Beste mede Bravo rijders!
Ik rijd in een Fiat Bravo 1.2 16V Trofeo uit 2000, met 204000 op de teller.
Nou moest ie vandaag voor een grote beurt en APK, dus ik naar de KwikFit (ja ik heb hier ook negatieve ervaringen over gelezen)...
Word ik al na 2 uur gebeld, ja we hebben slecht nieuws. Het volgende:
- Alle 4 banden (195/50/15) moeten worden vervangen, profiel is maar 1.8 , 1.9, 1.9 en 3.0 en die laatste vertoont scheurtjes. kost E320(banden 60 E p/s plus 20 euro p/s voor balanceren en uitlijnen)
- achterdemper / middenpijp moet worden vervangen omdat er een gat in zit ter grootte van een de schroefkant van een schroevedraaier en verroest is, a E300
- 2 remcilinders achter zijn lek, kostE180 (2x90)
- Remschijven zijn verroest dus vervangen, kost E190
- Remblokken zijn ook verroest dus vervangen, a E120
kosten dus 1110 euro....
Daarnaast loopt ie als het warm weer is stationair onregelmatig (vooral lage toeren) en valt zelfs soms uit. Met koud weer heeft ie geen last, maar nu het wat warmer begint te worden wel. Die man van KwikFit dacht aan een kapotte katalysator, maar dat was meer een gok volgens mij. Maar dat kan me dus nog wel wat meer gaan kosten ben ik bang. Bovendien moet binnenkort ook distributieriem worden vervangen, wat ook wel aardig wat kost.
APK verloopt morgen (vrijdag), maar heb dus de reparatie niet laten doen omdat ik het gewoon erg veel geld vindt voor een auto die nog meer mankementen heeft. Wil m'n Bravo dus eigenlijk weg doen, ik heb het een beetje gehad met die dure reparaties en denk ook niet dat 'ie erg veel meer waard is.
Ik ben van plan 'm morgen even naar een andere garage te brengen om te kijken wat zij er van vinden, maar:
Wat vinden jullie? Is KwikFit niet erg duur met die reparaties, en wat zouden jullie doen in mijn geval. Ben benieuwd naar jullie meningen.
Edit: het ging inderdaad om de remblokjes voor, niet achter. Achterremmen waren ook 'binnen jaar aan vervanging toe'..