Help - Search - Members - Calendar
Full Version: wel of geen trekhaak
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MrTrofeo
Beste mede-forummers,

Ik ben in het bezit van een Bravo 1.2 16V Trofeo met 130000 op de teller.

Ik heb net een huis gekocht en al die troep die bij het verbouwen vrijkomt gooi ik in de bravo. Zonde dus!!

Nu zit ik te denken om een trekhaak dr onder te laten zetten. Zodat ik met een aanhanger kan rijden. Ik twijfel alleen of de auto da wel trekt. Het is maar een 1.2 motor

Graag advies van iemand. Iemand misschien ook een 1.2 met een trekhaak??

Gr Joost (MrTrofeo)
Eddos
Een klein aanhangertje zou hij wel kunnen trekken, maar een caravan zou ik niet proberen.
Geen familie waar je even een auto met trekhaak van kunt lenen?
1.9JTD
Is dit anders wat?
Ruudje
Mijn ouders gingen met een Fiat UNO 1100 fire met daarachter een caravan en 3 kinderen plus bagage naar Italie.

1.2 16v met 80pk kan makkelijk een fatsoenlijke aanhanger/caravan trekken.
Eddos
Maar die uno was zelf wel lichter + pasten ze vast het nieuwe rijden niet toe.
De ouders van een kameraad van mij gingen ook met een 1.2tje met de caravan op stap, maar dat was niet veel waard.
Je moet je rijstijl er iig wel op aanpassen smile.gif
Moniquepeeters
Het nieuwe rijden is volgens mij ook niks als je auto al harder moet werken. Ik hoor vaker verhalen van mensen die in de bergen of met een caravan wat vroeg gaan schakelen en daarna klaagden dat de auto niet trok. Dit heb ik me maar laten vertellen, het hoeft niet waar te zijn.

QUOTE (Eddos @ May 11 2010, 14:53) *
Maar die uno was zelf wel lichter + pasten ze vast het nieuwe rijden niet toe.
De ouders van een kameraad van mij gingen ook met een 1.2tje met de caravan op stap, maar dat was niet veel waard.
Je moet je rijstijl er iig wel op aanpassen smile.gif

Maar waarom was het niet veel waard? Reden de ouders dan wel volgens het nieuwe rijden of juist niet? Het kan namelijk zijn dat ik het mis heb wink.gif
Gwboes
QUOTE (Moniquepeeters @ May 11 2010, 15:21) *
Ik hoor vaker verhalen van mensen die in de bergen of met een caravan wat vroeg gaan schakelen en daarna klaagden dat de auto niet trok. Dit heb ik me maar laten vertellen, het hoeft niet waar te zijn.

Is idd waar, er was op een gegeven moment een oproep van de anwb dat mensen het nieuwe rijden niet moesten toepassen bij het rijden met caravan. Er waren namelijk nogal wat mensen gestrand omdat ze met 1500tpm in de 5e versnelling een berg probeerden te overwinnen we.gif

maar dat was niet veel waard.
Je moet je rijstijl er iig wel op aanpassen

En daar heb je het grote probleem van autorijdend nederland, mensen die het niet nodig vinden zich aan te passen aan situaties en daardoor eigen en andermans veiligheid in gevaar brengen.
Brooklyn
QUOTE (Ruudje @ May 11 2010, 13:48) *
Mijn ouders gingen met een Fiat UNO 1100 fire met daarachter een caravan en 3 kinderen plus bagage naar Italie.

Ahhh, moest je in de caravan...? widegrin.gif Wel lekker rustig voor je ouders, haha...

FF zonder dollen, trekhaak op een 1.2 kan echt geen kwaad, houd wel rekening met het type aanhanger en verwacht dan ook zeer zeker geen wereld prestaties. Voor het blok kan het geen kwaad, hij zal alleen wat harder moeten werken en houd daar dan ook rekening mee!

Groetjes Rick
Eddos
QUOTE (Moniquepeeters @ May 11 2010, 15:21) *
Het nieuwe rijden is volgens mij ook niks als je auto al harder moet werken. Ik hoor vaker verhalen van mensen die in de bergen of met een caravan wat vroeg gaan schakelen en daarna klaagden dat de auto niet trok. Dit heb ik me maar laten vertellen, het hoeft niet waar te zijn.

Maar waarom was het niet veel waard? Reden de ouders dan wel volgens het nieuwe rijden of juist niet? Het kan namelijk zijn dat ik het mis heb wink.gif

Ik denk dat die ouders in een te hoge versnelling reden. Overigens rijd een kennis van ons standaard in zijn 4 als hij er een caravan achter heeft hangen, in de 5 kan hij de auto niet op snelheid houden.

Persoonlijk zou ik zo zelf niet op weg willen, maar incidenteel (zoals in dit geval) zal het dus prima gaan.
BravoUser
Of je huurt gewoon een PuinContainer... bonk.gif

Die zetten ze netjes bij je thuis af..
en als ie vol is.. ff bellen en ze halen hem weer op.!!

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Brooklyn
Dat mag alleen als je uit Ier- of Engeland komt...

Groetjes Rick
Rayman19876
Ik zou geen problemen hebben met een caravan hoor yummie.gif
MrTrofeo
wil ook geen caravan trekken. ben niet zo'n kampeerder. puh2.gif haha

neej gaat zuiver om dat ik die teringzooi niet meer in me auto wil haha.. heb ook geen zin om mijn auto te slopen vandaar dat ik het hier vroeg..
Rayman19876
Achja, klein aanhangertje met troep moet makkelijk kunnen. Ook met een 1.2.
Dark Bullit
heb nog een trekhaak voor je liggen als je t overweegt wink.gif
Staffie
QUOTE (Dark Bullit @ May 19 2010, 21:59) *
heb nog een trekhaak voor je liggen als je t overweegt wink.gif

Moet kunnen toch? Ik had een trekhaak op mn 1.1 205je met 60pk. Voor kleine enkelasser onder de 750 kilo wil dat wel, ga alleen geen tendermaster trekken want das teveel gevraagd voor t motortje hypocrite.gif

Mn ma heeft een micra 1.3 16v en knoopte daar een enkelasser kip achter van pak m beet 650 kilo, ging ook goed zolang je geen tegenwind hebt thumbsup.gif wel veel in de 4 werken, dat wel. En het nieuwe rijden gaat dan ook niet op, gewoon toeren maken.

Greetz Dennis
Marea nero seta
Als je denkt dat je vaker een trekhaak nodig zal hebben (aanhanger, fietsendrager) dan zou je een trekhaak kunnen monteren.
Is het slechts éénmalig met de verhuizing dan ben je waarschijnlijk minder geld en gedoe kwijt als je een auto of busje huurt/leent.

De 1.2 kan het wel aan, ook al moet ie wat harder werken.
Rijstijl aanpassen, op toeren houden, en dan is het geen probleem.
Hou voor de zekerheid de temperatuurmeter in de gaten als je je auto zwaar belast.
Staffie
Trekhaak kan ook handig zijn met kop staart botsing, scheelt je een nieuwe achterbumper thumbsup.gif
B-Art
QUOTE (Staffie @ Jul 30 2010, 16:43) *
Trekhaak kan ook handig zijn met kop staart botsing, scheelt je een nieuwe achterbumper thumbsup.gif

Iemand toevallig een digitale handleiding voor montage van een ellebi afneembare trekhaak op een Bravo? thumbsup.gif
Mr. Ike
Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij moet tegenwoordig een trekhaak gemonteerd worden door een gekwalificeerde monteur/garage en mag je het dus niet zelf doen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.