Hallo allemaal ik ben nieuw hier, dus ik zal me gelijk maar even netjes voorstellen.
Ik ben Koen Plekker 22 jaar en ik woon in Nijmegen.
Ik ben nu precies 2 weken in het bezit van een Fiat Brava 16v 1.2 hsx uit 2000 met net 101.000 km op te teller. Die ik vanwege een aantal plekken parkeerschade met nieuwe apk kon bemachtigen voor €1250,-
Een auto had ik echt weer nodig aangezien mij huisgenoot/ maatje fijn m'n vorige auto (Nissan 100NX 16v 1.6 uit 1993) total los had gereden.
Na een lange zoektocht naar een leuke enig sinds zuinige en goedkope auto kwam ik, ondanks dat ik nu 6 weken werkloos ben en mijn fienanciele situatie momenteel niet heel sterk is, tot de koop van de eerder genoemde Brava.
Ah fijn zoals ik zei sta ik er momenteel financieel niet heel goed voor, maar hier hield het lot verder geen rekening mee. Mijn avontuur begon namelijk minder prettig als gehoopt. Een band was bij het ophalen van de auto wat zacht, en alleen wat oppompen mocht niet baten met n paar dagen was deze weer zacht. Na een afpraak te hebben gemaakt met t verkoop bedrijf kon ik deze in het weekend laten nakijken bij hun. Die week verder flink wat tijd besteed aan het plaatsen van een audio installatie die nog niet aanwezig was, en de auto met dit dus ook al flink van binnen en buiten verkent. Afgelopen zaterdag kon ik dus terug om de oorzaak van de zachte band na te laten kijken onder het genot van de inmiddels geplaatsde audio apparatuur.
Het probleem met de band was gelukkig makkelijk opgelost, en gratis.
Maar die avond bij een volgend ritje kwam de echte domper, op de heenweg ondervond ik al wat proplemen met het soepel en normaal in z'n 1 schakelen. En op zeker moment leekt dit haast helemaal onmogelijk, het ging nog net na flinke kracht te hebben gezet. vervolgens bij het weer vertrekken van plaats bestemming het echte probleem. Na het achteruit van de parkeerplaats de weg op te zijn gedraaid zonder enige problemen, kon ik vervolgens niet meer met een normale snelheid vooruit komen zonder veel te veel toeren over een slippende koppeling. Nu heb ik jammer genoeg vanwege de harde muziek niet kunnen waarnemen of er bij een van de handelingen iets vreemds te horen was. Maar wat ik zelf erg raar vindt is dat dit, naar wat het lijkt gevolg van een versleten koppelingsplaat, zo plotseling van het ene op het andere moment komt opzetten.
Na wat rond geneus op het internet naar het werkelijke propleem en de mogelijke oplossing kwam ik op dit Forum. En leek het mij wel handig hier ook lid van te worden, dus bij deze!