Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ik snap er niets meer van!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
Bravo-Arnhem
Hallo beste mensen en gebruikers van de Fiat Bravo.

Om mee te beginnen ben ik nieuw hier en hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe het zit!

Ik heb vanaf november 2009 een Fiat Bravo 1.4 12v gekocht uit het jaar 1996. Wel particulier!

Op de een of andere dag begon het storingslampje 'inspuitsysteem' te branden!

Ik hiermee naar een Fiat DEALER, zei hebben mijn Bravo helemaal uitgelezen en toen bleek dat het een sensor was waardoor het inspuitsysteem storingslampje ging branden!

Storing helemaal verholpen en plots een paar dagen later wederom dat ene vervelende lampje die ging branden! Ik weer terug naar de dealer. Daar zag ik langzaam ook bij hun vraagtekens op het gezicht.

Moest hem ook laten keuren en toen bleek bij de keuring dat mijn bougiekabels niet helemaal 100 meer waren en dat zou het eventueel ook kunnen zijn.

En toen was de storing weg, althans voor 3 weken want sinds gisteren brand het lampje weer!

Ik ben ten einde raad en heb nu al in korte tijd € 900,- uitgegeven om mijn Bravo perfect te laten rijden.

Is er iemand die hier iets mee kan?
En eventueel iets met repareren/vervangen zonder dat daarbij een garage komt kijken want ik ben het een beetje beu dat een DEALER het ook niet weet!

Ik hoop er snel wat van te horen!

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Martin
Moniquepeeters
Ik heb het ook gehad. Bij mij lag het eraan dat mijn brandstof tank zich vaccuum zoog, zo erg dat de motor en de pomp te hard moesten werken.
Ik had er erger last van als ik ver reed of als ik net getankt had. Probleem was zeer simpel op te lossen thumbsup.gif ze hebben nu voorlopig maar 2 gaatjes in de tankdop geboord, heeeel klein, maar wel genoeg om het probleem op te lossen.
Antiliani
Hey Martin,

Heb dit probleem ook gehad.
Bij mij kwam naar boven tijdens het uitlezen dat de Lambdasonde defect was.
Die is toen vervangen en toen was het probleem opgelost.
Dus het beste is nu om -als het lampje weer brand- zo snel mogelijk de auto uit te laten lezen, en dan kijken wat daar uit komt.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Grtz

Bob.
Roos
Hoi,

Hebben ze toevallig de temperatuursensor van de thermostaat vervangen????
Bij mij bleef hij ook branden. En het kon alleen de temperatuursensor zijn zeide ze.
Echter was het bij mij de thermostaat. Deze bleef openstaan waardoor die sensor verkeerde
waarden aan gaf.

Blijft jouw auto ook laag in zijn temperatuur zitten? Of werkt dat eigenlijk prima??
Rayman19876
Wat zijn de symptonen wanneer het lampje aangaat. Je verteld dat het lampje aangaat, maar wordt de auto niet goed warm, houd de motor in, loopt hij onregelmatig stationair?

MVG Raymond
Bravo-Arnhem
QUOTE (Moniquepeeters @ Apr 21 2010, 22:40) *
Ik heb het ook gehad. Bij mij lag het eraan dat mijn brandstof tank zich vaccuum zoog, zo erg dat de motor en de pomp te hard moesten werken.
Ik had er erger last van als ik ver reed of als ik net getankt had. Probleem was zeer simpel op te lossen thumbsup.gif ze hebben nu voorlopig maar 2 gaatjes in de tankdop geboord, heeeel klein, maar wel genoeg om het probleem op te lossen.

Dat probleem heb ik dan weer niet! alhoewel, als ik de tankdop open draai voel je wel onmiddelijk dat er druk van af komt zetten en je hoort dan ook een sissend geluid. Maar het boekje geeft aan dat dan heel normaal is.

Bedankt voor je reactie! thumbsup.gif
Bravo-Arnhem
QUOTE (Antiliani @ Apr 22 2010, 13:10) *
Hey Martin,

Heb dit probleem ook gehad.
Bij mij kwam naar boven tijdens het uitlezen dat de Lambdasonde defect was.
Die is toen vervangen en toen was het probleem opgelost.
Dus het beste is nu om -als het lampje weer brand- zo snel mogelijk de auto uit te laten lezen, en dan kijken wat daar uit komt.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Grtz

Bob.

Hey Bob!

Mijn Bravo hebben ze nu al 2 keer in 1 maand helemaal uitgelezen. Eerst kwam eruit dat het iets met een sensor was. Dat hebben ze meteen opgelost en was er op korte termijn niks aan de hand. Vervolgens begon het weer en ben ik er mee terug gegaan en hebben ze hem voor de 2e keer uitgelezen maar daar kwam niet echt veel informatie uit. Want het kunnen ontzettend veel dingen betekenen als dat lampje gaat branden! o.a. ook de bougieset heb ik me laten vertellen en die is ook helemaal vervangen maar toch komt de storing terug!

Dus ja ik ga hem nu niet wéér laten uitlezen hoor! bloos.gif

Bravo-Arnhem
QUOTE (Roos @ Apr 22 2010, 18:13) *
Hoi,

Hebben ze toevallig de temperatuursensor van de thermostaat vervangen????
Bij mij bleef hij ook branden. En het kon alleen de temperatuursensor zijn zeide ze.
Echter was het bij mij de thermostaat. Deze bleef openstaan waardoor die sensor verkeerde
waarden aan gaf.

Blijft jouw auto ook laag in zijn temperatuur zitten? Of werkt dat eigenlijk prima??

Hoi Roos!

Een week of 3 geleden is mijn hele thermostaat vervangen nadat ik problemen had met de waterpomp. Toen heb ik direct de waterpomp, thermostaat en distributieriem laten vervangen.

Ik heb nooit echt problemen met de thermostaat gehad, alleen toen mijn waterpomp het begaf toen stond ie helemaal in het rood.

Mijn auto komt vrij snel op temperatuur en blijft dan net onder de helft zitten dus dat is allemaal goed!

Bravo-Arnhem
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 22 2010, 19:41) *
Wat zijn de symptonen wanneer het lampje aangaat. Je verteld dat het lampje aangaat, maar wordt de auto niet goed warm, houd de motor in, loopt hij onregelmatig stationair?

MVG Raymond

Hey Raymond!

De auto is in principe in ´perfecte´ staat! hij rijd prima en ik heb nergens problemen mee! alleen dat lampje gaat branden! in het begin van de storing deed mijn auto ( vaak als ik hem net starte, dus als de motor koud is ) nogal stotteren.

Dat is allemaal verholpen, maar vandaag de dag heb ik echt nergens last van!

Hij begon wel te branden toen ik op de reserve reed, maar ik denk niet dat dat de boosdoener is! mischien weet jij wel beter?

Rayman19876
Wel heel vreemd, kan dan misschien nog een oude storing zijn die er nog in staat. Keertje laten wissen en kijken of die terug komt, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Als je verder nergens last van hebt, wordt het heel moeilijk zoeken ben ik bang.

Veel succes er mee, en laat de oorzaak nog maar weten mocht je er achter komen.

MVG Raymond
thei
doe eens een flesje injectiereiniger bij de benzine,helpt ook vaak,dan is je bobine (s) verwisseld,dit geeft dezelfde storingscode aan als de bougie+kabels.
Bravo-Arnhem
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 23 2010, 00:03) *
Wel heel vreemd, kan dan misschien nog een oude storing zijn die er nog in staat. Keertje laten wissen en kijken of die terug komt, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Als je verder nergens last van hebt, wordt het heel moeilijk zoeken ben ik bang.

Veel succes er mee, en laat de oorzaak nog maar weten mocht je er achter komen.

MVG Raymond

Ik laat het weten als ik de oplossing heb! maar het zal inderdaad wel moeilijk worden ja!

Groetjes Martin
Bravo-Arnhem
QUOTE (thei @ Apr 23 2010, 09:26) *
doe eens een flesje injectiereiniger bij de benzine,helpt ook vaak,dan is je bobine (s) verwisseld,dit geeft dezelfde storingscode aan als de bougie+kabels.

Hey,

Dat heb ik al 2x gedaan... maar de storing gaat er niet mee weg helaas!

Groetjes Martin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.