Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vermogen valt kort weg.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MichelLWD
Hallo mensen,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn marea 1.6 sx.
Gister tijdens het rijden viel op eens het vermogen weg van de auto. Ik reed op een 80 weg en schakelde van de 4e naar de 5e versnelling.
Toen ik gas wilde geven gebeurde er helemaal niks dit duurde een 6 seconden. In het dashboard kwam het olielampje aan en nog een lampje dat er naast zit. Ik schakelde terug naar de 3 en opeens deed de motor het weer. Volgens mij deed alle electronica het nog wel, even als stuurbekrachtiging. Maar het ging allemaal zo snel dat ik niet goed door had wat er nou precies gebeurde. Vervolgens deed de auto het weer prima en werkte alles weer normaal.

Ik heb dit probleem voor 6 mnd terug ook al 1 keer gehad, dat was ook heel kort allemaal binnen 15 seconden en toen deed hij het weer. Ik reed toen 30 en toen viel het vermogen ook weg, ik ben toen aan de kant gaan staan en heb de motor opnieuw gestart. Toen deed alles het weer prima en heb ik het probleem niet meer gehad, tot aan gister dus.

Ik begrijp zelf niet zo goed waar het probleem vandaan komt. Ook omdat het probleem niet continu aanwezig is.
Misschien is er iets met het injectie systeem omdat mijn auto wel eens wil stotteren tijdens het optrekken, als ik om de 3000 km wat wyns injectie cleaner gebruik valt het allemaal wel mee, maar zou dit er iets mee te maken hebben?

Vriendelijk groet, Michel.
Staffie
Mischien een massa probleem?
WORP3
Viel alleen het vermogen weg en liep de motor nog wel, of viel de motor in zijn geheel uit ?
MichelLWD
Het ging zo snel dat ik daar niet een duidelijk antwoord op kan geven. Het voelde alsof de motor uitviel, maar toen ik terugschakelde naar derde versnelling deed hij het gewoon weer. Dus ik begreep het ook niet helemaal.
WORP3
Misschien voor de zekerheid eens je bekabeling (Connectoren) controleren, kan zijn dat een van deze wat slecht contact maakt.
Heb het ook gehad met mijn Brava 1.6, fase sensor connector was compleet geoxideerd, viel van het ene op het andere moment uit.

BDP en fase sensor connector zitten onder het spruitstuk (voorzijde) tegen het blok aan, tussen cilinder 2 en 3. Gewoon even openhalen en controleren, kost niets wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.