Help - Search - Members - Calendar
Full Version: contactslot kasje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
marceldebloc
Wie kan mij vertellen waar het contactslot antenne kasje zit?

1,4 12v

gr marcel
1.9JTD
Het is een ring om het contactslot heen.
Gwboes
De antenne is een ring om je contactslot.

Waar het regelkastje zit zou ik zo niet weten, moet je even de draad van de antenne volgen. eper suggereert of achter het dashboard/zekeringkast of tegen het schutbord in de motorruimte.
GeMiNi
Klopt, achter/op je zekeringenkast zit het kastje. Je kunt er slecht bij, maar wat is de reden dat je dit allemaal gaat vervangen?
Dark Bullit
boven je zekeringkast zwart bakj van ongeveer 6 bij 6 cm ongeveer (moeilijk bij te komen) thumbsup.gif
Marea nero seta
Is dat de ontvanger van de transponder code van de contactsleutel?

In de rubriek How-To heb ik een uitleg geplaatst hoe je je sleutels opnieuw kan programmeren vanaf de moedersleutel.

Kortgeleden heb ik ook problemen gehad, waarbij plots het CODE lampje niet doofde nadat de sleutel op Contact was gezet. Het vervelende was dat ik de moedersleutel niet bij me had en naar huis moest lopen om die op te halen.
Bovendien werkte de herprogrammerings procedure toen ook niet.
Uiteindelijk na een uur had ik het geluk dat de auto weer wilde starten. Erg irritant.
De garage zei dat ze geen pasklaar antwoord hebben: "kom maar langs als het weer gebeurd, dan zullen we het onderzoeken".
Das lekker, moet ik soms mijn auto naar de dealer laten slepen wanneer het nogmaals voorkomt?
Zo'n storing valt niet uit te lezen, dus dat wordt ouderwets van alles nagaan.
Het kan binnen 30 minuten gevonden zijn of na 2,5 uur nog steeds geen oorzaak.
De hapering kan zowel aan de verzendende kant (sleutel) liggen als aan de ontvangende kant (contact kastje).

Het is geen duidelijke klacht zoals het werkt wel of het werkt niet, maar een vage storing die zomaar kan voorkomen.'
Dat maakt het zoeken naar de oorzaak lastiger.

Iemand een tip wat ik kan checken of hoe ik het kan voorkomen?

Elke rit de moedersleutel meenemen is ook niet echt een oplossing.
Of moet ik soms 1x per maand de code opnieuw programmeren?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.