Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ArCee stelt zich even voor.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
ArCee
Goedendag allemaal, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Rene Schilder, aka ArCee uit het Noord Hollandse Heerhugowaard.
Op dit moment ben ik nog een (ahum) Peugeot 405 station diesel rijder (deze heb ik door de jaren heen leuk "gestyled)maar ik ben voornemens om deze binnen afzienbare tijd te vervangen voor een Fiar Marea Weekend JTD. het liefst een 2.4 JTD maar als dat lastig word, een 1.9 JTD is ook welkom.

De reden hiervoor is eigenlijk vrij simpel.
Ten eerste begint deze 405 toch wel een beetje richting zijn pensioen te rijden.
Ten tweede is 71 pk toch niet alles tegelijk (meer), het is een gewone 1.9 D.

Ten derde missen ik, en mijn honden nog meer, airco met dit bloedhete weer.
Als 4e, ik vind een Marea een mooi gelijnde station,(maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) zeer compleet uitgerust en een bak aan ruimte achterin voor de honden, (net als me 405 trouwens).
Als laatste, een Marea is, voor zover ik info heb kunnen verkrijgen, een betrouwbare auto met voldoende power, niet al te zwaar voor de wegenbelasting, niet te duur in aanschaf en volgens mij ook niet al te duur in onderdelen?

De reputatie van Fiat is de afgelopen jaren behoorlijk omhoog gegaan, ik heb een aantal mensen met een Fiat gesproken en allemaal zijn zij behoorlijk tevreden, dus angst voor o.a het roestduiveltje is er niet meer.

De naam ArCee is mijn deejay naam. Ik gebruik deze naam al jaren met deejayen / mixen van Trance, ondanks dat ik al richting 50 ga (46 om exact te zijn). Ik vind het gewoon nog steeds waanzinnige muziek. Ook run ik een eigen internet station, zal de naam nog even niet vermelden voordat het als spam word aangezien, dat zou geen lekkere binnenkomer zijn hypocrite.gif

Ik ben getrouwd, geen kinderen, 4 katten, 2 honden (King kruising Sennehond en Hayleigh, Rottweiler) en werkzaam in de beveiliging op Schiphol.

Nou dat is hem ongeveer wel voor nu denk ik?
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.
DaniR
Hey Welkom ArCee!

Zo te zien heb jij wel wat tijd besteed aan het voorstellen, ziet er erg goed uit!
Roestduiveltjes zijn het niet meer, ( uitzonderingen daar gelaten )
Meer een verhaaltje van vroeger wat is blijven hangen imo.

Veel succes met het zoeken van een 2.4 JTD. Laten we hopen dat je een goed en mooi exemplaar vindt.

mvg,

Daniel
Rayman19876
Daarbij wel gezegt dat de marea's en brava's nog wel eens last kunnen hebben van roestende dorpels. Voor de rest hebben ze alleen last van roest als er schade is geweest, en dat slecht hersteld is.
ArCee
QUOTE (Rayman19876 @ Jul 17 2010, 18:27) *
Daarbij wel gezegt dat de marea's en brava's nog wel eens last kunnen hebben van roestende dorpels. Voor de rest hebben ze alleen last van roest als er schade is geweest, en dat slecht hersteld is.

Dan zal ik dat punt zeker in de gaten houden op mijn "expeditie".
Nu had mijn huidige 405 ook schade gehad, en ik heb aan den lijve ondervonden hoe slecht men zoiets kan herstellen. Immitatie delen gebruiken, lassen waar geschroeft moet worden en andersom. Om van je janken, dus zelf alles hersteld zoals het hoort, maar om dat hele verhaal nog eens te moeten herhalen?
Liever niet.
Geluk is daarbij wel dat ik een vriend heb die werkelijk alles kan doen aan auto's, t/m lassen aan toe om een zodanige manier dat je de las niet eens terug vind, en dat alles voor 15 euro per uur. Zelfs de 25 jaar oude BMW 5 serie van mijn zwager word zo op de weg gehouden!! Dat scheelt een slok op een borrel in vergelijking met garageprijzen. thumbsup.gif
Brooklyn
Welkom op het forum en dit is zeker een voorsteltopic waar mensen (die het niet doen) wat van kunnen leren!
ArCee
Helaas mensen, zoals ik al in een andere topic vertelde, ik heb geen goede en betrouwbare Marea kunnen vinden tot mijn spijt. Helaas was ik wel genoodzaakt om mijn huidige auto weg te doen, simpelweg omdat ik geen diesel meer nodig heb nu ik een baan dichterbij huis heb geaccepteerd, en de collega die mijn 405 over koopt staat te springen van ongeduld.

Het is dus een 406 Break 2.0-16V geworden. Ook omdat ik een erg goede ervaring met Peugeot heb (dit word nu mijn 3e) en ja, ik liep er eigenlijk zo tegenaan hypocrite.gif en kon een leuke deal maken.

Hoop dat hij hem laat zien op het forum, gemerkt dat deze niet altijd meewerkt met foto's laten zien??

Zo hebben deze 2 ook mooi de ruimte, en ze zullen wel op prijs stellen dat 'we" eindelijk airco hebben thumbsup.gif

Holykrap
Hey, mooie auto!
Me pa heeft ook een 406 Break, geweldige autos! Zuinig en ze rijden super!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Grtz Vincent
Brooklyn
Jammer dat je geen geschikte Marea hebt kunnen vinden, veel plezier met je nieuwe aanwinst...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.