauto waar ik dus die schakelaarbank uit gehobbie't heb. Daar zat een connector in met 3 pinnetjes, deze zijn allemaal voorzien van een draad. De connector heb ik meegenomen naar huis en daar vergeleken met de connector die er bij mij in de schakelaarbank zit.
Hier viel me op dat in de mijne maar 1 draad zat, en in de gene die ik meegenomen heb vanaf de sloop, zaten 3.
Ik heb even een paar foto's gemaakt van hoe en wat: Foto 1 is de connector, en Foto 2 is mijn zekeringkast. Daar zou ik graag van willen weten waar en wat de draad(boom) is naar de mistlampen voor (en de rest van de voorverlichting)

Foto 1:

Foto 2:

Wat moet er nu precies gebeuren om mijn mistlampen werkend te krijgen thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.