Help - Search - Members - Calendar
Full Version: hulp gevraagd
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
shake
ha allemaal. ik sta op t punt om 'n bravo 1.4 sx te kopen uit 98 met 'n ton op de teller. volgens mij zit ik hier goed om te vragen waar ik vooral op moet letten. ik had al gelezen dat de distributie riem belangrijk is. kunnen jullie mij misschien helpen met goed advies? sjaak

WE HEBBEN HEM GEKOCHT! lol.gif
marcelv8
Hello sjaak,
welkom hier biggrin.gif

zelf heb ik ook een 1.4 (brava) en kan zegge dat dees goed bevalt,
ja waar kun je op letten, de versnellingsbak wil nog wel eens te stug zijn, maar dat is persoonlijk..en rij er vooral ff mee, en check de electronica (ramen, deurvergrendeling), en een goede dealer is wel belangrijk..tja klinkt allemaal logisch, maar we horen hier soms verhalen, daar word je niet vrolijk van... :?
The Master
Niet om de 1.4 blok af te kraken, maar het is wel de minst betrouwbare. Kijk hier maar bij vragen en problemen op de andere pagina's... Overal staat wel iets van: 1.4 start-problemen, 1.4 doet nix meer, en nog wel een paar :oops:

Als alternatief is de 1.2 16v gekomen (de 1.4 is ook de enige met 12v), zal alleen wel een tikkie duurder zijn, omdat die veel nieuwer is. Of je neemt de 1.6 16v, dit is naar mijn weten een goed blok. Eigenlijk nooit veel problemen gezien.

Veel suc6 met de beslissing :wink: En welkom :wink:
Seimonti
Heb dezelfde auto en heb idd al wat dingetjes gehad (o.a. nieuwe koppeling, heb problemen gehad met een van de cilinders). Heeft me in totaal toch al zo'n 1200 euro extra gekost (buiten het regulier onderhoud). Prachtige auto maar "if I could turn back time" dan was ik niet voor deze auto gegaan. Helaas maar waar :cry:

Als je hem koopt, zorg er dan in hemelsnaam wel voor dat je niet teveel betaalt, want ik ben bang dat hij niet echt veel meer waard is (eurootje of 3,5 à 4k??)
evill bravo
QUOTE (The Master)
Niet om de 1.4 blok af te kraken, maar het is wel de minst betrouwbare. Kijk hier maar bij vragen en problemen op de andere pagina's... Overal staat wel iets van: 1.4 start-problemen, 1.4 doet nix meer, en nog wel een paar  :oops: 

Als alternatief is de 1.2 16v gekomen (de 1.4 is ook de enige met 12v), zal alleen wel een tikkie duurder zijn, omdat die veel nieuwer is. Of je neemt de 1.6 16v, dit is naar mijn weten een goed blok. Eigenlijk nooit veel problemen gezien.

Veel suc6 met de beslissing :wink: En welkom  :wink:

En ik ben 1 vd gelukkigen die nog nooit extreme dingen heeft mee gemaakt met mijn 1.4 is denk ik ook kwestie van geluk hebben(op mijn scade's na die dus vaak niet eens door mij komen)
Slider
Ik heb ook nauwelijks problemen met de 1.4. Eigenlijk alleen regulier onderhoud.
marcelv8
same here

op 1 dingetje na, maar dat is het mysterie van fiat :?
evill bravo
QUOTE (Slider)
Ik heb ook nauwelijks problemen met de 1.4. Eigenlijk alleen regulier onderhoud.

dus niet alle 1.4 over 1 kam scheren!! :wink: lol.gif
DARAY
en ook ik ben sinds een week in het bezit van een 1.4 en bevalt prima. Hij moet wel even terug voor wat kleine dingetjes, maar geen noemenswaardige zaken. O ja, mag het hier misschien niet zeggen (ander topic) maar het verbruik valt bij mij best mee.
Bravaabarth
de distributieriem best om de 60 000 Km vervangen, ik heb er 90 000 Km mee gedaan en was net op tijd want die stond op springen... :oops:

ik heb wel een diesel, en een brava...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.