Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Velgen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
bravo2008
Hoi,

Ik ben vanplan om andere velgen te kopen (heb nu 16" met 205/55R16 erop liggen) en ik ga switchen naar een 18" velg.
Nu kan ik er kopen (2dehands) met 215/35 r18 erop en ET38.

Opzich past dit wel MAAR, ze komen van een renault en zijn dus 4x100,nu is dit ook geen probleem om ze te laten passen op 4x98 door middel van schuifbouten.

Nu zit ik enkel met het naaftgat in men hoofd, hoe los ik dat op? Of past dit normaalgezien wel gewoon?

Mvg Peter
RARARA
renault heeft een naafdiameter van 60.1mm -> naar Fiat is 58.1
Dus dat kan makkelijk opgelost worden door een centreerring.

En idd met schuifbouten van 4 x 100 naar 4x98
(was de nieuwe Bravo nou 4x98 gebleven ? of 4x100 geworden ?)

enkel de bandenmaat is veel kleiner, waardoor je een km afwijking zult krijgen idea.gif
tevens zal het optisch er ook minder uit zien, aangezien je je wielkast met een kleinere velg/band combinatie vult
En krijg je helemaal zo'n traktor gevoel...
(tenzij je hem natuurlijk flink gaat verlagen idea.gif)
Ruudje
De nieuwe Bravo heeft gewoon 4x98 alleen de Grande Punto heeft 4x100 omdat deze het platform deelt met de Opel Corsa.
Misschien gaan deze velgen wel passen alleen het belangrijkste ontbreekt. De J waarde! ET38 is vanaf 7,5 niet echt compatibel.
RARARA
maar dat kan opgelost worden met een spacer evt. idea.gif
maar betekent dus ook bijkomende kosten wink.gif
bravo2008
Bedankt voor de reacties!

Ik zal dus nog wel even wachten met velgen te kopen.
Mijn bravo is al verlaagt (zie topic) maar staat op zijn 16" nu veel te laag en ik raak met de bodem dagelijks de grond als er een redelijke diepe pus is ofzo?

Als iemand 18" of 19" heeft voor bravo of 4x100, laat me maar iets weten!

Grtz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.