Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pas Motorblok Fiat Bravo 98 Vervangen maarr...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Quintin
Ik heb een nieuw blok in mijn auto gegooit met 130.000km. Nadat mijne motor vast was gelopen. Alleen nu heb ik het probleem dat de olie in mijn motor nietboven komt dus hoor ik een ratelend geluid. wie kan mijn hier z.s.m mee helpen!
Danny
wat voor motor? 1.4?
Rayman19876
In geval van 1.4, waarschijnlijk een aantal oliekanalen verstopt, waardoor de kop geen smering meer krijgt. Die oliekanalen eens vrij laten maken, en even kijken hoe de nokkenas er aan toe is.

Btw, is het een gereviseerd blok, of een blok uit een andere bravo?
Quintin
QUOTE (Rayman19876 @ Jul 21 2010, 01:06) *
In geval van 1.4, waarschijnlijk een aantal oliekanalen verstopt, waardoor de kop geen smering meer krijgt. Die oliekanalen eens vrij laten maken, en even kijken hoe de nokkenas er aan toe is.

Btw, is het een gereviseerd blok, of een blok uit een andere bravo?

Het is een blok uit een anders bravo, maar het rare is dat voor ik het blok hat overgezet alles het perfect deed. Na dat ik ze heb overgezet kwam er geen olie meer boven in de motor.

Het is inderdaad een 1.4sx 12V
WORP3
Hopelijk voor jou is je oliefilter de aanvoer leiding naar je kop of je aanvoerpijp (in de carter) verstopt anders kan ik maar weinig anders verzinnen dan dat je oliepomp niet helemaal lekker is.

Je kan je olie sensor er eens uitdraaien en kijken of daar de olie wel uitkomt, zo ja dan zit er een verstopping tussen de sensor en de kop, deze kan je vanuit de kop nog wel redelijk schoonmaken.

In ieder geval succes,
Tjeerd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.