Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Algemene vragen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Erik *ELX*
Hallo,

Ik heb een algemene vraag aan jullie.
Ik heb het vermoeden dat als ik shell feul save tank dat ik minder kilometers
kan rijden dan met benzine van firezone.
Hoe is jullie ervaring?

En mijn tweede vraag is zijn er verschillende bougies voor de marea?
want sinds ik mijn bougies en bobine vervangen heb heb ik het gevoel dat
ik minder vermogen heb.
Hoe kan dit?
BravoUser
Jij hebt voor je 1.6 16v deze bougies nodig:
NGK BKR6EKC

Sommige mensen gebruiken als goedkoper alternatief:
NGK BKR5EZ Maar dit rijd voor geen meter..!!!!

Succes iig.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
anotherlatenight
Shell Fuel Save is een van de beste marketingstunts van de afgelopen tijd. Het schijnt dat je dus op een volle tank 1 liter bespaart, nou ik kan je vertellen: NOT! En waarom niet? Omdat dit simpelweg onmogelijk te controleren is. Over het algemeen tank ik altijd bij de Shell omdat deze simpelweg het dichtsbij zit hier, maar met brandstof van bijvoorbeel de lokale Komas of BP kom ik even ver.

Natuurlijk zijn er de wonderverhalen van mensen die zeggen dat ze maarliefst 100km verder kwamen (Autoweek forumuser) maar dat is alweer discutabel want dat zij snelgerekend betekenen dat zijn auto 1:100 rijdt biggrin.gif

En er zijn gewoon teveel factoren die bepalen hoeveel je kunt rijden op een tank benzine. Wat voor weer is het buiten? Droog of nat wegdek? Bandenspanning identiek? Wind mee of wind tegen? Welke windkracht? enz enz...de enige manier waarop je dit zou kunnen meten is in een windstille testbank op de cruisecontrol, maar eerlijk gezegd zou geen particulier dit doen. Mijn conclusie? Marketingstunt om meer klanten naar de Shell te lokken met hun nieuwe "zuinige" brandstof en ervoor zorgen dat discussies als deze aangezwengeld worden, want negatieve publiciteit is ook publiciteit toch??

En waarom zou een fabrikant uberhaupt zoiets in de markt willen zetten? Als iedere automobilist 1 liter minder hoeft te tanken per tankbeurt zouden ze er financieel op achteruit gaan. Aan de andere kant denken ze bij Shell: daarintegen krijgen we x % meer klanten dus maken we uiteindelijk winst. En wat is de reden dat deze niet extra aangeboden wordt, maar vervangen is voor de "gewone" euro 95??

Je kan beter nog een keer goed urineren in je tank biggrin.gif Volgens the Mythbusters gaat je auto hier niet minder van lopen wink.gif
Peter1985
Heey Erik,

Ik heb nog een setje bougies liggen van de vorige bravo sx, het zijn orginele fiat bougies met als goed is splitfire. nog geen 5 000 km gedraaid:) je kan ze even testen en kijken hoe je auto loopt.

Trouwens heb je je bougies wel vervangen door orginele die erin horen? Ze zijn wel wat duurder dan de goedkopere versie, maar je ziet het, het loopt er niet beter op.

Ben je vanmiddag thuis dan kom ik wel ff langs rijden, trouwens waarom tank je niet gewoon bij de Firezone thumbsup.gif scheelt al een paar centen

Gr Peter
Rayman19876
Is ook al een topic over dat fuelsave. Mijn bevindingen zijn dat ik beter v-power kan tanken dan fuelsave, hij rijd er lekkerder op en uiteindelijk rijd ik er zelfs iets meer km's op dan met fuelsave. Qua tank kosten speel ik dus eigenlijk quite.
DaniR
Op V-power rij je idd beter, maar meer km's ?? daar heb ik nog niks van gemerkt..
Triforce
V-power rijd beter en kwa KM's geen ene reet verschil bij mij heb het getest met V-Power vs hun eigen Euro 95 en maakt geen ene reet uit en dan is het ergste nog met hun benzine rijd ik minder ver dan dat van de witte pomp en het is nog goedkoper ook puh2.gif.

Grtz Tri
neighbourns nightmare
ik tank hier altijd net over de grens, 2 min rijden en de benzine is spontaan 1,37 per liter maar volgens mij en toen bij fifth gear ofzo gingen ze het testen, alleen al van die rappe wagentjes zoals een golf 5 gti(dacht ik dat er zo 1 was) en een wrx en daar leverde het maximaal 15 pk meer op.
Rayman19876
Het is dan ipv euro 95, is v-power euro97. Ik rijd voornamelijk korte ritten, en zo af en toe eens snelweg, en moet echt zeggen dat ik zuiniger rijd op v-power dan op fuelsave.
Erik *ELX*
Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Mijn conclusie is dat ik gewoon bij de firezone blijf tanken.

Peter ik ga vandaag of morgen even je bougies verwisselen om het te testen.
Ligt aan het weer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.