Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brava 1.4 sx '98 valt soms uit
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
SneeuwbaL
Kan iemand mij helpen met wat informatie?

Ik heb een Brava 1.4 SX uit 1998.

Met regelmaat valt mijn auto uit als ik mijn koppeling intrap.
Een warme of koude moter maakt niet uit.

Soms als ik em alleen al wil starten moet ik wat gas erbij geven en zorgen dat ik wat toeren hou doormiddel van wat gas geven.
Doe ik dit niet of trap ik alleen me koppeling in of zet em in ze vrij valt ie uit.
Hij houdt dus totaal 0,0 toeren.

Iemand een idee wat dit kan wezen.

Ik had het laatst zelfs op de snelweg, ik wil terugschakelen ivm file en ik trap me koppeling in en me auto slaat gewoon uit!
levensgevaarlijk dus....
WORP3
QUOTE (SneeuwbaL @ Aug 19 2010, 08:27) *
Kan iemand mij helpen met wat informatie?

Ik heb een Brava 1.4 SX uit 1998.

Met regelmaat valt mijn auto uit als ik mijn koppeling intrap.
Een warme of koude moter maakt niet uit.

Soms als ik em alleen al wil starten moet ik wat gas erbij geven en zorgen dat ik wat toeren hou doormiddel van wat gas geven.
Doe ik dit niet of trap ik alleen me koppeling in of zet em in ze vrij valt ie uit.
Hij houdt dus totaal 0,0 toeren.

Iemand een idee wat dit kan wezen.

Ik had het laatst zelfs op de snelweg, ik wil terugschakelen ivm file en ik trap me koppeling in en me auto slaat gewoon uit!
levensgevaarlijk dus....

Als je toerental ver beneden de 800 toeren ligt dan zou ik eens naar je stationair toerental regelaar kijken, deze zit gemonteerd op je gasklephuis, in de buurt van waar je gaskabel bevestigd zit.
SneeuwbaL
QUOTE (WORP3 @ Aug 19 2010, 08:47) *
Als je toerental ver beneden de 800 toeren ligt dan zou ik eens naar je stationair toerental regelaar kijken, deze zit gemonteerd op je gasklephuis, in de buurt van waar je gaskabel bevestigd zit.

kan het hierdoor ook verkomen dat ik af en toe een stotterend stootje krijg bij het gasgeven?
DaniR
dat stoten hebben meerdere hier... Bij mij is het opgelost door vpower te tanken... Maar meningen hierover verschillen...

Ik zelf had ook jou probleem...
Probeer de stappenmotor cq gasklephuis schoon te maken, mocht dat niet helpen een andere stappenmotor proberen... Ps opnieuw inleren na het schoonmaken kan ook helpen.

Mvg
Daniel
Rayman19876
En misschien koude start sensor op de thermostaat niet helemaal lekker. (Automatische Choke)
SneeuwbaL
QUOTE (Rayman19876 @ Aug 19 2010, 20:17) *
En misschien koude start sensor op de thermostaat niet helemaal lekker. (Automatische Choke)

hij heeft het voornamelijk tijdens het rijden, wanneer ik bijv bij een stoplicht kom en moet remmen
Rayman19876
Oke, bdp sensor dan misschien. Alhoewel dat niet zou verklaren dat dat gebeurd als je de koppeling in drukt.
Blue Indigo
QUOTE (Rayman19876 @ Aug 19 2010, 21:09) *
Oke, bdp sensor dan misschien. Alhoewel dat niet zou verklaren dat dat gebeurd als je de koppeling in drukt.

Misschien is het niet eens een sensor, maar ligt het probleem bij de injector.
WORP3
Het is geen prijsschieten hier frusty.gif

Als je zelf al zegt dat de auto totaal geen stationair toerental aanhoud maar als je wat gas geeft dat hij het wel goed doet dan zit het probleem bij je stationair toerental regelaar (stappenmotor), ik zou als ik jou was dit het eerste gaan controleren.

Op zich niet zo vreemd dat hij uitvalt als je moet remmen, je laat dan je gas vallen !
SneeuwbaL
QUOTE (WORP3 @ Aug 20 2010, 09:49) *
Het is geen prijsschieten hier frusty.gif

Als je zelf al zegt dat de auto totaal geen stationair toerental aanhoud maar als je wat gas geeft dat hij het wel goed doet dan zit het probleem bij je stationair toerental regelaar (stappenmotor), ik zou als ik jou was dit het eerste gaan controleren.

Op zich niet zo vreemd dat hij uitvalt als je moet remmen, je laat dan je gas vallen !

hij heeft het niet altijd he, er zijn tijden dat er gewoon niets aan de hand is.
Komt dit overheen als je stappenmotor niet lekker werkt?
WORP3
QUOTE (SneeuwbaL @ Aug 20 2010, 10:55) *
hij heeft het niet altijd he, er zijn tijden dat er gewoon niets aan de hand is.
Komt dit overheen als je stappenmotor niet lekker werkt?

Op zich kan het wel maar is volgens mij niet zo standaard, ik heb het ooit met een Renault R19 gehad. Hier was een van de contacten afgescheurd waardoor hij van het een op het andere moment ineens vol gas gas, ok was wel een regelaar met dc motor.
Gewoon er even afhalen en goed nakijken, enige manier om het zeker te weten wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.