Help - Search - Members - Calendar
Full Version: slecht lopen en roken marea weekend td100
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
guppie
Ik heb het volgende probleem:
De auto loopt netjes en zomaar van het ene op het andere moment begint de motor te roken en slecht te lopen.
Het is dan net alsof hij op 3 cilinders loopt.
Ook hoor je de hele tijd een licht tikkend geluid in de buurt van de brandstofpomp.
Het maakt niet uit of de motor warm of koud is.
Als je de stekker van de stationair sproeier er uit trekt loopt deze perfect en zal niet stotteren maar ben alleen de kracht om stationair oprtekken kwijt
Iemand van het fiat gilde een idee?
Fab1Man
Lijkt op een lekke uitlaat? Hij trekt valse lucht aan waardoor de lambdasonde gaat bijregelen. Ik had het ook, en gezien je zegt dat als je de stationairregelaar van het contact haalt dat die dan goed loopt (is omdat hij dan in de noodprocedure loopt, waarbij de lambdasonde geen invloed meer heeft).
guppie
QUOTE (Fab1Man @ Jul 5 2010, 18:20) *
Lijkt op een lekke uitlaat? Hij trekt valse lucht aan waardoor de lambdasonde gaat bijregelen. Ik had het ook, en gezien je zegt dat als je de stationairregelaar van het contact haalt dat die dan goed loopt (is omdat hij dan in de noodprocedure loopt, waarbij de lambdasonde geen invloed meer heeft).

Oke dit is een heel ander inzicht ik hier eens mee aan de slag, als ik wat weet vertel ik het.
alvast bedankt voor het mee denken.
guppie
Ik ben eens aan de slag gegaan maar de uitlaat is niet lek.
Deze lambdasonde, kun je mij vertellen waar ik deze moet kunnen vinden?
Het kan natuurlijk ook dat deze niet meer 100 % is
Ook zit er een 2e sensor op de brandstof pomp kan iemand mij vertellen wat deze doet.
Ik heb het idee dat dit nog wel eens een moeilijk probleempje wordt
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Rayman19876
Lamda sensor zit als het goed is in je voorpijp, voor en misschien nog wel een 2e na de katalysator. Ben geen diesel expert dus kan je hier verder ook niet echt helpen.
guppie
Oke bedankt ik ga eens even op zoek.
guppie
Ik ben lang aan het zoeken geweest maar uiteindelijk toch het probleem gevonden.
Het bleek uiteindelijk in de sensor op de eerste verstuiver te zitten.
Deze bleek storing te veroorzaken.

Ook bleek de EGR klep stuk te zijn dus heb ik deze maar gelijk helemaal afgesloten.

Hij loopt weer als een zonnetje op vol vermogen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.