Help - Search - Members - Calendar
Full Version: manuele spiegels naar electrisch
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
johan6671
ik heb een vraag voor de technici,
ik heb nu manuele spiegels maar heb electrische spiegels op de kop getikt. welke module is er benodigd om de electrische spiegels aan te sturen.kabels zou niet moeilijk zijn.bestaat uit 6 draden heb ik begrepen waarvan dan 2 voor de spiegelverwarming en de andere 4 voor de stelmotor aan te sturen. nu kan ik wel aan een paneeltje met de knoppen komen maar zit hier nog een aanstuurmodule tussen of is dit gewoon alleen een 12 v voor de stelmotors?want de motors zullen gewoon werken met een +/- fasewissel.de electrische verwarming heb ik begrepen dat die op de achterruitverwarming zit gekoppeld.

p.s. heb de kleine 2000 pagina's van het handboek al doorgespit maar kan daar niks in vinden over de electrische spiegels.

alle reacties welkom

groeten johan
BravoUser
Pppffff...

Da's lang geleden ff denken... yawnee.gif

Volgens mij zit er geen stuurmodule tussen..dus is het gewoon zoals jij zegt 12v...voor links,rechts,onder,boven. yes_new.gif

Maar je hebt de spiegels al in huis..begrijp ik...dus dan ff de draden testen met 12v, en je weet het zeker. idea.gif

Succes iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S In de orginele bedrading van bv. een GT ... zit een 2A zekering.. dus als je zelf draden en schakelpaneel gaat aansluiten moet je het geheel wel afzekeren. idea.gif
Blue Indigo
Ik loop ook al een tijdje met het idee om de spiegels te vervangen door
electrische, maar vraag mij eigenlijk af, of de bedrading niet gewoon
in de kabelboom is meegenomen.
Oftewel, in hoeverre is een "SX" al voorbereid voor electrische spiegels?

Groeten,

Rik.
Gwboes
QUOTE (Blue Indigo @ Apr 15 2010, 08:44) *
Oftewel, in hoeverre is een "SX" al voorbereid voor elektrische spiegels?

niet. Tenzij je een mk2 hebt, dan zou ik het zo niet weten.

Heb laatst alles eruit gehad en gekeken wat er al lag. de enige bedrading die ik heb zit in de rechter deur omdat daar een keer een 2e hands is in gekomen.
Heb van de gesloopte gt wel de spiegels af gehaald met het idee dat het waarschijnlijk nog wel van pas zou komen maar toen ik zag wat ik allemaal zelf nog aan moest leggen en dan vind ik het teveel werk voor wat er voor terug krijgt. Ook ben ik de enige die in mijn auto rijd, en als er iemand anders in rijdt moeten ze v*rd*mm* van de spiegels af blijven shutup.gif
GeMiNi
Eventueel heb ik nog 2 electrische spiegels (+ Marea/Brava steunen) met kabels liggen, echter zonder bedieningspaneel.

Graag een PM indien interesse, houdt het forum niet meer dagelijks bij.
johan6671
iedereen iig erg bedankt al voor de reacties, ga waarschijnlijk zaterdag of volgend weekend gewoon de deur eens los maken en kijken wat er ligt. het voornamelijkste waar het om gaat is de spiegelverwarming,heb namelijk vaak(vooral swinters)bij vochtig weer dat mn spiegel is beslagen, en moet dan telkens met een doekje uit het raam om even schoon te vegen.laat de vorderingen wel horen;) iig leuk hobby project, heb je iets om bezig te blijven.

groeten johan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.