fabrizio88
Mar 20 2010, 18:57
hallo ik heb sins kort een fiat bravo uit 2007.
maar heb onder vonden dat tijdens het rijden mijn rem blijft hangen en na een paar keer pompen op het rempedaal is het weer weg en blijft het weer hangen.
waardoor mijn auto niet door trekt en remschijven + remklauwen link en rechts voor rood worden.
ik zat eerst te denken dat de remklauwen stuk was maar daar heb ik mijn twijfels in
er moet een oorzaak zijn dat de klauwen blijven hangen.
heeft iemand dit al ooit mee gemaakt.
Rayman19876
Mar 20 2010, 19:51
Is het alleen voor, of heb je achter trommels. Ik heb het dan bij de oude bravo gehad, daar hadden ze mijn rembekrachtiger vervangen, en bleven ze daarna ook hangen. Bleek toen dat ze iets bij de rembekrachtiger niet goed hadden gemonteerd. Blijven ze zo erg hangen dat je er met gasgeven niet meer voorruit komt?
Weet niet hoe het bij de nieuwe bravo zit, anders toch maar even langs de dealer rijden denk ik zo.
Dutchy123
Mar 20 2010, 20:06
Geen idee,maar ben wel benieuwd naar wat het is
Ff langs de garage denk ik
normaal zou ik zeggen dat de remblokken veel te klem in de klauw zit of dat de zuiger te vast in de cilinder zit, maar bij een auto van maar drie jaar oud lijkt me dat ook wat vreemd ?!?!
Het is wel simpel om te testen, dus misschien toch de moeite waard om de remblokken er uit te halen en kijken of deze soepel kunnen bewegen, tevens kijken of je de zuiger vlij makelijk kan terugdrukken.
Zit er trouwens abs op die auto ?
fabrizio88
Mar 20 2010, 20:41
alleen van voor blijven ze hangen
en soms is het zo erg dat de auto amper vooruit komt.
ik heb de remblokken ook al uitgehaald alles lijkt heel normaal.
de auto is 2 weken geleden binne geweest, zit nog onder garantie ik heb de auto nog maar 2maand.
heb al een afspraak gemaakt voor maandag avond.
ben echt benieuwd
Ik heb eveneens dergelijke problemen gehad bij mijn Bravo jtd Sport uit 2007. Na lang zoeken door de dealer bleek dat het lag aan de hillholder. Door een foute afstelling "dacht" de auto dat hij op een helling stond en hield hij de rem dus vast. Nadat de hillholder is gecalibreerd was het probleem verholpen.
Mogelijk is dit bij jou ook het probleem?
fabrizio88
Mar 21 2010, 12:27
als ik morgen de auto naar de garage ga brengen ga ik dat zeker vermelden.
jullie zijn alvast bedankt en ik hou jullie ook op de hoogte
En.....wat is er uiteindelijk uitgekomen?
Gwboes
Apr 12 2010, 07:02
ik weet niet hoe het bij fabrizio is opgelost maar ik weet wel dat er een modificatie bekent is bij de dealers tegen dit probleem.
Carlitofraaa247
Jun 9 2010, 00:46
QUOTE (Gwboes @ Apr 12 2010, 08:02)

ik weet niet hoe het bij fabrizio is opgelost maar ik weet wel dat er een modificatie bekent is bij de dealers tegen dit probleem.
Ik heb ook al een tijdje last van dit probleem. Waar ligt het dan aan volgens jou? En welke modificatie(s) zou de dealer moeten uitvoeren om dit probleem op te lossen?
volgens mij word bij de dealer het rempedaal vervangen. Het pedaal blijft iig hangen waardoor de remmen gaan aanlopen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.