Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hoe lakschade verhelpen aan achterbumper
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Bokser1984
Beste leden,

Morgen 12-05 ga ik me Brava ophalen. Alleen ik ben erg pietluttig wat betreft schade. Er is rechts achter aan de bumper wat lak schade. Hoe kan ik dat het beste puntgaaf kan maken. Het is gelukkig geen metallic lak, gewoon standaard wit.

Van de autohobbyclub op het marinebedrijf heb ik materialen beschikbaar, nu moet ik alleen weten wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen.

Wie kan mij helpen?

Tevens zoek ik nog naar standaard wieldoppen. Een setje licht metalen sloffen ziet er leuk uit aan de buitenkant, maar als je er in rijd merk je er niet veel van.

Martijn
Gwboes
wat voor lakschade is het?
een kras of is de lak er gewoon af (gebeurt vaker bij wit op bravo/a)

zelf (plaatselijk) spuiten kan bij wit nogal voor hoofdbrekers zorgen, wit lijkt namelijk wit maar niet elke wit is net zo wit als het andere wit (...wit lol.gif) . Je hebt dus al snel last van kleurverschil.
Snowboardfreak
QUOTE (Bokser1984 @ May 11 2010, 00:25) *
Tevens zoek ik nog naar standaard wieldoppen. Een setje licht metalen sloffen ziet er leuk uit aan de buitenkant, maar als je er in rijd merk je er niet veel van.

Martijn

Maar je lakschade zie je ook niet als je er inrijd.. idea.gif
Bokser1984
Ja lolbroek, op die manier bij een opdrachtgever/klant aankomen rijden staat ook "goedkoop". Aan de manier waarop jeje zelf presenteert en hoe de staat van het voertuig eruit ziet word gekeken of de prijs overeenkomt met wat er aangeboden word. De eerste rit met de Brava is al bepaald naar Parijs op en neer om aan- en afvoer chauffeurs naar de bus te brengen.
RARARA
Als jij denkt dat je met het herstellen van die kras meer aanzien / respect / krijgt cq proffesioneler overkomt, als je met deze auto ergens aan komt rijden.... confused.gif

Dat verhaaltje gaat misschien op als je in recente nieuwe luxe wagens rijdt.

Om realistisch te blijven:

Je komt in een auto van meer dan 10 jaar oud aanrijden...
witte basis lak met wieldoppen, dus iedereen ziet enkel al aan die 2 dingen dat je de goedkoopste versie van dat model nog hebt ook idea.gif

Geloof me wink.gif als je aan komt rijden, zal die kras echt niet veel uitmaken...

Begrijp me niet verkeerd, wij hier allemaal vinden het een mooie auto, juichen het toe als je schade's wilt herstellen.
Maar omdat deze auto ook in Italië gemaakt wordt, betekent niet automatisch dat je het respect zult krijgen als je in een Ferrari rijdt wink.gif

Tevens rijmt je argumentatie over wieldoppen/velgen totaal niet met het feit dat je graag meer aanzien wilt als je aan komt rijden...
Moniquepeeters
Wat de lak betreft: ik vind het persoonlijk beter als er een krasje op zit dan dat het slecht weggewerkt is.
Het is zoals GWboes zegt, als je kleurverschil hebt dan ziet het er helemaal niet uit. Niet als je het plaatselijk wegwerkt, maar ook zeker niet als je maar 1 paneel laat doen.
Wil je het goed doen je hebt het geld dan laat het compleet opnieuw overspuiten.
Maar als je dan toch genoeg geld hebt, dan kijk even verder naar een auto die jou meer 'professioneel' laat overkomen, als je daar zoveel om geeft.
En wat die wielen betreft: laat ze toch gewoon zitten, spaar je dat geld, ze horen waarschijnlijk nu eenmaal gewoon bij die auto.
Brooklyn
QUOTE (RARARA @ May 11 2010, 16:06) *
Als jij denkt dat je met het herstellen van die kras meer aanzien / respect / krijgt cq proffesioneler overkomt, als je met deze auto ergens aan komt rijden.... confused.gif

Dat verhaaltje gaat misschien op als je in recente nieuwe luxe wagens rijdt.

Om realistisch te blijven:

Je komt in een auto van meer dan 10 jaar oud aanrijden...
witte basis lak met wieldoppen, dus iedereen ziet enkel al aan die 2 dingen dat je de goedkoopste versie van dat model nog hebt ook idea.gif

Geloof me wink.gif als je aan komt rijden, zal die kras echt niet veel uitmaken...

Begrijp me niet verkeerd, wij hier allemaal vinden het een mooie auto, juichen het toe als je schade's wilt herstellen.
Maar omdat deze auto ook in Italië gemaakt wordt, betekent niet automatisch dat je het respect zult krijgen als je in een Ferrari rijdt wink.gif

Tevens rijmt je argumentatie over wieldoppen/velgen totaal niet met het feit dat je graag meer aanzien wilt als je aan komt rijden...

Amen...!

Groetjes Rick
Danny
ik heb de foto's gezien, maar die schade is niet zelf netjes te maken, bovendien is de bumper ook gescheurd aan de bovenkant in het midden.
Bokser1984
Als iemand werknemer is en zo komt aanrijden, maakt een kras puts of deuk niet veel uit. Afin, voor mij in ieder geval niet.
Er zijn ook old-timer van 20 - 25 jaar die er strak uit zien. Dan kan iets van 10 jaar oud er ook netjes uit zien. Een witte auto hoeft niet per direct een standaard uitvoering te zijn. Vooral bij een meeting van de KNV (koninklijk nederlands vervoer) word er toch naar je gekeken, dus ja dan ben ik erg pietluttig dat het netjes moet uit zien.

In ieder geval samen met een maatje die spullen heeft gaan we met z'n tweeën kijken in hoeverre het gaat lukken. Er zijn mensen die hun auto tunen of extra opsmuk hebben dat totaal nog duurder is dan de auto zelf. Het ziet er schitterend uit, alleen de orginaliteit van het voertuig mis ik dan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.