Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Louis stelt zich voor...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
MareaMora
Hallo allemaal,

Ik ben Louis, 20 jaartjes jong en sinds vandaag trotse eigenaar van een Fiat Marea Weekend HLX uit 04-1997.
Het betreft eentje met een 2.4 TD_125 dieselmotor met 376.xxx op de teller (!!!)
Het was in principe niet mijn bedoeling om meteen dit model als eerste auto te nemen, maar een Bravo. Echter heeft deze Marea een voorgeschiedenis...

Het is namelijk ooit de Marea geweest waar mijn vader in heeft gereden van 1997 tot 2000. Net een maand voordat hij vervangen werd door een Marea Weekend 2.4 JTD heeft mijn vader hem total loss gereden. Daarom was het voor mij extra bijzonder en een reden te meer om hem te kopen. Ik heb hem particulier en via Marktplaats aangeschaft. Hij is nu 7 jaar in het bezit geweest van een vrachtwagenmonteur en heeft van hemzelf het nodige onderhoud gehad. o.a. nieuwe distributieriem.

Zoals vermeld betreft het dus een HLX-uitvoering, met beige dashboard en veloursbekleding, houten sierpanelen (inmiddels verkleurd), automatische airco en ontelbaar andere luxe accesoires en opties voor die tijd.

Het was voor mezelf een grote beslissing of ik hem wel of niet zou nemen. Ik ben me ervan bewust dat o.a. door de leeftijd van de auto bepaalde problemen zouden kunnen gaan optreden, waardoor hij meer onderhoudskosten maakt dan een jonger model. Uiteindelijk na veel wikken en wegen heb ik voor mezelf een afweging gemaakt en besloten de auto, na meerdere bezichtigingen, toch aan te schaffen.

Ik hoop op dit forum nuttige tips en trucs te vinden, o.a. met betrekking tot onderhoud van/en over de auto zelf en ervaringen uit te wisselen met andere Marea-rijders.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Louis
Erik *ELX*
Hoi,

Mooie Marea ik hoop dat je er nog een hoop veilige kilometers
mee mag rijden.

Waar kom je vandaan?
MareaMora
Dankjewel smile.gif

Ik woon zelf in Almere.

QUOTE (Erik *ELX* @ Apr 6 2010, 18:09) *
Hoi,

Mooie Marea ik hoop dat je er nog een hoop veilige kilometers
mee mag rijden.

Waar kom je vandaan?
lsp
Mooie auto! Ben benieuwd naar het interieur! Heb je een foto?
MareaMora
QUOTE (lsp @ Apr 7 2010, 09:24) *
Mooie auto! Ben benieuwd naar het interieur! Heb je een foto?

Interieurfoto's komen van de week. Ik heb hem nog niet meegenomen, omdat hij eerst nog door de APK moet komen smile.gif
Verwacht een paar interieurfoto's op zaterdag of zondag. wink.gif
Gwboes
gefeliciteerd en veel plezier en succes met de marea.

Vind het wel een vreemde keuze, je weet dat hij total loss is geweest maar alsnog koop je hem. Als ik wist dat een auto erge schade heeft gehad loop ik er zo ver mogelijk omheen.

Hoeveel kilometer rij jij eigenlijk? Moet wel flink veel zijn wil zo'n dikke 5-cil diesel uit kunnen.
MareaMora
QUOTE (Gwboes @ Apr 7 2010, 09:45) *
gefeliciteerd en veel plezier en succes met de marea.

Vind het wel een vreemde keuze, je weet dat hij total loss is geweest maar alsnog koop je hem. Als ik wist dat een auto erge schade heeft gehad loop ik er zo ver mogelijk omheen.

Hoeveel kilometer rij jij eigenlijk? Moet wel flink veel zijn wil zo'n dikke 5-cil diesel uit kunnen.

Dankjewel smile.gif

Die dikke dieselmotor erin is inderdaad misschien nog wel over de top. Aan de andere kant speel ik ook weer veel met bandjes, in verband met mijn studie aan het conservatorium dat ik volg. En ik ben een grote fan van het geluid van de 5-cilinder diesel biggrin.gif
Moet wel zeggen dat als het niet de auto was geweest die mijn vader ooit gereden heeft, dat ik hem links had laten liggen. Echter, over de eerste paar bezichtigingen en proefritten had ik een goed gevoel. Ik heb bovendien een vriend die meeging en hij weet het e.e.a. over auto's en controleerde ook de belangrijkste onderdelen, dus dat stelde me ook gerust in de aankoop van de auto. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.