Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Radiator, spiraal ?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
gerit-1
Dag Guru's,

Ik heb een Fiat Marea Weekend 1997 16v met airco, zag dat een draag niet goed was vast gezet dus bekeken kwam erachter door de sensor/spiraal/.......? te verwijderen dat er een spiraal in de radiator zit en 2 draden zwart/wit en een blauw, spiraal gewikkeld is niet meer aanwezig dus vervangen moet worden. mijn vraag is:

1. Wat is dit voor onderdeel ?
2. Wat doet het en waarvoor ?
3. als ik het niet vervang kan het kwaat ? (ziet er uit dat het al lang stuk is.
4. Hoe heet het ?
5. Wat zou het kosten ?

Locatie radiator rechts onderin zit vast met 2 schroeven kabel boom loopt onder langs langs de draad zit een schakelaar waarschijnlijk niets te maken met de spiraal.

Vrijdag nacht ga ik met vakantie dus haast is geboden.........alvast bedankt !!

Gerit-1
BartR
Mijn god wat een onduidelijk verhaal.

Maar ik ga er van uit dat je de weerstand voor de eerste fansnelheid bedoeld. Deze zorgt er voor dat je radiateurkoeling bij 92 graden eerst wat rustiger gaat draaien. Zijn de draadjes wel aan elkaar gekoppeld? Dan overbrug je de weerstand en zal de fan altijd op volle snelheid draaien. Als ze los hangen dan werkt alleen je 2e snelheid en zal je motor iets warmer worden als je in de file staat bijv.

Weerstand kost iets van 20 euro geloof ik maar voor een quick fix kun je deze gewoon overbruggen en kun je met een gerust hart op vakantie smile.gif

Groeten,

Bart
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.