Help - Search - Members - Calendar
Full Version: gebonk rechtsvoor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Jaap911
Als ik met meerdere mensen in de auto rij, hoor ik (vermoedelijk) rechtsvoor af en toe een bonk.
Dit is vooral goed hoorbaar als ik over een verkeersdrempel rij. Hoor overigens geen geluid bij het scherp draaien van het stuur naar rechts of links.
Als ik alleen in de Bravo rij hoor ik het geluid niet/nauwelijks.
Gaat om een T-Jet 120 uit 2007 (5-deurs) met 20.000 km op de teller.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Ruudje
http://fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=16541

Klinkt als dit probleem!
Jaap911
Is het ook uit te zoeken aan de hand van chassisnummer/serienummer of kenteken om welke auto's het gaat als het een produktie fout betreft?
BravoUser
Heb dit ook met mijn GrandePunto gehad.
Naar de FIATDEALER geweest..en is gewoon onder GARANTIE..vervangen.!!
1. Stuurhuis
2. Stabilisatorstang
3. Rechtervoor Veerpoot

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Zal bij de nieuwe Bravo hetzelfde zijn.!!
Dutchy123
QUOTE (BravoUser @ Apr 4 2010, 03:11) *
Heb dit ook met mijn GrandePunto gehad.
Naar de FIATDEALER geweest..en is gewoon onder GARANTIE..vervangen.!!
1. Stuurhuis
2. Stabilisatorstang
3. Rechtervoor Veerpoot

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Zal bij de nieuwe Bravo hetzelfde zijn.!!

In de garantieperiode of er buiten?
Jaap911
Ik zit nog in de garantie. Is het buiten de rijgeluiden ook op een andere manier aan te tonen dat het om deze storingen gaat?
BravoUser
QUOTE (Dutchy123 @ Apr 4 2010, 18:26) *
In de garantieperiode of er buiten?

Bij mij was het NA de Fabrieksgarantieperiode..
Maar is toch gewoon gratis onder garantie vervangen.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Bekker03
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw hier maar wil graag op dit onderwerp reageren.

Ik heb een Fiat Bravo 1.4 t-jet 120 racing vanaf oktober 2009 en heb er veel plezier aan.
Na ongeveer 29.000 kilometers begon het te kraken rechtsvoor dit gebeurde meerdeels bij het optrekken.

Ik naar de dealer en die gaven aan dat de stabiliteits stang krom was maar ik zou een week later op vakantie naar italie gaan, probleem ? Nee de dealer zei dat ik gewoon kon doorrijden dat heb ik gedaan en het heeft geen problemen gegeven. Terug van vankatie de stabiliteits stang vervangen, alles weer in orde.

Afgelopen vrijdag wissel gehad na de zomerbanden bij kwikfit de auto tot zondag niet meer gebruikt. Zondag naar schoonmoeders en bij de eerst bocht stuurde die niet lekker, er is wat mis. stoppen bij de benzinepomp band rechtsvoor leeg. Raar, opgepompt door gereden en bij aankomst weer zacht. Laatste redding het pompje met lijm en spul. Helaas dat mocht ook niet baten.

Hulpdienst gebeld en die zeiden ja de velg is krom en dit zou komen doordat ik heel hard tegen de stoeprand ben gereden. Onzin want ik had niks geraakt en de banden waren nog vrijdag van velg verwisseld.

Hulpdienst de auto meegenomen en vervangde auto geregeld. Vanochtend belde ze op en op nader inzien was het de draagarm en stabiliteitstang die krom was. Nieuwe band van 2 dagen oud voor niks verkloot, lekker.

Ik vroeg me af is dit een kwaal van Fiat bravo's en overige modellen want ik heb nou 2 stabiliteits stangen krom binnen 60.000 km.

Het laatste wat wil is dat de schuld bij mij wordt neergelegd en weet iemand hoe mijn band hierdoor lek is gegaan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.