Fab1Man
Apr 22 2010, 17:11
Ik heb vanmiddag het Fiat en Bravo embleem verwijderd. Bij het Bravo embleem dacht ik de lijmresten wel even weg te kunnen polijsten met Commandant, niet dus.
De lijm is te heet geworden waardoor deze is versteent. Bij een stukje afgebroken, inclusief lak, lijkt een beetje op steenslag.
Ik heb het logo maar weer teruggeplakt, balen dus. Iemand een idee hoe ik dit netjes kan laten herstellen? De versteende resten moeten er nog af, en dan heb ik kleine stukjes zonder lak als ik pech heb.
Gwboes
Apr 22 2010, 17:24
de enige oplossing is de versteende stukjes voorzichtig eraf te krabben en dan de plekken waar de lak eraf is laagje voor laagje opvullen met een lakstift.
Er zijn ook
speciale setjes om steenslag te behandelen maar het ligt allemaal aan hoe goed en netjes je het weer opgelapt wil hebben.
Maar ik denk dat de logo's er al een keer opnieuw opgezet zijn, ik heb namelijk gelezen dat seconde lijm hard wordt en zich in de lak vreet, de standaard lijmlaag wordt normaal nooit hard.
Fab1Man
Apr 22 2010, 17:52
Ik denk het niet, het was gewoon dat zwarte rubberige spul. Ga je dat dus te hard polijsten versteent het, heel zonde!
Rayman19876
Apr 22 2010, 18:38
Had ik ook geen last van. Heb het toen ook er af gehaald met visdraad geloof ik. Gewoon eraf gewassen met een autospons.
Fab1Man
Apr 22 2010, 18:57
Ik dacht, laat ik het even sneller doen (had ervaring met de vorige Bravo hoe lang het duurt) met de polijstschijf. Op de elektrische boor, Commandant, geen water gebruikt, toen is het te heet geworden, en versteent.
FMC WEEKEND
Apr 29 2010, 20:50
aiiiiiiiiiii commadant op blanke lak dat wordt nooit wat
waarom luisteren mensen niet en lezen mensen het forum niet ???
overal staat geen commadant gebruiken!!!!! en dan zeker machinaal niet .
sorry maar je kan een stukje schuren en wegtippen en dan toch maar weer het embleem erop want je blijft het zien.
gr arjan
Zal morgen eens een foto schieten van mijn lijmresten en sticker, wie weet dat die wat makkelijk zijn te vewijderen:)
Fab1Man
Apr 30 2010, 09:38
Ik heb voor het Fiat logo gewoon stickerverwijderaar van de Gamma gebruikt, ging perfect, geen kleurverschil (had ik bij de oude bravo wel).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.