Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sleutel wordt niet herkend
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
marceldebloc
me sleutel wordt niet herkent hoe kan ik dit op lossen?

1,4 12v

gr marcel
1.9JTD
Een stukje metaal (zoals een je sleutelhanger o.i.d.) tegen je (metalen) contactslot en (plastic) sleutel tegelijk houden wil nog wel eens helpen.

Als dat niet helpt, je sleutel open maken. Daar zit een zwart blokje in. Raak deze nooit kwijt want dat is de transponder. Als je het zwarte blokje tegen het contactslot houdt, werkt het vast wel.
Eddos
Je kunt hem ook proberen opnieuw in te leren; ben je wel twee blauwe(en een rode) sleutels voor nodig.
WORP3
Blijft natuurlijk ook de vraag, wordt maar een sleutel niet herkend of geen van alle, inclusief de rode ?
Anders zou ook je ring-ontvanger die om het contactslot heenzit defect kunnen zijn of natuurlijk een slechte connector, code-kastje of zelfs je ecu !
Marea nero seta
QUOTE (Eddos @ May 15 2010, 15:05) *
Je kunt hem ook proberen opnieuw in te leren; ben je wel twee blauwe(en een rode) sleutels voor nodig.

In de rubriek How-To heb ik de procedure geplaatst hoe je de blauwe sleutels opnieuw in kan leren met behulp van de rode moedersleutel. Door een chef werkplaats van FIAT uit de doeken gedaan. Scheelt weer een bezoek aan de dealer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.