Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hallo iedereen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
Dragonium
Hallo iedereen,

Nadat ik het forum al een tijdje in de gaten houd en nu zelf ook in het bezit ben van een bravo hgt.
Wou ik alle forumleden even de handschudden om kennis te maken.

Zoals ik al zei ben ik in het bezit van een bravo 2.0 hgt uit 1995.
Ik ben nu 2 weken in het bezit van deze auto maar heb gelijk al wat pech gehad.
Alleerst lekte hij motorolie maar dit is gelukkig opgelost door de pakking te vervangen.
Toen leende ik mijn auto uit en diegene had een ongeluk en knalde hij tegen een hek aan wat zorgde voor een kapotte spiegel en handvat dit is nog niet opgelost.
Ook is mijn top snelheid niet zoals het hoort volgens mij reed laatst in zijn 4 en verder als 160/170 kwam hij niet had gelezen dat forumleden in zijn 4 toch al snelheden haalden van 190. Heb nog niet getest nadat ik de nieuwe pakking heb.
Echter vind ik het verder wel een fijne auto om in te rijden vooral met het dakraampje en ca uitstraling mag deze auto er ook wezen

Foto's heb ik nog niet komen uiteraard wel als hij een beetje goed gepoetst is puh2.gif

Groeten,

Dragonium
Gwboes
Welkom,

Had degene aan wie je de auto had uitgeleend niet verwacht dat zo'n fiat zo snel zou zijn? lol.gif

De topsnelheid zou ik zoeken in de richting van de luchtmassameter, deze willen wel regelmatig minder gaan werken waar je in het normale rijden niet zoveel van merkt maar wel als je veel van de motor gaat vragen. En idd hij moet wel harder kunnen dan 160/170, dat haal ik ook met mijn 1.6'je zelfs in een zucht en een scheet.

groeten,
Rik.
Dragonium
QUOTE (Gwboes @ Jun 22 2010, 15:33) *
Welkom,

Had degene aan wie je de auto had uitgeleend niet verwacht dat zo'n fiat zo snel zou zijn? lol.gif

De topsnelheid zou ik zoeken in de richting van de luchtmassameter, deze willen wel regelmatig minder gaan werken waar je in het normale rijden niet zoveel van merkt maar wel als je veel van de motor gaat vragen. En idd hij moet wel harder kunnen dan 160/170, dat haal ik ook met mijn 1.6'je zelfs in een zucht en een scheet.

groeten,
Rik.

Dat en er zaten wat vrouwen bij hem in hoorde ik hypocrite.gif
Oke bedankt voor de tip zal even kijken of ik die schoon kan maken had ergens gelezen dat dit met Carburateurreiniger wel kon of is dit juist slecht?
Rayman19876
Je kan het proberen met remreiniger, maar dan haal je wel de beschermlaag er af en stel je eigenlijk uit tot die helemaal stuk gaat.
Je kan het element ook even uit zijn huisje halen, en dan in een bekertje met spiritus doen. Even afspoelen en goed droog maken, heeft bij mijn meter ook gewerkt. Anders zijn er nog zat 2e hands te krijgen, veel andere merken gebruiken deze ook.

Net wat Gwboes zeg inderdaad, luchtmassameter merk je voornamelijk in hoge toeren.
Dragonium
QUOTE (Rayman19876 @ Jun 22 2010, 19:09) *
Je kan het proberen met remreiniger, maar dan haal je wel de beschermlaag er af en stel je eigenlijk uit tot die helemaal stuk gaat.
Je kan het element ook even uit zijn huisje halen, en dan in een bekertje met spiritus doen. Even afspoelen en goed droog maken, heeft bij mijn meter ook gewerkt. Anders zijn er nog zat 2e hands te krijgen, veel andere merken gebruiken deze ook.

Net wat Gwboes zeg inderdaad, luchtmassameter merk je voornamelijk in hoge toeren.

Ben nog maar net aangemeld en nu al goeie hulp bedankt mensen smile.gif
DaniR
Hey welkom hier!!

Vooral aan Rayman heb je een goede puh2.gif
Die heeft al heel wat ervaring met de HGT.

Khoop dat je ondanks je problemen veel plezier zul beleven aan je HGT.

mvg,

Daniƫl
Rayman19876
Vooral de lmm expert yummie.gif
Dragonium
Even updatje smile.gif
Spiegel en deurhendel zijn weer gemaakt door mijn broertje. Bij sloop weggehaald en zelf gespoten.
Toen nog ongelukje gehad bij een meer waardoor mijn achterlicht kapot was deze ook gelijk vervangen voor een nieuwe en ziet er ook weer super uit.
Inmiddels een open luchtfilter besteld en is het wachten op wanneer deze ingebouwd kan worden.
Luchtmassameter heb ik nog niks in ondernomen want weet niet goed hoe ik deze los moeten halen zie aan beide kant 2 ijzeren ringen waarmee hij volgens mij wordt vastgehouden. Maar ben bang dat ik iets verkeerd ga doen.
MareaMora
QUOTE (Dragonium @ Jul 7 2010, 11:43) *
Even updatje smile.gif
Spiegel en deurhendel zijn weer gemaakt door mijn broertje. Bij sloop weggehaald en zelf gespoten.
Toen nog ongelukje gehad bij een meer waardoor mijn achterlicht kapot was deze ook gelijk vervangen voor een nieuwe en ziet er ook weer super uit.
Inmiddels een open luchtfilter besteld en is het wachten op wanneer deze ingebouwd kan worden.
Luchtmassameter heb ik nog niks in ondernomen want weet niet goed hoe ik deze los moeten halen zie aan beide kant 2 ijzeren ringen waarmee hij volgens mij wordt vastgehouden. Maar ben bang dat ik iets verkeerd ga doen.

Ik weet niet hoe het in elkaar zit bij een 2.0 HGT, maar bij de TD125 van mijn Marea zit er een stekker waarmee de LMM in/uitgeschakeld kan worden.
Ik had er last van dat hij erg inhield en niet harder ging dan 100/120 en volgens de garage zou het veel te duur worden om de LMM van de Marea te vervangen, omdat deze moeilijker te verkrijgen zijn. Als tussenoplossing hebben ze toen, middels de stekker, mijn luchtmassameter uitgeschakeld en nu trekt hij weer als een beest. Enige nadeel is dat hij ietsje meer zuipt en bij koude motor iets meer roet.

Gr.Louis
Dragonium
QUOTE (MareaMora @ Jul 7 2010, 12:15) *
Ik weet niet hoe het in elkaar zit bij een 2.0 HGT, maar bij de TD125 van mijn Marea zit er een stekker waarmee de LMM in/uitgeschakeld kan worden.
Ik had er last van dat hij erg inhield en niet harder ging dan 100/120 en volgens de garage zou het veel te duur worden om de LMM van de Marea te vervangen, omdat deze moeilijker te verkrijgen zijn. Als tussenoplossing hebben ze toen, middels de stekker, mijn luchtmassameter uitgeschakeld en nu trekt hij weer als een beest. Enige nadeel is dat hij ietsje meer zuipt en bij koude motor iets meer roet.

Gr.Louis
Ik heb zeker wel een stekker maar ik had ergens gelezen dat je de luchtmassameter in het geheel er kan uithalen en deze kan schoonmaken. ik wil hem dus in zijn geheel eruit halen.
Ik kan uiteraard ook de stekker eruit halen maar ik weet niet of dit wel verstandig is bij mijn auto omdat ik niet weet wat voor gevolgen hiermee verbonden zijn.

Groeten,

Bo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.