Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Welke zekering is voor de blower?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
platt
Hi,

Na een ritje Limburg doet mijn blower het niet meer.(Marea weekend 1.6 1998) Ik denk(hoop) dat de zekering eruit is geklapt.
Weet iemand welke dit is of moet ik ze 1 voor 1 nalopen?
Klopt het dat de blower een eigen zekering heeft?

groetjes Philip
Gwboes
doet hij het niet toevallig op stand 4 wel? anders is het de kachelweerstand.

maar de zekering zou links onder het dashboard achter het luikje moeten zitten. Op de achterkant van het luikje staat een "plattegrondje" van de zekeringen en volgens mij is hij aangeduid met een ventilatortje. en als deze niet kapot is gewoon alle logische bij langs lopen (die van de verlichting is natuurlijk zinloos) zijn er niet zo veel toch? wink.gif
platt
Nee, alle standen werken niet. Bedankt voor de tip, ik ga vanmiddag direct even kijken.
Ik laat het nog even weten ok?
platt
Nou, afgelopen zondag alle zekeringen nagelopen maar die zijn goed.
Blower is dus stuk, wat nu? :-(

gr. Philip
thei
Andere blower op de sloop halen,op Marktplaats staan er ook dacht ik
barchetta1968
had ik laatst ook.
ff de stekker (witte) uit de ventilator halen en de contactjes ff schoonmaken.
de zekering is de rechts onderin , ik meen 30A.
platt
QUOTE (barchetta1968 @ Mar 30 2010, 17:36) *
had ik laatst ook.
ff de stekker (witte) uit de ventilator halen en de contactjes ff schoonmaken.
de zekering is de rechts onderin , ik meen 30A.

Bedankt voor de tip maar ik heb twee linkerhanden. Waar zit die stekker precies?
Eddos
Op de ventilator. Weet je waar dit zit?
Als je onder je dashboardkastje gaat hangen zit je een groot zwart rond ding, dat is je ventilator.
Daar zit maar 1 kabel in, en de ventilator zit vast met 2 schroeven.

Ik zou hem er even uit draaien als ik jou was en proberen eruit te halen en hem dan even te testen. Waarschijnlijk is de zekering die aan de ventilator zit dood, maar het kan ook best de ventilator zelf zijn.

Overigens heb ik ook twee linkerhanden, maar dit lukte me best puh2.gif
platt
QUOTE (Eddos @ Apr 2 2010, 13:10) *
Op de ventilator. Weet je waar dit zit?
Als je onder je dashboardkastje gaat hangen zit je een groot zwart rond ding, dat is je ventilator.
Daar zit maar 1 kabel in, en de ventilator zit vast met 2 schroeven.

Ik zou hem er even uit draaien als ik jou was en proberen eruit te halen en hem dan even te testen. Waarschijnlijk is de zekering die aan de ventilator zit dood, maar het kan ook best de ventilator zelf zijn.

Overigens heb ik ook twee linkerhanden, maar dit lukte me best puh2.gif

Klasse uitleg, ik ga dit weekend kijken!
Frontysco
Zelfde probleem ook gehad, blower krijg je er vrij makkelijk uit (ja ed dit had ik zelf gedaan puh2.gif), deze even deels demonteren en ff schoonmaken deed hier de klus draaien.

Ik heb ook 2 linkerhanden (en tamael (A))
platt
Wat een humor zeg. Vorige week inderdaad gekeken waar de aanjager zat.
Ik dus kijken en daar zag ik een kabeltje los hangen! Hahaha, aangesloten en probleem opgelost dus.
Waarschijnlijk dat mijn passagier de kabel per ongeluk met zijn voet heeft losgetrokken.

Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie adviezen!

groetjes Philip
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.