QUOTE (Marian :-) @ Jul 21 2010, 08:49)

Welke sloop? Heb je een telefoonnummer voor me?
Dan ga ik die natuurlijk gelijk even bellen.
Heb een oproep op onderdelenlijn geplaatst, maar helaas geen reacties!
Ehm de ellende.... enorme drukopbouw in het koelvloeistofreservoir, met als gevolg dat het er aan alle kanten uit spoot, "overal" olie, zelfs binnenkant motorkap enz...
We hebben er nog niet verder naar gekeken. Kop is eraf gehaald, nokkenas is inderdaad behoorlijk vlak. Dus moeten zowieso nog verder kijken naar andere "schade"
Met bellen kom je er niet, je zult er heen moeten gaan aangezien slopers niet graag cilinderkoppen verkopen die van een sloopauto afkomt (staan er niet voor niets).
Bij die auto waar ik de gasklephuis heb verwijderd was waarschijnlijk de koppakking eruit geblazen, alles zat vol met olie rondom het blok.
Had even gekeken naar de nokkenas zelf (via vuldop) en die leek zelf wel nieuw.
Heb nog even gevraagd voor hoeveel ik de kop er af mocht schroeven, dit kwam waarschijnlijk ergens tussen de 75 a 100 euro maar volledig zonder garantie.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan aangezien mijn bravo nog redelijk rijd ondanks de beschadiging, tevens had ik er nu geen zin in ;)
Ik was bij deze sloop:
http://www.autosloperijdekinderen.nl/ die had toen 3 1.4 bravo's staan, waarschijnlijk het kijken waard.
Succes,
Tjeerd.