Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Startprobleem
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
GJDS
Hallo

Het is al weer een tijdje geleden dus tot nu heeft mijn marea 2.4 JTD trouw zijn werk gedaan. thumbsup.gif
Gaarne jullie hulp bij het volgende probleem:

De motor wil niet aanslaan bij het starten.
Dus de ANWB erbij gehaald
Deze besloot om de slang bij het luchtfilter los te maken en terwijl ik starte spoot hij wat remmenreiniger erin.
Gevolg was dat de motor bij het starten direct aansloeg als of er niets aan de hand was.
Na 14 dagen gebeurde het weer maar ik was voorbereid en had een bus remmenreiniger gekocht en met behulp van een voorbijganger
welke zou starten spoot ik ook remmenreiniger naar binnen.
De voorbijganger bleek gelukkig een eerlijk iemand te zijn want hij reed niet gelijk met mijn auto er vandoor. shiny.gif shiny.gif
De hoeveelheid remmenreiniger wat erin gespoten werd mag met recht een pufje genoemd worden, het was echt heel kort.

Nu een week later gebeurde het weer en ook daarna was starten zonder pufje niet mogelijk.

Wat zou het kunnen zijn????
Brandstof probleem dacht ik eerst maar dan zou hij toch gelijk weer moeten afslaan maar dat doet de motor dus niet.

Graag jullie hulp want ik weet niet waar te zoeken????? idea.gif

George
Staffie
Hmmm.. ff meedenken.
Het probleem dient zich met koude start dus?
Met een benzine motor zou ik in de richting van de autochoke denken maar dis een diesel.. duss... mischien gloeispiralen versleten?
Anders in de richting van een smerig gasklephuis denken, als een diesel die heeft tenminste...?
Ik denk (persoonlijk) dat het wel IETS met brandstof toevoer moet zijn... maar ik ben meer een benzine man dus 100% weet ik het ook niet.
Mischien ergens een dieselaar onder ons die meer weet?

Groeten Staffie
GJDS
Staffie

Dank je wel dat je jou gedachte liet meewerken omtrend mijn probleem.
Je opmerking over brandstof probleem zou goed kunnen daar een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen bij de verstuivers.
Uiteraard ben ik niet stil blijven zitten en heb denk ik 2 mogelijke boosdoeners.

1 verstuiver problemen

2 BDP sensor

Dit na enig speurwerk op internet.
Maar zekerheid heb ik nog niet dus ik hoop dat iemand anders nog een inbreng heeft.
In ieder geval ga ik binnenkort maar even naar een garage waar ze de computer maar even moeten uitlezen....kom zo helaas niet verder.

George
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.