Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CODE LAMPJE BRAND CONSTANT
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
JK-Bravo
probleem met het ecu
het lijkt erop dat hij de sleutels niet meer herkent?
startonderbreker blijft erop - dus no fun..

iemand nog iets liggen om me verder te helpen?
het betreft een bravo uit 97 1.6 16v

kben bekend met het bedrijf scheepers (inmiddels gemaild nog niets terug van vernomen)
als iemand kan helpen hoor ik het graag

mvg
JK
Marian :-)
Hm.... "dat is toevallig"

Gister is mij hetzelfde overkomen met een cinquecento van 1997....
De reservesleutels bieden geen uitkomst. Ook de "noodstart" doet het niet.

Ergste vind ik wel, dat mijn auto "uitviel" tijdens het rijden. Codelampje begon ineens te branden/knipperen en *poef* vermogen weg en met mazzel de auto op de vluchtstrook gekregen.
Wil er niet bij stilstaan wat er allemaal had kunnen gebeuren omdat de code van de startonderbreker ineens niet meer herkend wordt....

Ben ook erg benieuwd naar meer verhalen of liever, oplossingen voor dit probleem
Heb net iemand gesproken die geeft aan dat het de BDP sensor is.
Die moet vervangen worden....
Dat is dan wel een oplossing voor jouw probleem, niet de mijne :-)

Hoop dat je hier iets mee kan.

Succes
JK-Bravo
Hmm heel erg bedankt Marian!
ik kan do pas terecht bij fiat dealer om uit te lezen.
ga zowizo achter die BDP sensor aan om het te vervangen!?
mocht het probleem verholpen zijn..zal ik het direct laten weten!.

tis echt vervelend ja..
want daar sta je dan ineens..
stel je is voor dat je aan het touren was in het buitenland zonder anwb hulp smile.gif
lijkt me ook sterk dat wij de enige zijn met dit probleem..

mvg
JK
thei
Meest voorkomende probleem van een sleutelcode niet herkennen is dat de draden van de antenne welke om het startslot zit slecht contact maken in de eerste connector.
WORP3
Probeer ook even een reserve sleutel en/of de code kaart uit, kan natuurlijk ook dat je transponder in je sleutel kapot is.
Anders idd. de connectoren eens nalopen op slecht contact.

Succes met dit zeer vervelende probleem (zou zelf willen dat je het geheel gewoon uit kon zetten).
richardz
Ik heb nog een complete set liggen mocht je besluiten te gaan vervangen.
Deze set is afkomstig van een Marea maar volgens mij zijn deze gelijk.

Dit heb ik gedemonteerd van de auto :
Contactslot
Lees ring
Code Unit
ECU
Blauwe sleutel
Rode sleutel
Code kaart

Dit is wegens een schade / demontage allemaal werkend uit de auto gebouwd.

De sloten van de deur en kofferdeksel zijn op de sloop omdat deze niet in goede staat meer waren.

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
JK-Bravo
AUTO UIT LATEN LEZEN.
RESULTAAT: probleem code systeem
tamael^
QUOTE (JK-Bravo @ Aug 12 2010, 14:17) *
AUTO UIT LATEN LEZEN.
RESULTAAT: probleem code systeem

Kan het niet aanzien dat je mogelijk zo asociaal geplukt gaat worden door dealert (stealers)

Dus vragen ritsje.

Gaat het inspuit lampje branden bij op contact zetten? Indien nee dan Zekeringen en dual relais onder de kap vervangen. (vergeet de grote hoofdzekering van efi niet.) bijna 100% dat het probleem in de ecu zit dan.

brand die wel zamen met code is er vaak een probleem met antene ring. ding kost 5 euro op sloop en is zo te proberen. anders controleer de stekkers tussen voorruit en accubak eens. er zitten er 2 tussen de kabelboom van de motor en de auto. een grote 10 polige en kleine 2 polige. de 2 polige is voor code en de 10 polige voor de rest.

Wat in deze gevallen wel van belang zijn. is er een rode sleutel bij en zo ja, doet die het zelfde daar mee. is er een code kaart en kan je wel starten met de noodcode.

indien noodcode op de kaart het niet doet ondanks dat je het probeerd volgens boekje is je ecu dood of in standby door missende voeding ergens.

heb nog een mk1 fase 1 ecu liggen. kan je altijd ff ophalen om te kijken. (de grote rechthoekige en niet de wat compactere met 2 stekkers)

Tamael
QUOTE (tamael^ @ Aug 12 2010, 23:01) *
Kan het niet aanzien dat je mogelijk zo asociaal geplukt gaat worden door dealert (stealers)

Dus vragen ritsje.

Gaat het inspuit lampje branden bij op contact zetten? Indien nee dan Zekeringen en dual relais onder de kap vervangen. (vergeet de grote hoofdzekering van efi niet.) bijna 100% dat het probleem in de ecu zit dan.

brand die wel zamen met code is er vaak een probleem met antene ring. ding kost 5 euro op sloop en is zo te proberen. anders controleer de stekkers tussen voorruit en accubak eens. er zitten er 2 tussen de kabelboom van de motor en de auto. een grote 10 polige en kleine 2 polige. de 2 polige is voor code en de 10 polige voor de rest.

Wat in deze gevallen wel van belang zijn. is er een rode sleutel bij en zo ja, doet die het zelfde daar mee. is er een code kaart en kan je wel starten met de noodcode.

indien noodcode op de kaart het niet doet ondanks dat je het probeerd volgens boekje is je ecu dood of in standby door missende voeding ergens.

heb nog een mk1 fase 1 ecu liggen. kan je altijd ff ophalen om te kijken. (de grote rechthoekige en niet de wat compactere met 2 stekkers)

Tamael

Thanks, dat is mijn probleem!
Althans, dat vermoed ik... Ik ga morgen bovenstaand stappenplan nalopen, en eens kijken of er nog wat eer te behalen is met de auto.
Marea nero seta
Ik heb af en toe ook problemen met het herkennen van de code.
Zelfs het herkennen van de code op de moedersleutel ging niet probleemloos.

De dealer heeft er geen antwoord op. Het enige wat ze zeggen is: kom maar langs als het weer gebeurd.
Maar moet ik dan mijn auto naar de dealer duwen ??
En dan moeten ze gaan onderzoeken waar de fout zit. Iets wat een half uur tijd kan kosten maar ook 2,5 uur.

Wat kan ik zelf nog controleren?
Mijn vermoeden gaat naar onderdelen van het startblokkeringssysteem in de auto zelf.

Waar zit de antenne / hoe ziet die er uit? En is de leesring de ring om het contactslot met een soort knopje er aan?

Ik heb een Marea 1.6 van 2001
richardz
QUOTE (Marea nero seta @ Aug 14 2010, 02:21) *
Ik heb af en toe ook problemen met het herkennen van de code.
Zelfs het herkennen van de code op de moedersleutel ging niet probleemloos.

De dealer heeft er geen antwoord op. Het enige wat ze zeggen is: kom maar langs als het weer gebeurd.
Maar moet ik dan mijn auto naar de dealer duwen ??
En dan moeten ze gaan onderzoeken waar de fout zit. Iets wat een half uur tijd kan kosten maar ook 2,5 uur.

Wat kan ik zelf nog controleren?
Mijn vermoeden gaat naar onderdelen van het startblokkeringssysteem in de auto zelf.

Waar zit de antenne / hoe ziet die er uit? En is de leesring de ring om het contactslot met een soort knopje er aan?

Ik heb een Marea 1.6 van 2001

De antenne en de lees ring is hetzelfde en die zit inderdaad om het contactslot heen. Het knopje dat je bedoeld is denk ik degene van je parkeerlichten.

Volgens mij kun je de antenne en de startblokkeringsunit uitsluiten door op zo'n moment proberen te starten met de code volgens de beschrijving die in je handleiding staat.

Doe hij het dan nog niet dan zou ik denken aan de ECU.

Overigens denk ik bij soms wel en soms niet eerder aan een los of vuil contact dan aan echt een defect.

Mocht ik verkeerd zitten dan hoor ik dat vast wel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.