Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cilinderkop & nokkenas :-(
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Marian :-)
Ja.... Ik zoek ( helaas ook ) een cilinderkop & nokkenas voor een Bravo 1.4 - 12V uit 1998.
Ik heb 2 weken geleden een Bravo gekocht, 100 km mee naar huis gereden, en eenmaal aangekomen was de ellende al niet meer te overzien.
Alles is tot dusver gefixt, behalve de cilinderkop & nokkenas.
Sloperijen geven me weinig kans aangezien dit een veel voorkomend probleem is.
Reviseren is een optie, maar alleen als er echt geen andere te krijgen is.
Ik geef de hoop niet op en hoop hier reactie te krijgen ( niet alleen negatieve aub ).

Dus.... Anyone?
WORP3
QUOTE (Marian :-) @ Jul 16 2010, 08:52) *
Ja.... Ik zoek ( helaas ook ) een cilinderkop & nokkenas voor een Bravo 1.4 - 12V uit 1998.
Ik heb 2 weken geleden een Bravo gekocht, 100 km mee naar huis gereden, en eenmaal aangekomen was de ellende al niet meer te overzien.
Alles is tot dusver gefixt, behalve de cilinderkop & nokkenas.
Sloperijen geven me weinig kans aangezien dit een veel voorkomend probleem is.
Reviseren is een optie, maar alleen als er echt geen andere te krijgen is.
Ik geef de hoop niet op en hoop hier reactie te krijgen ( niet alleen negatieve aub ).

Dus.... Anyone?

Wat is er mis met je cilinderkop, meestal is alleen de nokkenas gaar niet de gehele kop ?
Overigens ben ik laatst op een sloop geweest waar er drie brava's stonden met elk een compleet 1.4 blok erin, dus je hebt wel degelijk kans bij een sloop.

P.S. Wat waren de symptomen van de auto gezien dat je zegt dat de ellende niet meer te overzien was ?
Danny
de 1.4 is inderdaad de mindere motor van de bravo en indien niet goed onderhouden geheid goed voor wat ergenis en een lichtere portomonnee
succes met herstellen
Jasper
Nou, ik had ook mijn nokkenas gedeeltelijk naar de maan, maar revisie vind ik zeker wel een aanrader. Is in mijn ogen een Bravo wel waard!
Marian :-)
QUOTE (WORP3 @ Jul 16 2010, 12:48) *
Wat is er mis met je cilinderkop, meestal is alleen de nokkenas gaar niet de gehele kop ?
Overigens ben ik laatst op een sloop geweest waar er drie brava's stonden met elk een compleet 1.4 blok erin, dus je hebt wel degelijk kans bij een sloop.

P.S. Wat waren de symptomen van de auto gezien dat je zegt dat de ellende niet meer te overzien was ?

Welke sloop? Heb je een telefoonnummer voor me?
Dan ga ik die natuurlijk gelijk even bellen.
Heb een oproep op onderdelenlijn geplaatst, maar helaas geen reacties!

Ehm de ellende.... enorme drukopbouw in het koelvloeistofreservoir, met als gevolg dat het er aan alle kanten uit spoot, "overal" olie, zelfs binnenkant motorkap enz...
We hebben er nog niet verder naar gekeken. Kop is eraf gehaald, nokkenas is inderdaad behoorlijk vlak. Dus moeten zowieso nog verder kijken naar andere "schade"
WORP3
QUOTE (Marian :-) @ Jul 21 2010, 08:49) *
Welke sloop? Heb je een telefoonnummer voor me?
Dan ga ik die natuurlijk gelijk even bellen.
Heb een oproep op onderdelenlijn geplaatst, maar helaas geen reacties!

Ehm de ellende.... enorme drukopbouw in het koelvloeistofreservoir, met als gevolg dat het er aan alle kanten uit spoot, "overal" olie, zelfs binnenkant motorkap enz...
We hebben er nog niet verder naar gekeken. Kop is eraf gehaald, nokkenas is inderdaad behoorlijk vlak. Dus moeten zowieso nog verder kijken naar andere "schade"

Met bellen kom je er niet, je zult er heen moeten gaan aangezien slopers niet graag cilinderkoppen verkopen die van een sloopauto afkomt (staan er niet voor niets).
Bij die auto waar ik de gasklephuis heb verwijderd was waarschijnlijk de koppakking eruit geblazen, alles zat vol met olie rondom het blok.
Had even gekeken naar de nokkenas zelf (via vuldop) en die leek zelf wel nieuw.
Heb nog even gevraagd voor hoeveel ik de kop er af mocht schroeven, dit kwam waarschijnlijk ergens tussen de 75 a 100 euro maar volledig zonder garantie.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan aangezien mijn bravo nog redelijk rijd ondanks de beschadiging, tevens had ik er nu geen zin in ;)

Ik was bij deze sloop: http://www.autosloperijdekinderen.nl/ die had toen 3 1.4 bravo's staan, waarschijnlijk het kijken waard.

Succes,
Tjeerd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.